Hej!
Det är såhär att jag går 1a året på gymnasiet (ska egentligen gå 3an men bytte linje).
Nu till problemet, mina lärare har vetat enda sen i början att jag lider av psykisk ohälsa, paniksyndrom, GAD, OCD, depression. Detta medför att jag i perioder har jättesvåra sömnsvårigheter och inga läkemedel jag fått hjälper (vill ej ta narkotiska preparat såsom benzodiasepiner pga beroenderisk).
Det har då blivit att jag haft för hög frånvaro, jag har fått 2 varningar av skolan men har sagt att jag har sömnsvårigheter och vaknar inte när jag väl somnat av varken klockor, tvn på högsta volym, någon som knackar på dörren osv.
Så vissa dagar har jag vaknat vid kl 14.00 när dagen är slut och har hört av mig då och anmält mig.
Men de har vidarebefodrat det endå och nu fick jag brev från CSN. Får studiebidraget denna månad endå och därmed blir jag återbetalningsskyldig. Vet inte vad jag ska göra och detta får mig att må ännu sämre..
Jag vill gå i skolan som en "normal" människa men ibland kan jag inte ta mig dit pga ovanstående.
Så vad ska jag göra? Känns riktigt orättvist, är man inte helt 100 så är man helt utslagen och det verkar som att det finns inga men alls.
Vad ska jag göra??
Mvh