2012-05-20, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mxlaser
THC går väl för djävulen ur kroppen innan 48 timmar
Sen att restprodukter kan vara kvar i blodet längre är en annan sak

låt oss säga att ja lämnar blodprov då 36 timmar efter senaste jointen och de hittas inget thc men restprodukter. bli man ändå dömd för böter?
Senast redigerad av bucktown 2012-05-20 kl. 12:14.
2012-05-20, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bucktown
låt oss säga att ja lämnar blodprov då 36 timmar efter senaste jointen och de hittas inget thc men restprodukter. bli man ändå dömd för böter?
restprodukterna finns i urinet, inte i blodet så lång tid efter.

Citat:
Ursprungligen postat av bucktown
Som jag sa ovan. Men teoretiskt sett ja, det är alltid restprodukter man letar efter när man tar urinprov.
2012-05-22, 23:14
Medlem
Xolebs avatar
Blodprov: Ca 48 timmar
Urinprov: Ca 3 veckor
Hårpov(?): 2-3 år(?)

Väldigt osäker på den sista, tiden och om det används.

Tiden spår av cannabis kommer ligga kvar i urinet kan påskyndas genom att träna mycket, svettas mycket, äta mycket, duscha mycket. Ni förstår vad jag menar. Vad jag uppfattat det så ska man snabba upp kroppens system.

Random fact: Om du gör t.ex. blodprov hos doktorn för att du har så ohyggligt ont i halsen kommer dom säga exakt vad dom letar efter, alltså kommer de inte se cannabisen. Hatar att den frågan alltid ställs, MAN MÅSTE INFORMERA VAD MAN LETAR EFTER VID KROPPSLIGA PROV.
2012-05-23, 04:08
Medlem
xarxezs avatar
Har alltid funderat på hur dom där proven funkar...

Om man säger en kille på ca 70-80 kg 1.80 i längd han röker en gång i veckan i någon månad har 1½ månad paus för att sen börja röka en gång i veckan igen (vi säger sen april tills förra fredagen och han blir tagen denna fredagen som kommer )blir tagen av polisen för test för av ja någon random aneldning kan vara att han var på fel plats vid fel tidpunkt 1 vecka efter han rökte senast.

Skulle han klara blodprovet? Ytterligare säger vi att han röker 0.5 gram delat med 1 kompis varje tillfälle sen april tills förra fredagen. så alltså har han rökt 0.5g i ca 1½ mån delat med en polare och när han blir tagen har han inte rökt på exakt 7 dagar.

Ofc beror ju allt på hur hans kropp fungerar osv... Vet inget om hur detta fungerar mer än de lilla man läst här och annan info genom google osv..

Så vill bara få ett enkelt svar baserat på de jag skrev här eller stället en enklare version (svara gärna på båda I like information )

Gäller "1månads reglen" om man ska kalla det de (oftast brukas det säga om man rökt flera gånger så kan det ta upp till 1 månad osv) bara folk som röker varje dag eller folk som röker 1 gång varje helg?

Är ju inte bra på detta om prov men om jag tänker på det folk säger ca 3 dagar efter man rökt bör ju man typ vara ren vid varje tillfäller mer eller mindre om man bara röker 0.5g per helg`? Som sagt svara gärna på allt bara bra o veta
2014-05-28, 19:18
Moderator
kvm3s avatar
Alla frågor om drogtester hör hemma i (FB) (FAQ om drogtestning) ALLA frågor om drogtest!

Tråd låst.

/Mod
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in