2014-06-13, 19:40
Medlem
Kanelochsockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManyMen
Är ditt motargument verkligen en blocketannons med en helt unik möbel? Du känner aldrig att dina argument är något desperata?

Vaddå motargument? Jag vill att min partner ska vara glad, kåt och tacksam. Vill inte du?
Citera
2014-06-13, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelochsocker
Vaddå motargument? Jag vill att min partner ska vara glad, kåt och tacksam. Vill inte du?

Tycker du inte hon beskriver ett negativt kvinnligt beteende som går att hitta i rätt många relationer idag?
Citera
2014-06-13, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CindyX
Ska vi tala på ditt grovhuggna och generaliserande sätt så kan man ju ifrågasätta alla skattemedel som går åt till allt erat trams som att hålla er män i fängelse och brottförebyggande samt alla resurser för att få er män tillbaka in i samhället.... om alla ni kunde bete er någorlunda mer civiliserat alltså. typiskt män

Jag hoppas du förstår att jag såklart inte helt allvarlig med det här inlägget. Att sitta på ett anonymt forum och hata män vore ju bara sorgligt. Jag hoppas ni alla i den här tråden hittar en varm kvinna som låter er doppa kuken i henne så ni kanske slutar hata och börjar bry er om oss av det motsatta könet igen.

Puss o kram på er

Vart kan man hitta en varm kvinna som inte tjatar 90% av tiden då?
Citera
2014-06-13, 20:01
Medlem
Kanelochsockers avatar
Citat:
Tycker du inte hon beskriver ett negativt kvinnligt beteende som går att hitta i rätt många relationer idag?

Hon beskriver ett beteende hos en person vars förhållande är i upplösning. Det kan lika gärna vara en man som börjat må dåligt och tar ut det i ett passivt aggressivt sätt mot sin partner.

Din liknelse med feminism är bara löjlig. Du skulle må bra av att bli uppläxad, hårt och brutalt uppläxad. Så du lär dig att hålla käft när jag talar.
Citera
2014-06-13, 20:07
Medlem
Citat:
Det är väldigt vanligt med relationer där männen är totalt hunsade och kvinnorna bara tjatar och gnäller precis som hon beskriver. Frågan är hur männen ska kunna bryta detta beteendet. Feministernas svar är att männen ska bli ännu mer hunsade så att kvinnorna inte ska ha någon anledning att tjata och vara negativa. Det är dock inte svaret eftersom ju mer män gör ju mer otacksamma och bittra blir kvinnorna.

Okej, så du tror alltså att feminism går ut på att förvekliga män? Det är troligtvis helt otänkbart för dig att feminism handlar om att förbättra kvinnors situation och ställning i samhället. Du har uppenbarligen inte tänkt igenom det här över huvud taget och nöjer dig med att haspla ur dig din nonsenstes om att feminism grundar sig i "kvinnliga personlighetsstörningar". Tycker du att man inom psykiatrin borde återgå till att diagnostisera kvinnor som hyser motvilja mot att utföra de genom äktenskapet stadgade "kvinnliga plikterna" med hysteri också, eller hur tänker du på den punkten?
Citera
2014-06-13, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelochsocker
Hon beskriver ett beteende hos en person vars förhållande är i upplösning. Det kan lika gärna vara en man som börjat må dåligt och tar ut det i ett passivt aggressivt sätt mot sin partner.

Din liknelse med feminism är bara löjlig. Du skulle må bra av att bli uppläxad, hårt och brutalt uppläxad. Så du lär dig att hålla käft när jag talar.

Nej, det hon beskriver är helt och hållet ett kvinnligt beteende. Det hon beskriver är tyvärr inget förhållande i upplösning utan ett normalt tillstånd i relationer i Sverige 2014. Feminismen är med och bidrar till detta negativa beteende genom att inbilla kvinnor att männen är värdelösa och alltid ska vara under uppsikt. Männen ska även alltid göra saker för att kvinnorna inte ska inbilla sig att de jobbar tio gånger så hårt som männen.
Citera
2014-06-13, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vetrarmegin
Okej, så du tror alltså att feminism går ut på att förvekliga män? Det är troligtvis helt otänkbart för dig att feminism handlar om att förbättra kvinnors situation och ställning i samhället. Du har uppenbarligen inte tänkt igenom det här över huvud taget och nöjer dig med att haspla ur dig din nonsenstes om att feminism grundar sig i "kvinnliga personlighetsstörningar". Tycker du att man inom psykiatrin borde återgå till att diagnostisera kvinnor som hyser motvilja mot att utföra de genom äktenskapet stadgade "kvinnliga plikterna" med hysteri också, eller hur tänker du på den punkten?

Även om feminismen handlar om att förbättra kvinnors situation betyder inte det att ni är kapabla att förstå och lösa problemet. Ni är hysteriska extremister utan någon form av logisk tänkande som med era värdelösa lösningar bidrar med en negativitet som sprider sig i hela samhället. Ni är precis som en dålig relation med någon som tjatar dygnet runt och hittar på skit att klaga på bara för att ha någonting att göra.
Citera
2014-06-13, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intotherainbow
Kognitiv partiskhet är något som kännetecknar en personlighetsstörning. Samma fenomen som också är roten till varför en korkad människa aldrig inser att denne är korkad.

Du kommer med andra ord få vänta väldigt länge på den önskningen.

Ja, samt aldrig förstå, att hot och våld leder aldrig till några som helst äkta känslor-Vad du manymen beskriver och även bloggen är föralskelsefasen som gått över. Något som verka komma som en överraskning för denna generation.

Är man inte mogen nog ,villig att arbeta för sitt förhållande eller har tröttnat på att vara piga ,mamma och älskarinna i en och samma kropp-Ja då går man -idag. Tack och lov. Finns inget värre än två bittra människor som envisas med att leva ihop fast alla känslor är försvunna sedan länge..
Citera
2014-06-13, 21:55
Medlem
Kanelochsockers avatar
Citat:
Även om feminismen handlar om att förbättra kvinnors situation betyder inte det att ni är kapabla att förstå och lösa problemet. Ni är hysteriska extremister utan någon form av logisk tänkande som med era värdelösa lösningar bidrar med en negativitet som sprider sig i hela samhället. Ni är precis som en dålig relation med någon som tjatar dygnet runt och hittar på skit att klaga på bara för att ha någonting att göra.

Att du orkar hålla på, blir du inte trött på dig själv ibland? Vilka de du kallar manshatare gör är ju faktiskt bara att berätta om vad ni verkliga kvinnohatare står för och gör.
Citera
2014-06-13, 22:08
Medlem
Citat:

Men du däremot, är ju en riktig liten solstråle.
Citera
2014-06-13, 22:10
Medlem
Citat:
Vart kan man hitta en varm kvinna som inte tjatar 90% av tiden då?
Genom att ändra på sig själv om det fungerat dåligt i tidigare förhållanden, att inte äkta kärlek inte finns är en en myt!
Sen vill jag gärna ha namnet på denna sk personlighetsstörning?
Senast redigerad av Zigga 2014-06-13 kl. 22:14.
Citera
2014-06-13, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Men du däremot, är ju en riktig liten solstråle.

Tycker du M! ska föreslå att kvinnor skickas på omskolningsläger för att få bort det negativa och tjatiga beteendet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in