2014-05-20, 19:34
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysAllIn
Då har du nog inte läst eller förstått något av alla dessa inlägg samt andemeningen i det som jag SKRIKER ut.

Nej du har rätt, jag har inte fattat vad du SKRIKER ut mer än att du är bra på att stapla, både mot Löfven och dina meningsmotståndare, negationer och okvädesord. Dessutom tycks du ha hur mycket tid som helst att sitta här och hänga här dagarna i ända så antingen ljuger du om din egen betydelse eller så har du fått sparken.
Citera
2014-05-20, 20:39
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Nej du har rätt, jag har inte fattat vad du SKRIKER ut mer än att du är bra på att stapla, både mot Löfven och dina meningsmotståndare, negationer och okvädesord. Dessutom tycks du ha hur mycket tid som helst att sitta här och hänga här dagarna i ända så antingen ljuger du om din egen betydelse eller så har du fått sparken.

Inte så mycket med okvädningsord som ett briljant raljerande över de okunniga.
Jag vederlägger dessutom min kritik med historia, lagar och skeenden samt exempel så man kan följa den röda tråden i min svidande kritik över just den här helt vansinniga processen med valet av Löfven.

Men tycker ni att det är helt okej att svika hela arbetarrörelsen och ge upp alla hårt tillkämpade avtal, regler och praxis för ni vill ha okunniga och lättledda ledare i arbetarrörelsen så må det vara hänt.
Jag som servar Mammon just nu bugar och bockar för att mer och mer resurser berikar mig. Lönespecen är lite grisigt "äcklig" just nu.
Om rörelsen har svikit sin lojalitet mot den "lille" medborgaren och politiken omfördelar allt fullständigt vansinnigt så kan jag också skita i ansvaret mot Sverige precis som "lallarna" gör och enkelt berika mig själv också.
Om vi inte har mer matnyttigt att komma med i frågan än att helt off topic försöka "jaga" mig enbart så bör nog låta denna tråd få börja falla nedåt?
Kanske att vi alla har lärt oss något av varandra och väljer att rösta rätt denna vecka och i september?
Ska vi rösta för en enkel väg för "lallarna" till köttgrytorna eller skall vi ta ett ansvar för Sverige?
Jag vet hur jag skall rösta, vet ni?
Senast redigerad av AlwaysAllIn 2014-05-20 kl. 20:51.
Citera
2014-05-20, 21:15
Medlem
dethalvabarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LagomSnigel
Du menar som Bilderbergarna han brukar åka och hälsa på? Sedan när har det varit positivt när ens ledare åker på hemliga rådslag som involverar internationella ärkejudar?

Läste du verkligen mitt inlägg för ditt svar tyder på att du inte gjort det.
Citera
2014-05-21, 09:49
Medlem
muskelstals avatar
Citat:
I den perfekta av alla världar så BORDE det kanske vara så.
Låt oss exemplifiera det hela med Maud Olofsson som "shoppade" lite för runt 90-100 miljarder helt utan egen kompetens, kunskap och ansvar.
Nu har väl halva börsvärdet försvunnit för hennes "experter" gav henne rådet att handla Kol och Kärnkraft i Europa.
Om man bara har så lite bildning så man kan läsa så har man förstått under de senaste 20 åren är att Kol och Kärnkraft har blivit hatobjektet nummer 1 i Europa.
Hennes experter sade väl något annat och hon hade ingen pondus, kompetens, förmåga till omvärdesanalys, förmåga till ett akademiskt förhållningssätt till frågan så hon gjorde som en lallande nickedocka exakt vad experterna sa.
Nu kommer Vattenfall dessutom vara tvungna att plöja in runt 30 miljarder i lite olika stiftelser i Europa som skall ställa om Kol och Kärnkraftsenergin till "grön" energi.

Det kommer att kosta oss svenskar när hela den här djävla olycklig affären är slut gissningsvis runt 80 miljarder i rent bakslag. 50 miljarder i minskat värde samt 30 miljarder till omställningsstiftelserna.

Det här är vad du får när du sätter en ICA-kassör eller svetsare som chef över Sveriges ekonomi.
Experternas råd och underlag MÅSTE du kunna granska med ett akademiskt förhållningssätt.

Bra svar kan nog inte kontra det där! Men vad är det du vill komma fram till att alla politiker ska ha en magisterexamen innan de kan bli minister, eller att de socialdemokratiska väljarna får välja vilken de vill ha som partiledare med en omröstning ?
Citera
2014-05-21, 10:07
Medlem
Citat:
I den perfekta av alla världar så BORDE det kanske vara så.
Låt oss exemplifiera det hela med Maud Olofsson som "shoppade" lite för runt 90-100 miljarder helt utan egen kompetens, kunskap och ansvar.
Nu har väl halva börsvärdet försvunnit för hennes "experter" gav henne rådet att handla Kol och Kärnkraft i Europa.

Det var Vattenfall som ville köpa Nuon och hade kommit fram till att det var en bra ide och dessa personer var garanterat högskoleutbildade. Och nu vill du skylla det på Maud Olofsson och att det var för att hon inte var högskoleutbildade?
Citera
2014-05-21, 11:57
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muskelstal
Bra svar kan nog inte kontra det där! Men vad är det du vill komma fram till att alla politiker ska ha en magisterexamen innan de kan bli minister, eller att de socialdemokratiska väljarna får välja vilken de vill ha som partiledare med en omröstning ?

Hej igen,
Vad jag säger är att för att bli minister o dylikt så skall der krävas en relevant utbildning.
Att ha "lallat" i förtroendeorganisationer som är en klubb för inbördes beundran utan ett riktigt ansvar för någonting är inte värt ett "skit"

Självklart så är jag för ett öppet personaval för varje kandidat som är aktuell som partiledare.
Personval skall det vara och den skall vara filtrerad utifrån ett antal kriterier som skall vara uppfyllda.
Vi skall typ få tre kandidater att välja på som partistyrelsen har sorterat fram.
Senast redigerad av AlwaysAllIn 2014-05-21 kl. 12:04.
Citera
2014-05-21, 12:03
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Det var Vattenfall som ville köpa Nuon och hade kommit fram till att det var en bra ide och dessa personer var garanterat högskoleutbildade. Och nu vill du skylla det på Maud Olofsson och att det var för att hon inte var högskoleutbildade?

Har du studerat ägareförhållandena i Vattenfall?
Har du klart för dig att den affären var så stor så näringsministerna var inblandad och gav okej om den skulle göras eller inte.
Styrelsen är också politiskt tung om jag har fattat det hela rätt.

Hade Maud varit utbildad i stasmannaskap, hade hon haft ett akademiskt förhållningssätt till frågan så hade hon inte okejat en affär som innefattade det två mest hatade kraftkällorna i Europa sedan 20 år.
Kol och Kärnkraft. Hur i helvete fick det ske?
Jag har utvecklat denna fråga i tidigare inlägg.

Att de andra "idioterna" kunde gömma sig bakom en obildad idiot som Maud var säkert en förutsättning för agerandet.
Dessa "kloka" akademiker som sa att det här var en bra affär har säkert 32 dolda agendor i bakficka, vi vanliga dödliga utan insyn i frågan har inte en djävla aning om hur många miljoner som de tjänade på att lura upp den obildade kossan Maud som inte fattade ett piss.
Det här är ett praktexempel på hur troligtvis en grupp bildade människor lurade en obildad och tjänade enorma summor på det som vi skattebetalare som ALLTID får betala.
Citera
2014-05-21, 12:46
Bannlyst
Det är inte ett problem. Nästa statsminister får gärna ha varit reklamutdelare.

Läs i Nationalekonomi om riksbankschefen Stefan Ingves som svamlar om "deflationens skadeverkningar" och man begriper lätt att utbildning eller position kan vara helt irrelevant. Ingves har nämligen fel. Kanske är det bara så att han ljuger.

Tyvärr är nu Stefan Löfven inne på det amerikanska spåret, likaså är MP inne på samma linje, att ge RB ett "sysselsättningsmål" som om det kommer att lösa någonting. Skuldberget kommer istället att växa. Skulder måste betalas tillbaka någon gång eller hela pensionssystemet är i fara och pensionerna med dem, och det kommer att gälla under hela livslängden även ghos yngre flashbackare.

Stefan Löfven är inte bra men det beror inte på hans bakgrund som svetsare. Se Ingves som avskräckande exempel.
Citera
2014-05-21, 12:48
Bannlyst
Utbildning är inte viktigast. Värderingar och vad människan ifråga faktiskt har uträttat är mycket viktigare.
Citera
2014-05-21, 13:06
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Utbildning är inte viktigast. Värderingar och vad människan ifråga faktiskt har uträttat är mycket viktigare.

På sitt sätt absolut rätt men varför förneka att en adekvat utbildning med stor sannolikhet hjälper till i allt det du skriver?

Om vi tittar på i just detta fall så kan den vanliga arbetaren, dvs trolitvis den som kommer att rösta på Sossarna fundera på vad som killen som basade och skulle ta hand om 350 000 medlemmars väl och ve har lyckats med.

Minskar löneklyftan idag? NEJ!
Har arbetsrätten/ lagarna stärkts? NEJ!
Minskar företagens trixande med konsultbolag och konstiga anställningsformer såinihelvete? NEJ!
Minskar det med "polacker" o dylikt med helt andra löner o dylikt i många verksamheter som direkt konkurrerar bort svenska Metallarbetares jobb? NEJ!
Lasrbilstrafiken som man har lovat att den skall bemannas med minst 50% svenska chaufförer, funkar det? NEJ!
osv, osv.

Mina Metallare betalar upp till 1000 sek i månaden för att få sina intressen och framtidsutsikter tryggade av IF Metall. De är en enormt stark grupp som har representerats av Löfven, ungefär 350 000 stycken.
Har han lyckats att skydda deras anställningar, konkurrenskraft samt arbetsrätten? NEJ!

Hur i helvete kan man misslyckas på vartenda viktigt område när man har 35 djävla divisioner bakom sig? En division är ungefär 10 000 man i ett förband. Det tog jänkarna grovt förenklat 3 veckor att med tre divisioner erövra Irak gång nummer två.

Löfven har inte lyckats med ett djävla piss som chef över den starkaste organisationen i Sveriges historia.
Han måsta vara "lallarnas" lallare i den mest lalliga organisationen som någonsin har funnits i Sverige.

Den av alla vill många se som statsminister? Outbildad och en lallare i en klubb för inbördes beundran som inte har åsadkommit ett djävla skit.
Det har bara blivit sämre och sämre för mina Metallare.

Vansinnet i Sverige bara accelererar.
JANTE-lagen, HBTQ till alla, parasiter ifrån hela världen som slukar hela den svenska välfärden. Fackföreningar som skiter i sina medlemmars väl och ve bara de får själva stå vid köttgrytorna, osv, osv.
Vansinnet har ingen gräns just nu!

Tänk till nu på söndag och ordentligt ännu en gång i september.
Vilket Sverige skall vi ha samt lämna över till våra barn?
Citera
2014-05-21, 14:21
Bannlyst
Allt det du skriver håller jag med om. Stefan Löfvens värderingar brister. Önskebilden av honom är väl "en rejäl gammaldags sosse, tryggt i dessa tider" men det han verkligen står för, facit du ger oss, är att han är samma sak som Reinfeldt är.

Svetsare som bakgrund kunde ha varit bra, typ "en man av folket", men det är den samlade politiker-klassen av idag, som står på god fot med bankerna som gärna ser hela folket skuldsatt och hunsat, som han inte alls skiljer sig från. Tyvärr.
Citera
2014-05-21, 14:38
Medlem
Citat:
sitt sätt absolut rätt men varför förneka att en adekvat utbildning med stor sannolikhet hjälper till i allt det du skriver?

Om vi tittar på i just detta fall så kan den vanliga arbetaren, dvs trolitvis den som kommer att rösta på Sossarna fundera på vad som killen som basade och skulle ta hand om 350 000 medlemmars väl och ve har lyckats med.

Mina Metallare betalar upp till 1000 sek i månaden för att få sina intressen och framtidsutsikter tryggade av IF Metall. De är en enormt stark grupp som har representerats av Löfven, ungefär 350 000 stycken.
Har han lyckats att skydda deras anställningar, konkurrenskraft samt
arbetsrätten? NEJ!

1. Man ska nog vara medveten om att utbildning ofta kan vara en "black om foten" i statsministersammanhang och politikersammanhang också. Tex. är det ju vanligt att utbildningen helt enkelt varit felaktig och därför medför att personen som erhållit utbildningen gör fel, eller fattar fel beslut. Kvalifikationerna som krävs som statsminister är "kunna sköta en bondgård" och förhoppningsvis "bondförnuft/sunt förnuft".

2. Det där är ju inget som någon fackorganisation överhuvudtaget kan göra, annat än att möjligtvis tillse att en för dem relevant person blir regeringschef. Facken har tre saker som de kan göra: använda sig av sina lagstadgade styrelseplatser (där gör de tydligen inte ett superjobb), lobbyism för sina frågor samt avtalsdelen (där arbetsgivarorganisationerna måste skriva på).

Citat:
Hur i helvete kan man misslyckas på vartenda viktigt område när man har 35 djävla divisioner bakom sig? En division är ungefär 10 000 man i ett förband. Det tog jänkarna grovt förenklat 3 veckor att med tre divisioner erövra Irak gång nummer två.

Löfven har inte lyckats med ett djävla piss som chef över den starkaste organisationen i Sveriges historia. Han måsta vara "lallarnas" lallare i den mest lalliga organisationen som någonsin har funnits i Sverige. Den av alla vill många se som statsminister? Outbildad och en lallare i en klubb för inbördes beundran som inte har åsadkommit ett djävla skit.
Det har bara blivit sämre och sämre för mina Metallare.

1. Det är väl bara att inse att 350k medlemmar är en betydande men liten del av väljarkåren. Däremot är nog organiserandet av 350k personer, en mycket kraftfull merit bland landets 25 tidigare statsministrar men alls ingen garanti för seger i valet. Förövrigt så engagerade "koalitionsstyrkorna" i Irakkriget totalt närmare 700k individer totalt varav kring 140k amerikanska boots on the ground. Så din jämförelse haltar rejält.

2. Men i och för sig så finns det många Svenska organisationer som organiserar fler medlemmar eller anställda än 350k. Bland fackförbunden är väl annars inte metall varken störst eller de som kan skapa "den mest effektfulla strejken".

3. Det där är väl mest ett resultat av akademisering & högre utbildning. "Vad lär de ut på landets universitet egentligen?". Ska fackanslutna vara nöjda med att deras löneökningar är större än inflationen?

Citat:
Vansinnet i Sverige bara accelererar.

JANTE-lagen, HBTQ till alla, parasiter ifrån hela världen som slukar hela den svenska välfärden.

Fackföreningar som skiter i sina medlemmars väl och ve bara de får själva stå vid köttgrytorna, osv, osv. Vansinnet har ingen gräns just nu!

Tänk till nu på söndag och ordentligt ännu en gång i september.
Vilket Sverige skall vi ha samt lämna över till våra
barn?

1. Korrelerar med etablissemangsförsvagning. Betänk att S+M hade kring 75% för bara något decennium sedan. Idag har de 55% tillsammans. Vad händer ifall de har 40-45% tillsammans?

2. Antingen är en ny istid på ingång, världskrig eller något liknande. Eller så tror de styrande på tomten och hoppas på någon schamanistisk räddning genom genomförandet av olika former av regndanser. Fast du tycker ju förstås att facket borde hylla någon annan kandidat än fackets egna personer?

3. Det där beror väl snarare på att många fack är helt övertagna liksom själva partiet Socialdemokraterna. Det saknas ju inte personer som vräker ur sig dumheter i pressen direkt från det hållet liksom magnifieringen av särskilt ickepopulära Socialdemokrater också. Glasögonormen tex. Ibland blir det ju lite tveksamt när partiet har svårt att genomskåda sina egna psyops från sjuttiotalet, men kanske har de hittat någon dold väljargrupp som är osynlig för Rayban, vad vet jag.

4. Du menar väl "vilket EU ska ni lämna över till era barn?". Tycker förövrigt att det verkar svårt att hitta riktigt bra kandidater i år eller så har många kandidater fått rådet att vräka ur sig så mycket dumt det bara går i pressen för att maximera exponeringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in