2013-10-09, 11:41
Medlem
Hej,

Jag tänkte bara kolla om de är någon mer än jag som har detta problem, när jag spelar musik via spotify 3,5 mm uttaget på telefonen i tex bilen så höjer jag till högsta på telefonen och reglerar resten med bilens volym. Men direkt när man börjar spela en låt så hör man första sekunden i vanlig ton och sen sänks volymen drastiskt. Samma sak så kan volymen lika drastiskt höjas igen mitt i en låt.

Är de någon skum inbyggd funktion som telefonen använder för att sänka volymen när de är höga toner osv i ljud på telefonen ?

Mvh
Pauncho
Citera
2013-12-05, 05:54
Medlem
Japp jag har samma "fel" på min S4:a... stör mig otroligt mycket på skiten. Hittar ingenting i inställningarna heller fyyyy fan. Vet tyvärr ingen lösning med hoppas på att bumpen ger rusultat!
Citera
2013-12-05, 12:37
Medlem
det kan vara ett trasigt hörlursjack som gör att telefonen tror att den får headsetinput att sänka eller höja volymen.
Citera
2013-12-06, 03:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ettkontobara
det kan vara ett trasigt hörlursjack som gör att telefonen tror att den får headsetinput att sänka eller höja volymen.
Möjligt men verkar som det det är mjukvararelaterat då telefonen ligger helt still och sänker volymen vid just "höga" toner.
Citera
2013-12-06, 12:31
Medlem
Har liknande problem med min S4. Spelar spotify med headset, musik pausas startas till och från, volym höjs och sänks. Sen har jag ett till problem som jag stör mig sjukt mycket på, min röststyrning går igång automatiskt när telefonen är låst, kanske den som spelar spotify ett spratt med volym och dylikt? Någon med liknande problem?
Citera
2014-06-04, 16:56
Medlem
Formsvackas avatar
Buuump
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in