2014-05-30, 00:40
Medlem
Den senaste tiden, åren, känns det som miljöpartiet bytt inriktning från miljö till asyl. Knappt hört något alls om miljöpolitik utan det har bara varit om antirasism och asylpolitik. Dagens debattartikel i DN känns som den bekräftar den bilden

http://www.dn.se/debatt/nasta-regering-maste-driva-pa-for-saker-asylvag-in-i-eu/

Är det bara jag eller har miljöpartiet blivit mer ett humanistparti och börjat överge miljöfrågorna?
Citera
2014-05-30, 00:46
Medlem
murder_us avatar
Ja. Enda gången man pratar miljö är när bensinpriset ska höjas för att finansiera asyleländet.
Citera
2014-05-30, 00:46
Medlem
DENNISRITCHIEs avatar
Nej, jag tror inte dem har övergett sina grundfrågor, verkligen inte. Dock har de använt sig av hatet gentemot SD för att locka väljare. Miljöpartiet är ett skämt vill jag avsluta denna mening med.
Citera
2014-05-30, 00:50
Medlem
MP har gått från ett miljöparti till ett migrationsparti. Min kompis som röstar MP plockade en broschyr från dem på stan och det första som nämns i broschyren är inte miljöfrågan, utan - *trumvirvel* - migration!
Citera
2014-05-30, 00:52
Medlem
Blattarias avatar
MP har däremot placerat sig till nånstans mellan V och S och möjligen till och med vänster om V sett till vad deras politik innebär. Asyl är ju bara ett medel för att nå internationell solidaritet i enlighet med kommunismen genom förening av utsatta (har ersatt arbetare i ideologin) och att riva alla nationsgränser.
Citera
2014-05-30, 00:58
Medlem
Skumma är att varför kan inte alla gå över till vänsterpartiet istället. Miljöpartiet startades iaf som ett mittenparti med fokus på miljöfrågor och kunde vara blocköverskridande.

De kanske borde byta namn till migrationspartiet istället då

Tycker mest att det är förvånande för om vi inte löser miljöproblemen kommer vi få en invandring utan dess like när många länder blir mer eller mindre obeboliga...
Citera
2014-05-30, 01:06
Bannlyst
Enfrågepartiet har bytt kärnfråga. Från kärnkraftshatet till asylvurmandet.
Citera
2014-05-30, 01:06
Medlem
Blattarias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xpera
Skumma är att varför kan inte alla gå över till vänsterpartiet istället. Miljöpartiet startades iaf som ett mittenparti med fokus på miljöfrågor och kunde vara blocköverskridande.

De kanske borde byta namn till migrationspartiet istället då

Tycker mest att det är förvånande för om vi inte löser miljöproblemen kommer vi få en invandring utan dess like när många länder blir mer eller mindre obeboliga...

MP gör ju strategiskt rätt att placera sig långt till vänster då hela borgerligheten har förskjutits lika långt vänster ut som S.
Citera
2014-05-30, 01:09
Medlem
JackBlacks avatar
Någon kallade tidigare Miljöpartiet de gröna för Invandringspartiet de goda. Som tidigare medlem av partiet kan jag hålla med om att det namnet passar bättre.

Edit:

Jan Milld skrev det här:
http://janmilld.wordpress.com/2010/10/02/invandringspartiet-de-goda/
Citera
2014-05-30, 01:35
Medlem
Fenjal888s avatar
Det lustiga är att Miljöpartiets miljöpolitik är mycket sämre (rent miljömässigt, inte ekonomiskt) jämfört med nästan vilket annat parti i riksdagen som helst.
Citera
2014-05-30, 01:38
Medlem
Jag tror att ordet vi letar efter är vänsterpopulism.
Citera
2014-05-30, 08:49
Medlem
BaalZeBubs avatar
På tidigt 90-tal såg Milöpartiet miljöfrågorna som viktigast, och som ett nödvändigt villkor för att människan ska klara sig.

Idag ser Miljöpartiet andra frågor som nödvändiga villkor för att lösa miljöfrågorna. De har alltså spänt vagnen för hästen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in