Citat:
Ursprungligen postat av
RemeronDreams
Sluta tjata om ensam gärningsman, flera utländska tidningar talar om minst två gärningsmän. Verkar mest logiskt också, en förare och en skytt.
Om du inte har något som styrker det du säger så förstår jag inte varför du försöker banka in denna desinformation. Speciellt oklädsamt eftersom du är moderator också.
Därmed inte sagt att det skulle vara omöjligt med ensam gärningsman, men tala i så fall om vad du anser tyder på det.
Tjata och tjata. Det kan förstås vara så att han är en del av något större, eller haft åtminstone en medhjälpare i form av chauffören. Även om jag inte tycker det är nödvändigtvis mest logiskt, det känns ju också rätt logiskt att inte ha någon i sin närhet att fråga om hjälp att genomföra ett massmord.
Hur som helst citerar BBC förundersökningsledaren, som verkar vara inne på att det rör sig om en person.
Citat:
The gunman "probably acted alone, was armed and well prepared", she said, adding that all options were open regarding a motive.
http://www.bbc.com/news/world-europe-27567396
Men det kan förstås vara felaktigt, eller att hon är felciterad. Det är rätt vanligt med delvis motsägelsefulla uppgifter i ett så här tidigt skede.
Tycker du att jag är olämplig som moderator på grund av att jag enligt dig förmodligen har fel så föreslår jag att du skickar ett PM till admin, det är inte något jag tänker diskutera i den här tråden.