Citat:
Ursprungligen postat av
Kmicic
Jag var helt övertgad att Poroschenko skulle få mer än drygt 55% av rösterna. Resultatet bevisar ju att nästan hälften av Kiev och Västukraina inte vill ha honom som president. Jag trodde han skulle få minst 75%. Är Porochenko verkligen den bäste de kunde hitta? Snacka om att folk på gatan är delade i den redan delade delen.
I pseudodemokratier som Ryssland kan du se såna siffror, inte i Ukraina. Det är det som är demokrati, varför är du förvånad? Ska vinnande partier också få 75% för att det ska övertyga dig? Hur många länder har presidentval där presidenten får över 75%? Nordkorea, zimbabwe...
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
A group of more than 2,000 pro-Russian separatists and their supporters left a rally in Donetsk’s Lenin Square with the aim of confronting Mr Akhmetov, who is said to be worth over $12 billion.
2000 arbetslösa sparkade f.d. anställda passar på... 2 promille av befolkningen, 0,002 beväpnade av Putin. Oerhört imponerande. Jag tror Akhmetov, om han var en terrorist som separatisterna, skulle kunna beväpna sina tusentals anställda som har jobb de vill behålla så skulle saken vara klar snabbt. Men kreaturens diktatur, det arbetslösa slöddret har inget att förlora förutom sina patetiska liv, vad de tror de ska åstadkomma genom att förstöra för Akhmetovs anställda är diffust. De vill väl ha ett nytt Mogadishu.