2014-05-27, 21:38
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinBlixt
Jag lovar det finns heterosexuella män som varit på sexsidor och dejting sidor i många år utan att få ligg.
Jag menar inte att män ska ligga med flera kvinnor, utan jag vill ha jämställdhet som feminister säger, dvs. den ska gälla både könen.
Det är väl enkelt, varför ska man göra det svårtillgängligt för män och lättillgängligt för kvinnor??

Troll?

Ingen har "gjort" det svårtillgängligt för män och lättillgängligt för kvinnor. Det är den naturliga följden av den mänskliga sexualdriften. Eller visst, tror man på gud så är det väl hens fel...
Citera
2014-05-27, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av detgillardu
Du menar verkligen allvar va? Du vill ha en "sexgaranti" för annars är du diskriminerad? Jag dör fan av skratt. "Vart är vi på väg egentligen??????????" är nog bästa delen av inlägget. Det är en bra fråga. Blir killarna dummare och dummare eller har det alltid varit såhär med P12or? Jag minns inte längre... Phu! Nu måste jag ha en öl...

Där ser ni typiskt, varför ska det vara ok att erbjuda kvinnor garanterad sexkontakt, men inte män. Var har jämställdheten som feminister pratar om tagit vägen eller är det ren bluff.

Jag blir inte förvånad att kvinnohatet växer i samhället
Jag blir inte förvånad att våldtäkterna ökar i samhället

Du påminner mig om feminister som saknar motargument och bara skriker som galningar
Citera
2014-05-27, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XDomU
TS: Ta av offerkoftan och låt feministerna ha den ifred. Rationella kvinnor och män ger sig inte in i tävlingen vem det är mest synd om. Vi klarar oss på egen hand utan hjälp av elitister.

Jag lovar feminister har onda tankar och ond ideologi, som gömmer sig bakom jämställdhet, lika löner………………………….ocv.

Men bakom dessa fina frågor döljer sig hemsk propaganda, som sprider hat mot just heterosexuella män. Det handlar inte om att fjäska med lögner när valet närmar sig
Citera
2014-05-27, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Hur många såna här trådar behöver vi? Ja, kvinnor har den sexuella makten i samhället, vilket är männens fel till 110%.

Jag tvivlar på att trådar på Flashback kommer att kunna ändra på detta fenomen...

Varför var det inte svårt förr i tiden, man kunde träffa kvinnor var som helst och prata. Idag om du går fram till främmande tjej, då riskerar du att bli anklagad för våldtäkt, ofredande och massa påhittade lögner.
Citera
2014-05-27, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Troll?

Ingen har "gjort" det svårtillgängligt för män och lättillgängligt för kvinnor. Det är den naturliga följden av den mänskliga sexualdriften. Eller visst, tror man på gud så är det väl hens fel...

Vad har tron med saken att göra????????
Hur förklarar du när kvinnor söker en partner på nätet, då hittar de på minuter utan att behöva anstränga sig och söka. Medan en kille kan söka i flera månader eller år utan att lyckas få en dejt, det är ingen myt, det är dagens verklighet................
Senast redigerad av MartinBlixt 2014-05-27 kl. 21:47.
Citera
2014-05-27, 21:46
Medlem
Det är ju förskräckligt. Bodycontact får ta bort den där meningen så att det blir lite mer jämlikt! Eller jämställt, vilket det nu är.

Annars tycker jag nog att du liksom jag bara ska ha sex med såna vi vill ha sex med och inte med några andra. Det tycker jag är en vettig grundinställning, även om det skulle betyda att du har sex med många fler än jag.
Citera
2014-05-27, 21:48
Medlem
Citat:
Vadå inte diskriminering, jag lovar det är ren diskriminering med tanke på hur sex är lättillgängligt för kvinnor, men svårtillgängligt för killar.
Nu diskriminerar väl du också, då? Du säger ju samma sak som BodyContact. Att sex ofta är väldigt lättillgängligt för kvinnor.

Nej, detta är inte diskriminering. Däremot hade det t.ex. varit diskriminering om män var förbjudna att besöka BodyContact (t.ex. med argumentet att det måste vara 50/50, eller för att något kön inte är lika värt). Lägg märke till skillnaden.

Det ena är ett konstaterande av hur folk behandlas och behandlar varandra och det andra är att göra skillnad på hur man behandlar andra.

Citat:
Feminister säger att de strävar jämställdhet för båda könen. Men jämställdhet borde ju gälla sex också, annars är det ren hyckleri och dubbelspel. Verkligheten visar allt annat och att jämställdhets frågor gynnar bara kvinnor, vad är detta för falsk jämställdhet??
För att jämställdhet däremot faktiskt är diskriminering, de feminister som förespråkar kvotering förespråkar just jämställdhet.

Märk nu att jämställdhet är inte samma sak som jämlikhet.
Jämställdhet är att det ska vara 50% kvinnor och 50% män på t.ex. samma arbeten. Detta innebär att man måste anställa individer baserat utifrån kön, till bekostnad på personliga preferenser och meriter.

Jämlikhet är däremot att man ger blanka fan i någons kön och istället väljer den bäst lämpade personen för jobbet, oavsett om det är en man eller kvinna.

• Jämställdhet är att män och kvinnor ska vara lika många.
• Jämlikhet är att män och kvinnor ska vara lika värda.

Citat:
Gå ut och prata med feminister och se hur knäppa de är, speciellt när de saknar vettiga motargument
De är inte nödvändigtvis knäppa, även om jag tror att en del säkert är det. En del menar säkert väl, men de har missat en del perspektiv. En del kanske inte riktigt vet skillnaden mellan jämställdhet och jämlikhet

Nu borde du också komma ihåg att tjejer sannolikt alltid kommer att få sex lättare. Detta är av den enkla anledningen att män oftare (inte alltid, men oftast) har en större sexdrift.
Om du nu förespråkar att män minsann minsann måste få sex lika lätt som kvinnor, så måste du antingen:
• Förbjuda människor att ha sex
• Tvinga folk att ha sex

Annars kommer du helt enkelt inte nå 50/50, för generellt så skiljer det en aning i vad vi efterfrågar på grund av hormoner och diverse andra smågrejer.

Om du verkligen vill att alla människor ska vara lika värda, så ska du också låta alla människor vara sig själva. Vissa kvinnor har högre sexdrift än vissa män, och andra tvärtom, men det kommer inte att bli 50/50 om vi inte börjar tvinga och förbjuda saker att vara sig själva, och det är inte heller något att efterstäva.

Kort och gott (enligt mig):
• Det BodyContact skrev är inte diskriminering
• Det FI vill är diskriminering
• Om BodyContact (kvotering, tvång eller förbud) hade gjort som FI hade det varit diskriminering
Senast redigerad av 3. 2014-05-27 kl. 22:08.
Citera
2014-05-27, 21:56
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Jag lovar det finns heterosexuella män som varit på sexsidor och dejting sidor i många år utan att få ligg.
Jag menar inte att män ska ligga med flera kvinnor, utan jag vill ha jämställdhet som feminister säger, dvs. den ska gälla både könen.
Det är väl enkelt, varför ska man göra det svårtillgängligt för män och lättillgängligt för kvinnor??

Men hur föreslår du att det ska göras lättillgängligt för män? Genom att kvinnor tvingas till sex?

Då det är våldtäkt är det olagligt. Därmed är ett mer realistiskt förslag att förbjuda att kvinnor får lättillgängligt sex, så att det blir mer jämställt. Mindre sex åt alla helt enkelt. Då blir det ju rättvisare? Mer rättvist blir det om ingen någonsin har sex. Mest rättvist är det om alla är döda så att ingen kan göra något skönt eller trevligt alls. På det sättet slipper du känna dig diskriminerad över att grannen köpt en ny väldoftande duschtvål eller för att Lotta har naturligt lockigt hår. All sådan diskriminering och förtryck mot dig skulle försvinna när andra inte längre kan njuta av livet. Hur rättvist vill du ha det?

Mindre sex = mer rättvist

Ingen har sex = mycket rättvist

Alla är döda= helt rättvist

Vad är bäst?
Citera
2014-05-27, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Men hur föreslår du att det ska göras lättillgängligt för män? Genom att kvinnor tvingas till sex?

Då det är våldtäkt är det olagligt. Därmed är ett mer realistiskt förslag att förbjuda att kvinnor får lättillgängligt sex, så att det blir mer jämställt. Mindre sex åt alla helt enkelt. Då blir det ju rättvisare? Mer rättvist blir det om ingen någonsin har sex. Mest rättvist är det om alla är döda så att ingen kan göra något skönt eller trevligt alls. På det sättet slipper du känna dig diskriminerad över att grannen köpt en ny väldoftande duschtvål eller för att Lotta har naturligt lockigt hår. All sådan diskriminering och förtryck mot dig skulle försvinna när andra inte längre kan njuta av livet. Hur rättvist vill du ha det?

Mindre sex = mer rättvist

Ingen har sex = mycket rättvist

Alla är döda= helt rättvist

Vad är bäst?
Men det stämmer ju inte om man tänker efter. Vad är rättvist med att förbjuda eller döda folk?

Det mest rättvisa borde rimligtvis vara att människor får leva fritt (inget tvång, ingen död). Bara för att alla dör så behöver ju inte det vara rättvist. Visst, är det lika, men inte är det rättvist.

Mest rättvist hade det varit om alla hade lika utgångspunkter, och därefter behandlades utefter individuella meriter. Vi är visserligen inte där i dagsläget, men det är bra mycket rimligare än att tvinga, förbjuda eller döda hela befolkningen
Senast redigerad av 3. 2014-05-27 kl. 22:05.
Citera
2014-05-27, 22:05
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3.
Men det stämmer ju inte om man tänker efter. Vad är rättvist med att förbjuda eller döda folk?

Det mest rättvisa borde rimligtvis vara att människor får leva fritt (inget tvång, ingen död). Bara för att alla dör så behöver ju inte det vara rättvist. Visst, är det lika, men inte är det rättvist.

Men det verkar ju vara en lika fördelning till vilket pris som helst som TS förespråkar, då han tycks anse att kvinnor ska tvingas till att ha sex mot sin vilja för att han ska må bättre.
Citera
2014-05-27, 22:40
Medlem
detgillardus avatar
Citat:
Där ser ni typiskt, varför ska det vara ok att erbjuda kvinnor garanterad sexkontakt, men inte män. Var har jämställdheten som feminister pratar om tagit vägen eller är det ren bluff.

Jag blir inte förvånad att kvinnohatet växer i samhället
Jag blir inte förvånad att våldtäkterna ökar i samhället

Du påminner mig om feminister som saknar motargument och bara skriker som galningar
Kvinnhatet växer för att en kontaktsida desperat försöker locka kvinnliga medlemmar med "garanterad sex"? Ska vi inte ta och ringa till Bodycontacts ägare då och be dem ta bort texten, så försvinner ju allt kvinnohatet igen. Sim-sallabim, liksom! Eller så är det du som får fundera över vad du använder för argument för att hata kvinnor

Jag tror du behöver fundera över en hel del saker faktiskt, när det gäller relationer, sex etc. Börja med detta; Det är ingen mänsklig rättighet att få ha sex med någon. Läs den meningen några gånger och ta in den. Lycka till!
Citera
2014-05-28, 03:32
Medlem
XDomUs avatar
Citat:
Jag lovar feminister har onda tankar och ond ideologi, som gömmer sig bakom jämställdhet, lika löner………………………….ocv.

Men bakom dessa fina frågor döljer sig hemsk propaganda, som sprider hat mot just heterosexuella män. Det handlar inte om att fjäska med lögner när valet närmar sig

Jag vet inte huruvida du är ironisk. Skulle lika lön och jämställdhet vara fina tankar? Att företag inte själva får avgöra vilka löner de betalar och att byråkrater på nåt konstgjort sätt ska jämna ut den och andra skillnader mellan människor är synnerligen onda idéer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in