Citat:
Ursprungligen postat av
ophiaghushannah
Nej. Knappast troligt
Inte med en effektiv strafftid på 2/3-delar av 10 år minus häktningstiden=5-6 år.
Billigaste möjliga straff om han nu inte skulle vara oskyldigt dömd.
Verktyget =Grön märlspik?
Citat:
Ursprungligen postat av
Namibia1
[--]
Detta mina vänner är ett resultat av två åklagare och polis som bestämt sig vem den skyldige är och därefter endast letat efter saker som kan binda KJ till detta mord.
Blodet i bagaget är det enda BEVISET som kan koppla KJ till händelsen än idag.
(blod i en bil som någon kollat upp på 4ggr under maj månad)
Men nu är det inte bara KJ som lämnar bilen olåst... även polisen sket i att låsa den. Bilen står olåst i fyra dagar på polisens innergård.
Åklagarna vill ha en skölp till att vara mordvapnet medans teknikern som gjort avgjutningar mm av såren säger att vapnet är koniskt.
Det är bara att läsa i FUP om hugg/stick skadorna på VBs kropp... det kan till och med en apa räkna ut att det inte är en skölp.
Att åklagarna och utredande poliser såg "sätta dit KJ" som sin huvuduppgift är ställt bortom tvivel, det borde alla kritiskt tänkande användare i tråden insett på ett tidigt stadium, och det är obegripligt att dessa åklagare inte pressade obducenten Susan Sprogoe-Jakobsen om besked grundad på hennes medicinska expertkunskap om VB i livets slutskede under det utdragna förlopp (vilket ju framkommer av S S-J:s kommentarer) dvs huruvida Vatchareeya sannolikt upplevde extrem smärta och stark dödsångest under förloppet - eller att hon sannolikt inte upplevde smärta eller dödsångest innan hon avled. Men då frågan om hur VB:s sista stund i livet gestaltade sig och inte ställdes på sin spets fick rätten inte det besked som vid utslaget om påföljd och straffutmätning sannolikt undanröjt förutsättning för en dråpdom. En generalmiss av åklagarna och ett prov på oskicklighet ..
Jag skulle bli synnerligen förvånad om KJ lyfter ett finger till ansats om resning i målet, hans sagolika tur vid brottsrubricering och påföljd enligt denna är en kombination av svaga åklagare och motsvarande skicklig försvarsadvokat, och riskmomentet som en resning kan innebära tar man inte, det har förmodligen Thomas Olsson berättat för Kristoffer Johansson.
Edit: Blodbesudlingen i bagageutrymmet i hans Sonata är det enda någorlunda starka "beviset" på KJ:s delaktighet i mordet på Vatchareeya Bangsuan, någonting annat av värde finns inte. Brandplanen i gula huset, vilket jag är inne på, var förmodligen det enda möjliga alternativet då man antingen innan förstått att kvardröjande tjäle skulle omöjliggöra nergrävning av VB, hel eller i delar, på lämplig plats - eller blev varse detta efter några fruktlösa försök. Tokprat om att benen placerades i gula huset med avsikt att de förr eller senare skulle påträffas tror jag inte på för ett ögonblick - tanken var enligt min teori att bränna ner alltihop för att fullborda mordet som "dum-snuten" inte skulle kunna lösa, inte att gula huset skulle bli nån sorts makaber utställningslokal.