2014-06-16, 10:40
Medlem
OG-lovers avatar
Citat från Higuain:

Citat:
Higuain (Napoli): "Barça rumours? Every player likes to be linked with them. But I don't know anything, I'm focused on World Cup now."

Citat:
Higuain (Napoli): "Would I like to play with Messi? Yes, of course. I enjoy playing with him at the national team, so it'd be a great joy."

Han är ju mer öppen för en flytt till Barcelona än vad jag hade tänkt mig med tanke på Real Madrid åren.
2014-06-16, 11:10
Medlem
boba fetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adzz
Du verkar inte ha hängt med i diskussionerna? Att få till en balans i laget med Ramsey, Özil och Fabregas är otroligt svårt. Både Wenger och Fabregas vet om detta och därför "it wasn't meant to be". Jag tror att Wenger och Fabregas hade en konstruktiv konversation om en transfer var möjlig. Tror inte att de kommunicerade via agenter, utan båda la nog alla korten på bordet.

Fabregas har själv uttalat sig:

http://bloggar.aftonbladet.se/sillyseason/2014/06/16/fabregas-wenger-sa-att-det-inte-fanns-plats-for-mig/
2014-06-16, 11:43
Medlem
Jontalinens avatar
Vermaelen till ManU? Kan inte förstå den övergången ifall det blir verklighet. Dels har han inte varit bra, dessutom har han väl varit vicekapten i Arsenal?
2014-06-16, 11:58
Medlem
LuudaM-DOGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
Vermaelen till ManU? Kan inte förstå den övergången ifall det blir verklighet. Dels har han inte varit bra, dessutom har han väl varit vicekapten i Arsenal?

Han är kapten, dock spelat sällan.
2014-06-16, 12:42
Medlem
zizacons avatar
Citat:

Det känns bara underligt, och är knappast någon större förlust på ett spelmässigt plan (han har som bekant knappt spelat alls och blir 29). Men Wenger gör sig ju inte direkt populär om han ska förlora två Arsenalkaptener plus en högerback till konkurrenterna under samma fönster. Det är snarare anmärkningsvärt hur man kan ha en så fullständig avsaknad av respekt gentemot fansen.

Angående Fabregas så har förresten nya judas bekräftat att hela rasket som vanligt är Wengers fel som inte ville signa honom, så nu väntar vi på Cavani eller så åker giljotinen fram.
2014-06-16, 12:55
Medlem
Citat:

Antar att det är som vanligt med Arsenal, det kommer ut rykten om att det finns massor med pengar att spendera. Sedan slutar det med att de säljer av någon spelare och bara använder de pengarna för att köpa nya spelare.

Vermaelen borde ju kunna betala Vela (som troligtvis tackar nej till Arsenal) och Aurier.
2014-06-16, 13:10
Moderator
zanteras avatar
Ställer mig tveksam till Vermaelen faktiskt. Nu när Vidic och Ferdinand försvinner så vill jag gärna se en mittback som går in i startelvan och är tillräckligt bra. Vermaelen är kanske inte dålig, men jag anser inte att han är på den högsta nivån längre, och han har ju bevisligen fått svårt att ta en plats i Arsenal. Vermaelen till Man United skulle kännas lite som en utfyllnadsvärvning, dvs en breddspelare som i det långa loppet kan göra matcher, men inte den försvararen som ska ta över efter Vidic/Ferdinand direkt.
2014-06-16, 13:51
Medlem
MisterMGMTs avatar
Antagligen värvas Vermaelen eftersom han kan spela både mittback och vänsterback. Helt OK truppvärvning enligt mig.
2014-06-16, 15:06
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterMGMT
Antagligen värvas Vermaelen eftersom han kan spela både mittback och vänsterback. Helt OK truppvärvning enligt mig.

Beroende på pris dock.
2014-06-16, 15:51
Medlem
Alligator_Gundes avatar
Citat:
Beroende på pris dock.

Håller med. Har en känsla av att United kommer få punga ut en del, men om LvG anser att han passar in i spelsystemet och är en av hans värvningar så att säga så får det väl kosta.
2014-06-16, 16:06
Medlem
shitlists avatar
Känns aningen dystert ifall ytterligare en kapten lämnar för United, man kan ju bara hoppas att Wenger har något vettigt på gång annars ser det ju inte så bra ut.
2014-06-16, 16:34
Medlem
ArsenalRamboRamseys avatar
Tråkigt fönster än så länge för en Arsenalsupporter. Fabregas till Chelsea, Sagna till City. Och nu ryktas det om Vermaelen till United. Tror ju inte det händer, isf måste United betala rätt stort, annars så säljer man bara för ett bra pris till Napoli elr ngt annat lag.

Men här är min drömtransfer lista, till Arsenal då
Kom gärna med åsikter med vad ni tycker o tror om detta!

Målvakt: Rene Adler (ca 8m), Lukas Raeder (gratis).

Högerback: Sebastian Jung (ca 8m).

Defensiv mittfältare: Lars Bender (20-25m). Elr kanske Schweinsteiger, ryktas bort och han har ju varit öppen för att spela utomlands.

Vänsterytter, högerytter, nr tia: Joel Campbell (tillbaka från lån), Antoine Griezmann (20-25m).

Anfallare: Loic Remy (10m), Pierre-Michel Lasogga (borde inte bli för dyr, varit utlånad, gjort bra ifrån sig o spelar för Hertha Berlin).

Adler+Jung+Bender+Remy+Raeder+Campbell+Griezmann = 66 mille pund. Sen så är det bara Lasogga som kanske oxå kostar runt 10-15 mille, då blir det ca 81 mille för dessa.
Sen har man 31 mille pund över för att, ja antingen spara eller lägga på nån spelare till

Arsenal har ju ca 100 mille pund att spendera, lägg till nu ca 12 mille pund efter Vela och Fabregas.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in