2014-05-28, 00:44
Medlem
Ullmark har signat med Buffalo.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/internationellt/nhl/article18965911.ab

Han lär dock stanna i Modo ett år till ändå, vilket är skönt.
2014-05-28, 00:57
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Hersley sållar väl bara till den övriga skaran som " horar "

Men sluta nu. Vi ska vara så jävla tacksamma för att Hersley satte målrekord i år och i stort sett räddade oss kvar. Inte kalla honom för en hora.

"Han ska vara tacksam mot Leksand som hjälpte honom att få fart på karriären" brukar det låta på idiotforumen. Leksand ska då vara fan så mycket mer tacksamma mot Hersley isf.

Han förtjänar att krita på ett fett kontrakt nu. Att han garanterat kommer ha en lön som är högre än hans skicklighet nästa år oavsett var han hamnar är en annan femma.

Med din logik är vi horor allihop
2014-05-28, 10:01
Medlem
Draedons avatar
Nog förtjänar Hersley löneförhöjning, men att se honom i en HV-tröja skulle vara riktigt jobbigt. Jag tänker inte gapa "hora!" men jag kommer hålla tummarna för att det går åt helvete för honom om han går till HV.
2014-05-28, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Det skadar väl inte med lite övergångar i tråden också. Eller???

Mattias Modig är iaf klar för BIK Karlskoga.

Silly-season handlar ju mkt om spelarövergångar, så.. Men hur ser det ut för BIK i dagsläget, får ni ihop ett slagkraftigt lag i år tro? Förlusten av Justin Pogge måste svida,
och han blir nog inte lätt att ersätta.
Senast redigerad av gs-v-se 2014-05-28 kl. 10:17.
2014-05-28, 10:39
Medlem
yooiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gs-v-se
Silly-season handlar ju mkt om spelarövergångar, så.. Men hur ser det ut för BIK i dagsläget, får ni ihop ett slagkraftigt lag i år tro? Förlusten av Justin Pogge måste svida,
Pogge var stundtals magisk och stundtals helt bedrövlig. På det berömda pappret tycker jag att det ser riktigt bra ut, förmodligen det bästa vi mönstrat.
2014-05-28, 11:36
Medlem
Sitter bara och väntar på att Chicago ska släppa Rundblad så att "frälsaren" kommer hem, men sådana rykten har ju florerat väldigt länge nu...
2014-05-28, 11:38
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyozoku
Sitter bara och väntar på att Chicago ska släppa Rundblad så att "frälsaren" kommer hem, men sådana rykten har ju florerat väldigt länge nu...

Hoppas inte för mycket bara.
2014-05-28, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gs-v-se

Nu är jag inget BIK fans på det sättet. Men att det svider att Pogge försvann tror jag inte. Man har fått in fullvärdig ersättare på pappret. Dessutom så tror jag på sikt att det hjälper klubben. Som spelare vet man att man utvecklas och att man har goda möjligheter att gå vidare i karriären.

På pappret så har BIK ett lag för toppen i allsvenskan.

Ska bli kul att se vad det är och blev av Christian Berglund ryktet.

Just det,silly handlar om övergångar. Men en del sopor diskuterar husrenoveringar och brända hockey hallar i tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av yooii
Pogge var stundtals magisk och stundtals helt bedrövlig. På det berömda pappret tycker jag att det ser riktigt bra ut, förmodligen det bästa vi mönstrat.

Pogge gjorde väl sina sämre matcher i slutet av säsongen? Kanske inte så konstigt då han spelade näst intill alla seriematcher plus PO matcher.

Vad tycker du om C Carlsson affären? Och hans ersättare?
2014-05-28, 12:02
Medlem
RedXs avatar
Johan Alm klar för Nashville.
2014-05-28, 12:09
Medlem
Longiness avatar
SSK värvar en, för mig okänd tjeck, som dock har gjort ett par landskamper.
Har vunnit pris för att vara den som spelar med mest hjärta i Tjeckien. Måste ses som en hygglig värvning i HA.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=23408

Idag presenterade man också François Bouchard närmast från Oskarshamn. En utpräglad målskytt.
Hade stora problem i början av förra säsongen med anpassningen till stor rink, men när han fick ordning på grejerna så producerade han hyggligt med poäng. En möjlig skytteligavinnare enligt mig.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9341
2014-05-28, 12:11
Medlem
yooiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Pogge gjorde väl sina sämre matcher i slutet av säsongen? Kanske inte så konstigt då han spelade näst intill alla seriematcher plus PO matcher.

Vad tycker du om C Carlsson affären? Och hans ersättare?
Han blandade och gav under hela säsongen. Som jag skrev så var han fullständigt briljant stundtals. Tror och hoppas att man kommer släppa upp Kruse mer om man vill ha en lång säsong.

Tycker man gjorde rätt att släppa honom med tanke på omständigheterna. Att han och hans fru sedan går ut skämmer ut sig på alla sätt och vis är bara ovärdigt.
2014-05-28, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Johan Alm klar för Nashville.
Grattis måste man ändå säga till karln, vem hade trott att detta för drygt ett år sedan?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in