2014-05-28, 19:35
Medlem
Holisistics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Han är absolut för månggifte i alla fall.
Personligen tycker jag inte Bard skulle vara någon ideal företräde för ett "maskulint" parti.

Feminism är vänsterextrem progressivism, en bra motpol till det hade varit lite sund konservatism.
Citera
2014-05-28, 19:36
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Jag gillade den här sk gruppen Maskulint Initiatv, i ca 5 timmar..
Tills det visade sig en PK-sida som stryker medhårs för att hålla god ton och inte bli till åtlöje på nätet.

Skaparna bakom denna sida borde vara roliga att se i en intervju på Aftonbladet, dom älskar PK!

Du får ansluta dig till min utbrytargrupp, Mi(r). Detta nya revolutionära initiativ kommer inte att vara politiskt korrekt. Vi hyllar maskulinitetens sanna värden och skäms inte för det!
Citera
2014-05-28, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Holisistic
Personligen tycker jag inte Bard skulle vara någon ideal företräde för ett "maskulint" parti.

Feminism är vänsterextrem progressivism, en bra motpol till det hade varit lite sund konservatism.

Det är faktiskt ett alternativ som saknas i partiutbudet tycker jag.

Alexander Bard är ju lika tokig som F! faktiskt även om de inte är identiska.
Citera
2014-05-28, 19:42
Medlem
Kate80s avatar
Trådar sammanfogade//Mod
Citera
2014-05-28, 19:45
Medlem
spyder123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är alltså "liberalt" att neka människor rätten till egna åsikter...

....
Neka? Det bestämmer väl inte Alexander Bard vad Centerkvinnorna ska tycka, eller var han deras ledare eller nåt. Han höll inte med och var arg, men då lämnade han ju partiet.

Vill flika in att det är kul att har blivit citerad av mikro113, en del av min Flashback-bucketlist.
Citera
2014-05-28, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spyder123
Neka? Det bestämmer väl inte Alexander Bard vad Centerkvinnorna ska tycka, eller var han deras ledare eller nåt. Han höll inte med och var arg, men då lämnade han ju partiet.

Vill flika in att det är kul att har blivit citerad av mikro113, en del av min Flashback-bucketlist.

Att uttrycka sig så här om andra tyder ju på att man har lite svårt för dem som har åsikter man inte delar faktiskt.

Citat:
”Nu tar jag bladet från munnen (sorry), men... Jag hatar Centerkvinnorna, jag hatar Centerkvinnorna! En hög jävla miffon är vad de är”, skriver han i ett inlägg.
Han kallar också Centerkvinnorna för ”sexhatarmoralister och ”missfosterhjärnor”.
Citera
2014-05-28, 20:27
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spyder123
Nej, han fick ju inte bestämma det och därmed visade han prov på hur en narcissistisk despot beter sig när andra inte lyder....

Citat:
Hahaha .. du kan inte mena allvar ..
Citera
2014-05-28, 20:28
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Att uttrycka sig så här om andra tyder ju på att man har lite svårt för dem som har åsikter man inte delar faktiskt.
Precis, att han lämnade partiet är inte problemet, utan det han ger uttryck för klingar däremot dåligt om han vill hävda att han är "liberal" och för människors frihet i tanke och handling.
Citera
2014-05-28, 20:31
Medlem
evigvilas avatar
Ni missuppfattar det hela. M! är inte en utmanare till F!. M! är en parodi på F!, jämför Church of the Flying Spaghetti Monster och religioner.
Citera
2014-05-28, 20:35
Medlem
Holisistics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Precis, att han lämnade partiet är inte problemet, utan det han ger uttryck för klingar däremot dåligt om han vill hävda att han är "liberal" och för människors frihet i tanke och handling.
Visst det klingar kanske lite dåligt men du kan ju knappast påstå att det gör att han inte längre kan kallas liberal.
Citera
2014-05-28, 20:44
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holisistic
Visst det klingar kanske lite dåligt men du kan ju knappast påstå att det gör att han inte längre kan kallas liberal.
Han står inte för samma värden som liberalismen - eftersom liberalismens budskap inte är att alla måste tänka och resonera som Bard - vilket är Bards hållning.
Citera
2014-05-28, 20:51
Medlem
Deedles avatar
Kul! Antingen så är det en parodi som kommer locka bort väljare ifrån detta skamliga parti dom kollar F! eller så menar dom allvar och faktiskt vill det dom säger. Jämställdhet är viktigt men jag litar absolut inte på att F! eller Gudrun kan knäcka den nöten- något jag hoppas alla en dag kommer förstå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in