2014-06-07, 12:39
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zambora
Vad jag kan utläsa så är inte Kristoffer Johansson diagnostiserad som psykopat. Det är du som ger honom den diagnosen. Är du både jur. kand. och läkare.

Försök inte att skapa en trådsanning på helt lösa boliner är du snäll.

Jag har genom åren tillägnat mig kunskap inom området psykiatri, ja.

Och ja, jag skulle beskriva KJ som psykopat.
Senast redigerad av MBoudine 2014-06-07 kl. 13:33.
Citera
2014-06-07, 13:43
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Jag har genom åren tillägnat mig kunskap inom området psykiatri, ja.

Och ja, jag skulle diagnosticera KJ som psykopat.

Behåll den kunskapen för dig själv fortsättningsvis, okej? Särskilt som den inte delas av de leg. psykiatriker som har undersökt KJ.

Rena felaktigheter från din sida har också noterats i din beskrivning av vad som kännetecknar en psykopatisk personlighet. Vad jag åtminstone kan se är någon som följer en boktext utan att vara uppdaterad i ämnet.

Kj har en personlighet och ett beteendemönster som stämmer mycket väl in på hans båda diagnoser. Lägg därtill den miljö han har vistats i under många år med airsoft-lekar att grotta ner sig i och utan större yttre struktur.
Fler än du utan djupare kännedom om autism och add/adhd har en tendens att blanda ihop neuropsykiatrisk funktionsnedsättning med psykopati.

Tyck gärna att alla andra härinne är dumbommar som inte förstår det du anser dig förstå - släpp bara trådsanningen om KJ som psykopat en gång för alla - Please!
Citera
2014-06-07, 13:45
Medlem
Namibia1s avatar
Jag kan fortfarande inte förstå varför polisen ljuger om att dom börjat spana på KJ på morgonen 04-05.00 20/5

Eller varför dom säger att avgjutningarna av sårkanalerna inte existerar.

Eller varför dom manipulerar bilder i FUP och låter det påskina att det är mer blod i KJs bagage än vad det är.

Eller att dom kastar saker i slasken som väger till KJs fördel.

Eller att man lyssnar mer på vittnen som pratat ihop sig i efterhand, som hört saker men till en början tror att det var från någons TV och vet dessutom inte om det var dagen som VB försvann eller någon annan dag.
Vittnen som får specifika frågor om de hört något från KJs lägenhet 4/5 och ingen av dessa tre har hört något.
I Kuriren gick att läsa att ett av dessa vittne visste inte om det var 2 eller 4skrik han hörde... lyssnar man sen på TR så är just ett av dessa vittnen EXTREMT säker på sin sak. Jag är glad att BF och CH inte sjönk till samma smutsiga nivå som Anna och Ulrika och frågade om dessa vittnen supit kvällen dom hörde skriken.

Några exempel
2013-05-11
FUP 182
Bengt tillfrågades om han såg eller hörde något från Kristoffers lägenhet på eftermiddagen/ kvällen den 4 maj. Bengt uppgav att han inte gjorde det.
FUP 179
Michael säger, att han via tidning och facebook sett bilder på den försvunna flickan, som han inte lagt märke till på området. Den 4/5 har han befunnit sig inne i sin bostad, mest sett på TV. Han har inte observerat något.

2013-05-21
FUP 184
Bengt berättar vidare att han en natt låg i sin säng i sitt sovrum då han hörde två skrik. Han beskriver skriken som " skrik rätt ut" sedan blev det "knäpp tyst". Han gick inte upp och tittade ut. Han nämde detta för sin fru som vid tillfället befunnit sig i vardagsrummet och tittade på tv. Frun hade inte hört detta. Bengt säger att det var den aktuella dagen som hon försvann eller dagen efter.

2013-05-23
FUP 181
Michael uppger att det var mellan klockan 20.00-22.00 som han hörde skriken. När fönstret stängdes vart det tyst. Det var fest lite här och där i husen så det hördes inte så bra. Det var 4e eller 5e maj uppger Michael. Det kan även ha varit helgen före eller efter, han kan inte säga exakt. Han uppger vidare att det var under en kort stund de hörde oljuden, som en högljudd tv.

2013-06-12
FUP 177
"Hon är inte till 100% säker på datum, det kan vara fredagen den 3/5 men mindre sannolikt och inte heller valborg."

Margareta hör 2 korta ganska gälla kvinnoskrik nära inpå varandra som slutar tvärt, att det blir helt tyst. Margareta beskriver skriket som ett skrik som att någon blir överraskad. Hon frågar Micke: "Vad var det där"? Micke, som hör lite sämre, uppfattar att de ev kunde vara från en TV, att någon ser på film. Hade skriken varit mer ihållande hade hon reagerat mer, men känslan blev som att det var en TV som någon skruvat ner ljudet på eftersom det tystnade så snabbt.

2013-09-16
FUP 188
Vidare uppgav Bengt att han känner sig säker på att något hände i Kristoffers lägenhet kvällen när Vatchareeya försvann, han hörde två vrål från Kristoffers lägenhet. Bengt uppgav att det var vrål/ skrik som kom från en kvinna.

FUP 195
Sedan har vi CB
Som redan 2013-05-09 kontaktar polisen om den thailändska kvinnan hon sett utanför hennes hem 4/5.
Senast redigerad av Namibia1 2014-06-07 kl. 13:49.
Citera
2014-06-07, 13:59
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Behåll den kunskapen för dig själv fortsättningsvis, okej? Särskilt som den inte delas av de leg. psykiatriker som har undersökt KJ.

Rena felaktigheter från din sida har också noterats i din beskrivning av vad som kännetecknar en psykopatisk personlighet. Vad jag åtminstone kan se är någon som följer en boktext utan att vara uppdaterad i ämnet.

Kj har en personlighet och ett beteendemönster som stämmer mycket väl in på hans båda diagnoser. Lägg därtill den miljö han har vistats i under många år med airsoft-lekar att grotta ner sig i och utan större yttre struktur.
Fler än du utan djupare kännedom om autism och add/adhd har en tendens att blanda ihop neuropsykiatrisk funktionsnedsättning med psykopati.

Tyck gärna att alla andra härinne är dumbommar som inte förstår det du anser dig förstå - släpp bara trådsanningen om KJ som psykopat en gång för alla - Please!

Det var inte jag som tog upp ämnet .. Men jag vidhåller min uppfattning att KJ är psykopat/uppvisar psykopatiska drag - oavsett vilka leg. psykiatriker du refererar till.
Senast redigerad av MBoudine 2014-06-07 kl. 14:03.
Citera
2014-06-07, 14:07
Medlem
ChewBacca2014s avatar
Finns slasken att ladda ner?
Citera
2014-06-07, 14:09
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChewBacca2014
Finns slasken att ladda ner?
Citera
2014-06-07, 15:57
Medlem
Citat:
Det var inte jag som tog upp ämnet .. Men jag vidhåller min uppfattning att KJ är psykopat/uppvisar psykopatiska drag - oavsett vilka leg. psykiatriker du refererar till.
Är det inte bättre att du erkänner sanningen, att du gått i väggen med fallet.
Citera
2014-06-07, 17:06
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Är det inte bättre att du erkänner sanningen, att du gått i väggen med fallet.

Nej, jag är ju inte ens inblandad i fallet .. Har inte kunnat påverka det här i någon riktning. Hur tänker du nu ?
Citera
2014-06-07, 18:01
Medlem
Citat:
Nej, jag är ju inte ens inblandad i fallet .. Har inte kunnat påverka det här i någon riktning. Hur tänker du nu ?
Sanningen är ju att du aldrig någonsin haft bättre koll än någon annan kring vad som varit i detta fallet, men att du i samtliga dina inlägg framhävt dig själv som varandes en synnerligen skarpsynt
analytiker med en vidgad förståelse kring allt som rör mordet och KJ:s persona.
En prematur allvetare.

Din brist på självinsikt, dina kategoriska uttalanden samt din oförmåga att reflektera över hur du uppfattas av andra har blivit en omständighet som fått folk att dra på smilbanden så snart de läst det du skrivit.

I nästa stora tråd där du ämnar deltaga kanske du skall prova att inte vara så grandios och använda uttryck som jag tror, min uppfattning är o.sv., i en mycket större utsträckning.
Här framstår du bara som en pinsam gycklare.
Citera
2014-06-07, 18:23
Medlem
ChewBacca2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Synd Folk pratade om slasken som att dom hade tillgång till den
Citera
2014-06-07, 18:41
Medlem
Namibia1s avatar
http://tv.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/brott-och-straff/article23431.ab

Citera
2014-06-07, 19:06
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
http://tv.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/brott-och-straff/article23431.ab

Klippet är från när åklagarna uttalar sig om fallet, när rättegången ska börja. Klippet är 12 minuter långt.

Vad är det du vill ha sagt med din ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in