2014-05-27, 23:01
Medlem
ManJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotselleri
Nu är det väl ändå så att partiet ska värna om allas rättigheter, oavsett hudfärg, kön, sexuell läggning osv osv.
Vilket jag tycker är en sund grundinställning, det är jämställdhet åt alla.
Jo, men nu är det ju inte jämställt utan allting är lagt till kvinnornas fördel på dem flesta områden. Och därför behövs M! för att jämna ut ojämställdheten för att få det mer jämställt på riktigt.

Därför skrev jag om att värna om mäns rättigheter och skyldigheter.
Citera
2014-05-27, 23:02
Medlem
iKQQLs avatar
HAHA!!

Hur seriöst är detta parti? Ja,ungefär såhär:

http://www.ladda-upp.se/bilder/jcyhglojbthgoc/
http://www.ladda-upp.se/bilder/vfoydhkirrqhqo/
Citera
2014-05-27, 23:03
Medlem
vågaifrågasättas avatar
Jag är humanist, varken mer eller mindre. Men har likat ändå.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Vad gnäller de om och vad gör det att de gnäller?

De anser att namnet maskulint initiativ är kränkande och går in och hatar av just den anledningen. De påstår också att patriarkatet inte behöver stöd från oss mansgrisar. Serietidningstöntarna tycker också det är fel att det bara finns 2 kön då de anser att det bör finnas ett ospecificerat kön. De anser också att M! saknar sakliga argument, vilket inte F! gör.
Citera
Medlem
Readyfreddies avatar
En hatare skrev att det är försent att kunna vara med i höstens val. Så kanske det är men det kommer ju alltid nya val.

Känner ingen man som tar svensk feminism på allvar. Man flinar mest när Fi kommer på tal.

Kvinnors rättigheter i många andra delar av världen däremot är väldigt viktigt, det tror jag alla håller med om. Så Fi kan först röja upp i Afghanistan och liknande länder och sen rikta blickarna mot bolagsstyrelser och dylikt.

20.000 nås innan dagen är slut
Citera
2014-05-27, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatkvadrat
De anser att namnet maskulint initiativ är kränkande och går in och hatar av just den anledningen. De påstår också att patriarkatet inte behöver stöd från oss mansgrisar. Serietidningstöntarna tycker också det är fel att det bara finns 2 kön då de anser att det bör finnas ett ospecificerat kön. De anser också att M! saknar sakliga argument, vilket inte F! gör.

Vad har M! för argument då? Har inte riktigt fattat det.
Citera
2014-05-27, 23:09
Medlem
humpcuts avatar
Hej,

En bra länk att lägga upp på sidan som visar folks olika reaktioner beroende på om en man slår en kvinna eller vice versa:

https://www.facebook.com/photo.php?v=797505706961159
Citera
Medlem
micro113s avatar
Det är väl bra om stollar öppet deklarerar sina sympatier på en sådan facebook-sida ... Bra varudeklaration helt enkelt - så vet kvinnor vad de kan förvänta sig och vilka som skall undvikas.

Edit:
Och nej - det är inget "parti".
Citera
Medlem
Spurrs avatar
Citat:

Vill egentligen inte lägga mig i allt det här, men jag blir otroligt nyfiken på vad som är så hemskt med att det skulle finnas ett tredje kön (på pappret)? Det finns personer som inte ser sig som man eller kvinna, bör inte de kunna kalla sig något?
Citera
2014-05-27, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Vad har M! för argument då? Har inte riktigt fattat det.

M! anser att ett kön är ett kön och alla bör behandlas lika oavsett kön. Jämställdhet istället för kommunistversionen av det.
Citera
2014-05-27, 23:11
Medlem
ManJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
En hatare skrev att det är försent att kunna vara med i höstens val. Så kanske det är men det kommer ju alltid nya val.
Någon kunnig som kan bekräfta, lite synd isåfall?
Citera
2014-05-27, 23:11
Medlem
Citat:
M! anser att ett kön är ett kön och alla bör behandlas lika oavsett kön. Jämställdhet istället för kommunistversionen av det.

Alla borde behandlas lika.

De är alltså emot rasism och sånt. För invandring av alla nationaliteter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in