2014-05-27, 05:17
  #109
Medlem
Europes avatar
Hitmanspåret är ju så klart inte omöjligt, men känns faktiskt än mer osannolikt än nazistspåret. Inte minst känns stället att lägga in stöten som lite märklig för en hitman. En toker eller en islamist känns fortfarande sannolikast. Däremot kanske ingen islamist direkt kopplad till en större organisation, med tanke på angreppets begränsning, men även angreppen i Toulouse var begränsade och till synes mindre planerade, som t.ex. de första på soldaterna.

Enda sedan jag hörde om det här fallet, så har jag haft en vag minnesbild av ett annat fall och letade nu upp det, nämligen fallet med Abdelhakim Dekhar. Jag vet inte om det någonsin har klargjorts exakt vad hans motiv var, eller om han helt enkelt inte hade några motiv som är begripliga för en frisk person. Jag tänkte i vilket fall att det kunde även handla om något liknande i det här fallet, d.v.s. en ensam sinnesrubbad typ. Det bör dock sägas att både vapnet och Dekhars agerande framstod som lite mindre professionella än GM vid det judiska museet.

Ett par artiklar om Dekhar:

http://www.theweek.co.uk/tags/abdelhakim-dekhar

Edit: Sedan finns ju så klart problemet med att även en muslim eller nazist kan ju faktiskt bli psykiskt sjuk. Jag behöver förmodligen inte nämna för Flashbacks bildade medlemmar alla de gånger som svensk ljugmedia har braskat på med en rubrik att en nazist gjorde dittan eller dattan, medan när man tar reda på mer, så blir det uppenbart att det handlar om en person som i ungdomen har hållit på att sieg heilat lite, för att sedan ha fått missbruksproblem och psykisk ohälsa, för att slutligen begå ett allvarligare brott som inte förefaller sig ha något med politik att göra. Men ni vet ju alla hur svensk ljugmedia är och hur ruttna många av människorna som jobbar med det är, vilket är ju anledning till att ingen bildad person tror på något som framförs av dem. I de fallen är det ju faktiskt bara frågan om att undermänniskor utnyttjar en tragisk händelse och smutskastar en psykiskt sjuk för att föra politisk propaganda, medan den verkliga förhållandena var rätt uppenbara från första stund.

Jag vill dock minnas ett fall jag läste om för några år sedan, där någon i Brasilien (tror jag) gick in på en förskola/skola och sköt flera små barn. Närmaste citerades ha sagt att han hade verkat allt mer "grubblande" på senare tid, samt verkat ha blivit mycket mer "engagerad i sin religion". Eftersom det just då skedde väldigt många muslimska terroristattacker i flera länder som specifikt riktade in sig på barn, så fick dessa citat mig att haja till och jag kollade in händelsen noggrannare: och jovisst, han var utan tvekan muslim. När jag luskade vidare i det hela på nätet, så hittade jag engelska översättningar över det han hade skrivit på senare tid och som hade hittats i hans hem. När jag läste dem, så framstod det rätt uppenbart att de inte alls var värst typiskt de stolligheter som islamister brukar skriva, utan det var definitivt obegripligt, psykotiskt svammel. Så även där misstänker jag att det nog var rimligare att bedöma attacken som genomförd av en sinnessjuk.
__________________
Senast redigerad av Europe 2014-05-27 kl. 05:58. Anledning: Edit
Citera
2014-05-27, 06:14
  #110
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elon.fiske
Hur tänker du nu?
Det mest troliga är väl en muslim eller nån förvirrad vänstertomte med palestinasjal.
Varför måste det vara en muslim? Kan vara en gäng uppgörelse eller något of offren hotat eller betett sej illa mot gärningsmannen, gärningsmannen kan ha känt sej hotad och rädd för sitt liv ? Säkert en slump att det skedde utanför judisk museum. Den som lever får se
Citera
2014-05-27, 11:41
  #111
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullinkambe
Nej, att det skulle vara en nationalistisk attack är verkligen inte rätt sannolikt. Att du länkar till en 88-årig (snyggt tajmat av gubben) gärningsman i USA förändrar inte detta faktum.
Jag skrev att nazistattacker var "i princip icke förekommande".
Detta ska ställas mot tusentals islamistiska attacker; kombinera detta med Belgiens stora muslimska minoritet och det framstår som självklart vad som är mest sannolikt. Att du hävdar annorlunda pga politiska skäl gör att du framstår som oseriös.

Det har inte riktigt skett tusentals islamistiska attacker av detta slag, och med detta slag menar jag mord mot civila judar (undantag från i Israel/Palestina). Det har skett attentat mot Israeliska mål, inklusive mot civila, men det är en annan sak än mord på personer på grund av att de är judar.

Om du påstår att nazister som dödar judar är i princip icke förekommande så ger jag dig alltså rätt. Men jag menar alltså att det samma kan sägas om islamistisk antisemitisk terrorism. Morden i Tuolouse, eller på förintelsemuseet i USA, är enskilda företeelser som det är svårt att dra några statistiska slutsatser av.

Citat:
Ursprungligen postat av Balkan-King
Du lyder som en hobbystatistiker . Prøv at vende det på hoved. Mener du det er heller inte er så fasligt vanligt i Europa med mord riktade mot judar explicit med IKKE-islamiska gärningsmän? Om du mener at det heller ikke er så vanligt med ikke-muslimske gerningsmænd der begår jude-mord, så giver din første sætning ikke meget nyttig information, for hvad forstås ved ordet vanligt? När er et mord vanligt? Med mindre du tænker på perioden 1939-45.

Jag tror du förstår mig rätt. Jag menar inte att det är vanligt med mord riktade mot judar, med icke-islamistiska gärningsmän. Det är extremt ovanligt.

Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Jag säger inte att GM måste vara muslim, men vad menar du med det fetstilta? Skulle det vara vanligare med mord riktade mot judar explicit med t.ex. nationalistiska gärningsmän? Sättet du skriver det på gör att det verkar vara så du vill framställa det. Det är väl inte överhuvudtaget så fasligt vanligt i Europa med mord riktade mot enbart judar?

Det enda fallet jag på rak arm kan komma på där enbart judar dödats är händelserna i Toulouse och där var GM muslim. Efter en sökning på Google får jag fram att han hette Mohammed Merah.

Jag vet inte om det är vanligare med mord riktade mot judar med nationalistiska gärningsmän. Förmodligen inte, det enda fallet i Europas efterkrigstid judar mördats och GM varit driven av antisemtiska motiv som jag själv känner till är det fallet du nämner. Det ger, i och för sig, 100 procent islamistiska gärningsmän och 0 procent nationalistiska. Men jag menar att det är så pass ovanligt att det inte går att dra några slutsatser av det.

Vad man kanske kan inflika är att dådet känns ganska så atypiskt för islamistisk terrorism, som väl ofta kanske handlar om att skjuta vilt omkring sig, spränga (självmords)bomber eller liknande – resultatet är en stor mängd skadade varav några avlider. Det här dådet framstår som betydligt mer sofistikerat, lugnt och stilla gå in, skjuta fyra varav fyra avlider, sedan lika kallt röra sig därifrån.
Citera
2014-05-27, 15:57
  #112
Medlem
Bryssel-terroristen bar videokamera

Kilder: Det dræbte par har arbejdet for Mossad

http://snaphanen.dk/2014/05/27/bryssel-terroristen-bar-videokamera/
Citera
2014-05-27, 16:04
  #113
Medlem
Balkan-Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wied
Bryssel-terroristen bar videokamera

Kilder: Det dræbte par har arbejdet for Mossad

http://snaphanen.dk/2014/05/27/bryssel-terroristen-bar-videokamera/

Haha hvor godt, det er bare karma når det er dejligst
Citera
2014-05-27, 16:05
  #114
Medlem
Lägger man till alla araber som inte är muslimer men ändå är antisemiter, så har vi ytterligare ett stort antal möjliga attentatsmän. Nazister känns väldigt off i det det här fallet.
Jag vill även påminna om ett av de värsta attackerna, OS attacken 1972!
Inga nazister trots platsen...
Citera
2014-05-27, 19:35
  #115
Medlem
wtfuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Hitmanspåret är ju så klart inte omöjligt, men känns faktiskt än mer osannolikt än nazistspåret. Inte minst känns stället att lägga in stöten som lite märklig för en hitman. En toker eller en islamist känns fortfarande sannolikast. Däremot kanske ingen islamist direkt kopplad till en större organisation, med tanke på angreppets begränsning, men även angreppen i Toulouse var begränsade och till synes mindre planerade, som t.ex. de första på soldaterna.

Enda sedan jag hörde om det här fallet, så har jag haft en vag minnesbild av ett annat fall och letade nu upp det, nämligen fallet med Abdelhakim Dekhar. Jag vet inte om det någonsin har klargjorts exakt vad hans motiv var, eller om han helt enkelt inte hade några motiv som är begripliga för en frisk person. Jag tänkte i vilket fall att det kunde även handla om något liknande i det här fallet, d.v.s. en ensam sinnesrubbad typ. Det bör dock sägas att både vapnet och Dekhars agerande framstod som lite mindre professionella än GM vid det judiska museet.

Ett par artiklar om Dekhar:

http://www.theweek.co.uk/tags/abdelhakim-dekhar

Edit: Sedan finns ju så klart problemet med att även en muslim eller nazist kan ju faktiskt bli psykiskt sjuk. Jag behöver förmodligen inte nämna för Flashbacks bildade medlemmar alla de gånger som svensk ljugmedia har braskat på med en rubrik att en nazist gjorde dittan eller dattan, medan när man tar reda på mer, så blir det uppenbart att det handlar om en person som i ungdomen har hållit på att sieg heilat lite, för att sedan ha fått missbruksproblem och psykisk ohälsa, för att slutligen begå ett allvarligare brott som inte förefaller sig ha något med politik att göra. Men ni vet ju alla hur svensk ljugmedia är och hur ruttna många av människorna som jobbar med det är, vilket är ju anledning till att ingen bildad person tror på något som framförs av dem. I de fallen är det ju faktiskt bara frågan om att undermänniskor utnyttjar en tragisk händelse och smutskastar en psykiskt sjuk för att föra politisk propaganda, medan den verkliga förhållandena var rätt uppenbara från första stund.

Jag vill dock minnas ett fall jag läste om för några år sedan, där någon i Brasilien (tror jag) gick in på en förskola/skola och sköt flera små barn. Närmaste citerades ha sagt att han hade verkat allt mer "grubblande" på senare tid, samt verkat ha blivit mycket mer "engagerad i sin religion". Eftersom det just då skedde väldigt många muslimska terroristattacker i flera länder som specifikt riktade in sig på barn, så fick dessa citat mig att haja till och jag kollade in händelsen noggrannare: och jovisst, han var utan tvekan muslim. När jag luskade vidare i det hela på nätet, så hittade jag engelska översättningar över det han hade skrivit på senare tid och som hade hittats i hans hem. När jag läste dem, så framstod det rätt uppenbart att de inte alls var värst typiskt de stolligheter som islamister brukar skriva, utan det var definitivt obegripligt, psykotiskt svammel. Så även där misstänker jag att det nog var rimligare att bedöma attacken som genomförd av en sinnessjuk.

Sinnessjukt att Europa tolererar detta. Avrätta de jänkare( aka Israel ) VERY IMPORTANT ALL JEWS NOT FOR THE DEATH OF ALL OTHER ETHNICS: ONLY THE SIONISTS THAT DESERVE TO BE VOTED OUT som vill få ett inbördeskrig i Europa.
Citera
2014-05-27, 19:59
  #116
Medlem
SvenAhlbins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wied
Bryssel-terroristen bar videokamera

Kilder: Det dræbte par har arbejdet for Mossad

http://snaphanen.dk/2014/05/27/bryssel-terroristen-bar-videokamera/

Precis som jag misstänkte visar det sig att det sk oskyldiga paret jobbat som Mossad agenter på Israels ambassad i Berlin och att detta är en falsa flag utförd av Mossad själva för att kunna skylla det på muslimer i vanlig ordning.

Det fins inga bilder på att någon har skjutits överhuvudtaget och man har hittat falskt blod på platsen och att Belgiens inrikesminister var fört på plats känns ju bara skrattretande, vad är oddsen för att just han är först på plats av alla miljoner som bor i stan

Citat:
At first, the news was that bystanders had seen the attacker getting into a car and they wrote down the registration code. The car and the driver were found a few hours later but the driver 'had nothing to do with the case' and was let go at once.

A deputy minister of the Belgian government was at the scene almost immediately and said 2 persons were shot outside, but nothing is visible on camera. The 2 'victims' inside look like crisis actors, and the blood on the scene is not blood from a shot in the throat imo. The person on camera firing the gun is not firing a gun according to the writer of the article.

http://www.martinvrijland.nl/2014/05/27/aanslag-joods-museum-in-brussel-is-steeds-duidelijker-een-false-flag/

http://www.richardsilverstein.com/2014/05/26/israeli-murdered-in-brussels-worked-for-mossad/
Citera
2014-05-27, 20:12
  #117
Medlem
RemeronDreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenAhlbin
Precis som jag misstänkte visar det sig att det sk oskyldiga paret jobbat som Mossad agenter på Israels ambassad i Berlin och att detta är en falsa flag utförd av Mossad själva för att kunna skylla det på muslimer i vanlig ordning.

Det fins inga bilder på att någon har skjutits överhuvudtaget och man har hittat falskt blod på platsen och att Belgiens inrikesminister var fört på plats känns ju bara skrattretande, vad är oddsen för att just han är först på plats av alla miljoner som bor i stan

Men du måste väl ha lite bättre källor än bloggar?
Citera
2014-05-27, 22:45
  #118
Medlem
Ett attentat utfört av Hizbollah dyker upp bland spekulationerna:

Citat:
But on Tuesday, an additional lead in the investigation has been revealed: the attack may have links to the Iranian-proxy terrorist organization Hezbollah.

According to Channel 10, Belgian authorities are seriously investigating the possibility that Islamist terrorists perpetrated the attack, based on a link between Hezbollah and the date of the shooting. On May 24, 2000, the IDF officially withdrew from Lebanon - and established a date significant for the terror organization.

As such, authorities believe the killer may have been linked to a Hezbollah cell in Brussels, and carried out the attack as an ideological point designed to either press a point about Islamists in Europe on the eve of the European parliamentary elections, or take revenge for attacks on prominent Hezbollah terrorists killed in 2000.

Experts believe the spontaneous appearance of the attack is designed to conceal the shooting's premeditation and/or the shooter's link to the terrorist organization.

Hezbollah has terror cells as far-flung as Thailand; in April two terror suspects linked to the group were arrested by Thai police and admitted plans to attack Israeli tourists. Police stated at least nine Hezbollah terrorists were believed to be in Thailand at the time.
http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/181102#.U4TxoHKKX0s

Hizbollah har figurerat ett par gånger de senaste åren gällande terroristattacker riktade mot israeler i Europa.

Hizbollah är knutna till attentatet i Burgas 2012, då ett haldussin israeliska turister dog.

"Svensken" Hossam Taleb Yaacoub dömdes 2013 på Cypern. Han erkände att hans uppdragsgivare var Hizbollah, han ägnade sig bland annat åt att kartlägga hur israeliska turister transporterades på och till Cypern. Man planerade med all sannolikhet ett terrordåd.
Hossam Taleb Yaacoub hade åkt runt i Europa för Hizbollahs räkning tidigare, och utfört någon form av leveranser i Turkiet (Antalaya), Holland ( Amsterdam ) och Frankrike.

Hizbollah tar aldrig på sig de terrordåd som de utför - vilket än så länge överensstämmer med dödandet i Bryssel.
__________________
Senast redigerad av Batuta 2014-05-27 kl. 22:49.
Citera
2014-05-27, 23:21
  #119
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Ett attentat utfört av Hizbollah dyker upp bland spekulationerna:


http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/181102#.U4TxoHKKX0s

Hizbollah har figurerat ett par gånger de senaste åren gällande terroristattacker riktade mot israeler i Europa.

Hizbollah är knutna till attentatet i Burgas 2012, då ett haldussin israeliska turister dog.

"Svensken" Hossam Taleb Yaacoub dömdes 2013 på Cypern. Han erkände att hans uppdragsgivare var Hizbollah, han ägnade sig bland annat åt att kartlägga hur israeliska turister transporterades på och till Cypern. Man planerade med all sannolikhet ett terrordåd.
Hossam Taleb Yaacoub hade åkt runt i Europa för Hizbollahs räkning tidigare, och utfört någon form av leveranser i Turkiet (Antalaya), Holland ( Amsterdam ) och Frankrike.

Hizbollah tar aldrig på sig de terrordåd som de utför - vilket än så länge överensstämmer med dödandet i Bryssel.

Väl argumenterat, och flera uppgifter som åtminstone inte jag känner till sedan tidigare. Hizbollah känns inte som omöjligt. Vad för attentat i Europa anklagas de mer för, förutom Burgas?
__________________
Senast redigerad av Troian 2014-05-27 kl. 23:23.
Citera
2014-05-27, 23:31
  #120
Medlem
EE så ni tror Hizbollah skulle utföra ett attentat på tysk mark och döda 3 pers?hade väl gjort mer skada snöra 2-3 handgranater, oftast brukar väl terrorister ta på sig dåden också ,nej jag tror verkligen inte det har utförts av islamska extremister
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in