Citat:
Ursprungligen postat av
Der.Schizoid
Vet inte om du är ironiskt men ni barn kan lägga av med det barnsliga namnet Putler nu. Eller är ni för omogna och efterblivna för att klara detta? Han heter Putin, han är inte nazist och har inget gemensamt med er älskade Hitler. Dessutom är han inte och har inte varit i Ukraina på rätt så länge.
Det finns tyvärr en väldigt bra orsak att kalla Putin för "Pultler". I ett tidigare inlägg, (som tyvärr togs bort), så visade jag på en intressant historisk parallell genom att manipulera en text. För att detta inlägg inte skall tas bort så får jag väl undvika att säga att jag "leker" med er då jag visar på varför Putin bör kallas Putler och ingenting annat.
Jag tror inte ens att Nazityskland hade inskrivet i sin militärdoktrin att man skulle "befria" etniska tyskar och tysktalande i andra länder och införliva dem i riket. Men i den ryska militärdoktrinen står det faktiskt att man skall "skydda" ryssar och rysktalande i andra länder och anser sig ha rätt att ingripa militärt, om så nödvändigt för att göra detta.
I den nuvarande ryska de facto statsideologin så anser man att samtliga områden som någonsin tillhört Ryssland eller Sovjetunionen "rätteligen" bör bli en del av den ryska "federationen".
Självfallet ser Sovjetunionens kollaps som en stor tragedi.
Så att Ryssland, olagligen enligt internationell rätt och underskrivna internationella avtal, annekterade Krim så sågs detta bara som en "rättvisa" av Putin. Alltså precis på samma sätt som Hitler såg annekteringen av Österrike och Sudetlandet, (sedan hela Tjeckoslovakien), som "rättvisa".
Putin använder samma retorik, förklaringar, har samma imperialistiska ambitioner och samma beteende som just Hitler.
Därför anser jag det vara fullkomligt befogat att kalla honom för Putler och ingenting annat!
(Att sedan Hitler startade ett blodigt krig emot just Sovjetunionen kan man knappast lasta Stalin för, som under nästan två år var allierad med just Hitler, delade upp Europa i sk. "intressesfärer med Hitler, anföll Finland, Rumänien och kapade åt sig halva Polen. Baltstaterna annekterades givetvis. Stalin gjorde den allierade blockaden emot Nazityskland verkningslös genom att stora mängder råvaror levererades, mest innan Tyskland anföll sommaren 1941).
Nu är det alltså Ukraina som attackeras, på olika sätt och styckas upp av ett monster som är en blandning mellan Stalin och Hitler - Putler!
Ps. Pulter var till Krim nyligen. Området tillhör Ukraina enligt internationell lag och ingångna avtal Ds.