Som skrivet, när flera människor samt grupper försöker attackera SMR och deras IT på olika sätt har man nog fått en bra säkerhetstänk. Men att det brister kan inte beskyllas på SMR varenda gång. Om detta handlar om Heartbleed som man har gett sken av, så får man också kasta skit på sidor som Facebook, Twitter, etc. Har inte de säkerhetstänk? Självklart. Men om tekniken alla använder för sin säkerhet har brustit, så har alla brustit som har använt den. Vi lever i en tid där man kan hur lätt som helst hacka in i en bil för att döda motorn utan förarens vetskap om att han har ens blivit hackad. Man får faktiskt rycka upp sig och förstå att tekniken har i vissa områden kommit längre än vad vi kan förstå. Jag oroar mig mer om dålig IT kompetens i kritiska områden i vår samhälle än om att någon får reda på om jag har köpt en bok.
Kollar man olika hemsidor för att se om webshop.nordfront.se har någon Heartbleed så får man svaret att det inte finns och att hemsidan är säker. Informationen om Heartbleed borde nog förövrigt ha kommit till vissa människors kännedom för att snabbt täppa till hålet. Sedan att man har hängt ut enbart några få och kända personer som folk har kommenterat tidigare, ger ingen som helst indikation på att man har faktiskt hackat någon kunddatabas. Låter förövrigt otroligt skumt att någon betalar med kontanter i Ukraina för informationen, och nu är inte ens TS här för att hetsa till det lite mer? Verkar som att man bara sätter bullen i rullning för att se vart det landar medan man fnittrar över allas reaktioner.
Kollar man olika hemsidor för att se om webshop.nordfront.se har någon Heartbleed så får man svaret att det inte finns och att hemsidan är säker. Informationen om Heartbleed borde nog förövrigt ha kommit till vissa människors kännedom för att snabbt täppa till hålet. Sedan att man har hängt ut enbart några få och kända personer som folk har kommenterat tidigare, ger ingen som helst indikation på att man har faktiskt hackat någon kunddatabas. Låter förövrigt otroligt skumt att någon betalar med kontanter i Ukraina för informationen, och nu är inte ens TS här för att hetsa till det lite mer? Verkar som att man bara sätter bullen i rullning för att se vart det landar medan man fnittrar över allas reaktioner.