2014-06-08, 13:15
Medlem
Sjukt dålig artist han är alltså iaf! Rösten lät förjäkligt igår! Dock träffa jag honom på efterfesten verkar grymt trevlig!
Citera
2014-06-08, 14:24
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellin
Sjukt dålig artist han är alltså iaf! Rösten lät förjäkligt igår! Dock träffa jag honom på efterfesten verkar grymt trevlig!

Haha - ja han måste ju vara en "sjukt dålig artist" när hans konsert får fem getingar och fem +som recensioner på konserten igår. Han är kanske ingen vidare sångare Håkan, men som artist är det nog få som slår honom.
Citera
2014-06-08, 14:46
Medlem
Adelaides avatar
Kråkan Gnällström är en jävla fjolla och flickidol. Punkt slut.
Citera
2014-06-08, 20:25
Avslutad
Är han inte lite mainstream i Sverige?
Folk tror det är coolt att ha sett honom.
Har han egentligen skapat något bra? Syftar då på musik..
Citera
2014-06-11, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirSaWa
Är han inte lite mainstream i Sverige?
Folk tror det är coolt att ha sett honom.
Har han egentligen skapat något bra? Syftar då på musik..

Om man kan slå publikrekord på ullevi bör det inte vara någon tvivel om att det finns mycket människor som gillar hans musik? Sen att han är så öppen och säljer sig själv till media gratis som han själv uttrycker det gör ju att folk får en känsla av att dom känner honom vilket lätt leder till att bli folkkär.
Citera
2014-06-11, 19:39
Medlem
Håller helt och hållet med! Han var lite kul första året men sen dess har allt varit kass, plus att han snor melodier!
Citera
2014-06-12, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DN
Låtskrivarduon Johan och Christina Löwenström kommer att auktionera ut rättigheterna till några av artisten Håkan Hellströms mest kända låtar, bland annat ”För en lång, lång tid” och ”River en vacker dröm”, uppger Aftonbladet. Tilltaget har fått Hellström att kalla in en advokat.

http://www.dn.se/kultur-noje/musik/hakan-hellstroms-latar-saljs-pa-auktion/

Uppenbarligen reagerade HH inte positivt på att låtskrivarduon vill sälja sina andelar i de aktuella låtarna. Detta är ju lite ironiskt med tanke på vilka konstnärliga friheter herr Hellström själv har tagit i förhållande till andra artisters verk, och den syn på huruvida man kan äga musik som han tidigare gett uttryck för.

Nu tror jag i och för sig att i princip ingenting biter på herr Hellströms "renommé" i publikens ögon, han har statusen helig go gubbe i Göteborg och för närvarande även i resten av Sverige, men det är ju intressant att han lägger sig i att två av hans låtskrivarpartners vill passa på att casha in efter braksuccén på Ullevi. De intäkter som HH lär ha dragit in på närmare 70 000 åskådare på Ullevi får ju en halv miljon kr (sammanlagda utropspriset för två av låtarna) att te sig som rena kaffepengarna.
Citera
2014-06-17, 19:04
Medlem
1c9r5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Han bor i Frölunda har jag för mig.
Han är uppvuxen i Frölunda, han bor inte där nu.
Citera
2014-08-02, 12:00
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellin
Röst och sång har aldrig varit Håkan Hellströms starka sida.
Håkan låter alltid så.
Mer eller ännu mer förjävligt.
Tänkte lägga ut några länkar.
Men jag tänker skona er.
Bäst så.
Citera
2014-12-27, 08:22
Medlem
Nu berättar vänner, familj, kollegor och journalister allt om Håkan Hellström.

”Håkan var en fantastisk elev”

”Skitglad att jag fick vara med”
"Tomas von Brömssen, Göteborgsskådespelare som uppträtt med Håkan flera gånger, bland annat på Ullevi."

”Var en självklar scenpersonlighet”
"Per Martin Jönsson, musikkritiker som recenserade vad som brukar kallas Håkans första spelning."

”Det blev ju lite dålig stämning”
"Ina Lundström, journalist som gjorde en kritiskt granskande intervju med Håkan Hellström för tidningen Faktum 2013."

”Han lägger ner hela sin själ”
"Stefan Sporsén, trumpetare och pianist i Håkans band. Har känt honom sedan snart 15 år tillbaka."

”Han är alltid full av energi”
"Annele Hencz, Head of Polydor på Universal music."

”Började med kastruller och slamrade vid köksbordet”
"Björn och Christina Hellström, föräldrar till Håkan."

”Han är en förtjusande person”
"Sven-Bertil Taube, sångare och skådespelare som har samarbetat med Håkan."

”Det märktes ju att han var en drömmare”
"Skolkamrat till Håkan som gick tillsammans med Håkan i Göteborgs högre samskola. Personen har valt att vara anonym."

”Han har ett unikt språk”
"Joacim Persson, musikredaktör på Aftonbladet som är en av de reportrar på tidningen som intervjuat Håkan flest gånger."

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musik/hakanhellstrom/article20077784.ab
Citera
2014-12-29, 15:42
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insain
[b]
”Var en självklar scenpersonlighet”
”Han lägger ner hela sin själ”
”Han är alltid full av energi”
”Började med kastruller och slamrade vid köksbordet”
”Han är en förtjusande person”
”Han har ett unikt språk”
Det är liksom nåt som fattas i beskrivningen. Man får hela tiden läsa sånt som ovan: "han utstrålar sån livsglädje", och liknande obegripligheter. För en utomstående tycker man ju att musiken borde var det bärande, inte hur energisk artisten är. Så vad är det som är så fantastiskt bra med Håkan Hellström?
Citera
2014-12-29, 16:17
Medlem
Håkan Hellström kulten är närmast bisarr och kulturmedia är entonig.
Kan bara påminna mig Nordkorea i jämförelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in