Citat:
Ursprungligen postat av
donnamanlove
Ett axplock av Bernys citat (läs: lögner och överdrifter) i tråden:
Om M/Caspian och Jesper: Han var mycket mer än en ytlig bekant och det var inte ett dugg konstigt att jag kom på begravningen. Har läst en del av vad som skrivits om att jag skulle profitera på hans död och dessutom å min mycket nära vän Jespers (en i änglafamiljen som senare tog livet av sig) så jag har ingen lust att kommentera detta. Jag blir bara förbannad. Jag borde kanske skriva mer om hur vår relation såg ut men jag blir som sagt förbannad så jag kan inte göra det just nu. Det som gör mig förbannad är att människor tror att jag helt kallt skulle utnyttja andras död.
-Jag har faktiskt tom blivit tvångsmediciner i perioder med bens.
-Jag föddes beroende av bens. Så nu vet ni det.
-Under flera år hade jag en kvinnlig läkare. Hon skrev ut extrema mängder av alla tabletter till mig. Här talar vi om tabletter som hundra somadril, ketogan plus allt det vanliga åt mig under cirka ja i alla fall tre år. Hon var från början min beroendeläkare. Men blev senare min privatläkare och skrev ut vad jag än bad om- det här var alltså tal om nya förpackningar Ketogan och Xanor och Somadril, Lyrica, Xanor, Citodon osv varje dag. Nu i efterhand har jag funderat på om hon var olyckligt kär i mig för mycket tyder på det.
Många inom vården har genom åren dragits starkt till mig, känslomässigt och sexuellt, och jag har sällan utnyttjat det- är det inte dom har utnyttjat mig om vi nu ska tala om att utnyttja?
- Amelia utpressade Berny och Berny försvarar sig: -Dom brott hon begått mot mig är både stöld och värre än så. Hon är en människa som ljuger konstant och som har väldigt kraftig borderline eller liknande. Hon har bland annat utpressat mig och hotat att gå till media med mina hemligheter som hon råkar känna till en del av, det är ett sådant typiskt svek som hon gör utan minsta samvetsbetänkelse. Att jag sedan faktiskt har blivit utsatt och hon använder detta på ett jävligt fult sätt för att få pengar- sådant skiter hon i.
Hennes bakgrund är inte värre än min. Ska vi jämföra så är min värre, mycket värre. Bara på helt andra sätt. Och jag skulle fan aldrig gå i attack mot mina medsystrar på det sättet som hon gör.
- Jag talade inte och i långa perioder led jag av något som kallas för selektiv mutism (vilket jag har gjort i perioder i hela mitt liv).
-Jag har inte det minsta borderline och har aldrig haft.
-Vad gäller mitt självskadebeteende så är det inte impulsivt och det är så extremt att det inte är borderline. En människa med borderline uppvisar sällan ett så extremt självskadebeteende som jag har gjort, mitt var också mer sterotypt och rituellt.
-Jag skulle genomgå en utredning för ADHD och autism och andra psykiska tester när jag gick på låg/mellanstadiet redan men jag fick inte medverka för mina biologiska föräldrar. Jag fick aldrig gå dit själv eftersom dom var rädda att jag skulle berätta något och dom fick det till att mitt stora problem var att jag hade spindelfobi.
-Jag skulle ha terapi med en kvinna som grät den dagen jag avbröt terapin. "Jag vet att du har utsatts för grova saker och jag önskar att jag hade kunnat hjälpa dig, vad gjorde jag för fel?". Jag minns att jag faktiskt gav henne en kram.
-Första gången jag kom in på slutenvård minns jag så tydligt än idag. Min läkare Elisabet från öppenvården som tagit med mig dit följde med mig och jag skrek så mycket att dom fick föra in mig till den avdelning där dom svårast sjuka patienterna satt. Dom som ansågs vara mycket farliga - och som aldrig fick permission. Jag låg i bälte och skrek ett helt dygn.
-Jag har känt både stor sorg och förtvivlan inför mina funktionshinder ADHD + autismspektrat.
-Jag tog hand om valparna. Och hyrde regelbundet städfirmor till huset.
-Jag har värre saker att tampas med än dom flesta människor någonsin har eller haft. Det säger jag på ett naturligt sätt, okej?
- Jag menar bara att jag har handledare/forskningsprojekt flera stycken och får hjälp med forskning och forskar på olika sätt och kommer utveckla detta. En forskare med titeln docent får ge mig tillstånd att forska på seriös vetenskaplig nivå även fast jag inte har utbildning.
-jag forskar också tillsammans med andra och då blir det på vetenskaplig nivå.
- tex var Theus min hund som jag köpte men kallades för klinikhunden så detta var ingen direkt lögn. jag valde bara vilken information jag ville ge er.
Vaaaaa?
"mitt självskadebeteende är för extremt för borderline"
Folk med borderline brukar oftast (och även i mitt fall) brukar oftast självskada på ett eller annat sätt och då väldigt om inte mer destruktivt än Berny.
Visst Berny det var synd om dig som ung, men kom igen för fan.
Du är en snart 31 årig kvinna som sitter och lipar som en 14 åring om att ditt självskadebeteende är för extremt och att det är synd om dig.
Hon ser ut ungefär ut som alla andra som självskadat, lite ärr.
inte speciellt farligt alls.