2014-05-29, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Räkna in mig, tror Battle Royale var den första japanska filmen jag såg om man inte räknar in anime.
Såg mycket filmer med Bruce Lee, Jackie Chan och annan Hong Kong-action när jag var yngre, men Battle Royale gjorde att jag ville fördjupa mig i Asiatisk film. Det är fortfarande en av mina favoritfilmer.
Citera
2014-05-29, 13:34
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
Kan tänka mig att dom filmerna fått många att se mer Asiatisk film.

Fick du ned 13... sen?
Citera
2014-05-29, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Fick du ned 13... sen?
Yes! Blir nog den senare idag!
Citera
2014-05-29, 15:13
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Yes! Blir nog den senare idag!

Härligt, ser fram emot ditt omdöme!

Just nu laddar jag hem The Evictors av regissören som gjorde The Town that Dreaded Sundown och The Legend of Boggy Creek.

http://www.imdb.com/title/tt0079128/
Citera
2014-05-29, 15:20
Medlem
Citat:
Härligt, ser fram emot ditt omdöme!

Just nu laddar jag hem The Evictors av regissören som gjorde The Town that Dreaded Sundown och The Legend of Boggy Creek.

http://www.imdb.com/title/tt0079128/
Blev lite besviken på The Town that Dreaded Sundown, hade hoppats på något mer slasherliknande, gillade inte berättarstilen heller.

---

Såg nyss den nederländska filmen Der Lift från 83. Gillade den rätt mycket, trevlig och intressant historia och den bjöd på några sjysta mord. Den var inte så mycket mer än så, ingen film jag kommer se om, men klart sevärd och underhållande.
Citera
2014-05-29, 15:24
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Blev lite besviken på The Town that Dreaded Sundown, hade hoppats på något mer slasherliknande, gillade inte berättarstilen heller.

---

Såg nyss den nederländska filmen Der Lift från 83. Gillade den rätt mycket, trevlig och intressant historia och den bjöd på några sjysta mord. Den var inte så mycket mer än så, ingen film jag kommer se om, men klart sevärd och underhållande.

Blev också besviken på The Town... hade hört mycket om den på nittiotalet då Ronny Svensson snackade om den i något sammanhang på tv och den fanns aldrig att hyra heller så den fick en del mytologiska proportioner för min egen del, väl då jag såg den blev jag väldigt besviken.

Der Lift minns jag som okej, men Amsterdamned av samma regissör är bättre och väldigt underhållande!
Citera
2014-05-29, 15:27
Medlem
regndroppens avatar
Är sugen på att se nån rysare ikväll. Dock vet jag inte vad. Gärna någon paranormal men nån galen seriemördare fungerar också :P Likt Wolf Creek. Dock kanske det är mer thriller?
Citera
2014-05-29, 15:30
Medlem
Citat:
Blev också besviken på The Town... hade hört mycket om den på nittiotalet då Ronny Svensson snackade om den i något sammanhang på tv och den fanns aldrig att hyra heller så den fick en del mytologiska proportioner för min egen del, väl då jag såg den blev jag väldigt besviken.

Der Lift minns jag som okej, men Amsterdamned av samma regissör är bättre och väldigt underhållande!
Ja sånt kan tyvärr förstöra en film.

Har Amerdamned på lager, ska se den nån dag framöver.
Citera
2014-05-29, 15:57
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Är sugen på att se nån rysare ikväll. Dock vet jag inte vad. Gärna någon paranormal men nån galen seriemördare fungerar också :P Likt Wolf Creek. Dock kanske det är mer thriller?

Deranged kan du se, filmen om Ed Gein.
Citera
2014-05-29, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solvargen
Ikväll Audition, efter rekommendationer i tråden. Återkommer med omdöme.
Riktigt bra och obehaglig. Gimpen i säcken är bland det obehagligaste jag sett. Fick något jag efterlyser hos alla filmer, tankar och reflektion.
Citera
2014-05-29, 16:54
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Joy Ride (2001): http://www.imdb.com/title/tt0206314/reference

En riktig pärla, om du nu mot all förmodan inte sett den.
Citera
2014-05-29, 17:21
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaxxon
Joy Ride (2001): http://www.imdb.com/title/tt0206314/reference

En riktig pärla, om du nu mot all förmodan inte sett den.
Har redan sett den men tack endå för svar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in