2014-05-14, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnSomVartMedEttTag
Det var då fan. Om han rök så är det inga småkillar som ligger bakom.

Eller småkillar som är extra styva i korken just nu. Jag tror man ska titta i rånsvängen efter dessa.
Citera
2014-05-14, 18:09
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnSomVartMedEttTag
Det var då fan. Om han rök så är det inga småkillar som ligger bakom.

Läste i en annan tråd att Rene skulle ha ihjäl Suyar Gurbuz och han blev väl också frisläppt nu nyligen. Kan det vara Asir som ligger bakom mordet?
Citera
2014-05-14, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Läste i en annan tråd att Rene skulle ha ihjäl Suyar Gurbuz och han blev väl också frisläppt nu nyligen. Kan det vara Asir som ligger bakom mordet?

Det där var väl år och dar sen, däremot hörde jag ganska nyligen att rene var walking dead och att andra rånare var ute efter han. Tänk pengarpengarpengar.
Citera
2014-05-14, 18:16
Medlem
sabress avatar
Men måste ju finnas en koppling till mordplatsen? Är det en slump att Nordea ligger bredvid? Blivit kontaktad för att planera ett rån som en mantel? Frågeteckna är många. Huruvida Nordea på Kungsgatan har kontanter låter jag dock vara osagt, bara en spaning.
Citera
2014-05-14, 18:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TheKeymaker
Om det är Ak*fely, vad gjorde han inne i trapphuset på Kungsgatan 50? Det där är inget trapphus man bara "råkar gå in i" eller som råkar står öppet...
Ingen som kommit närmare lösningen på den här gåtan? Någon måste ju ha släppt in apan i huset.
Citera
2014-05-14, 18:21
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sabres
Men måste ju finnas en koppling till mordplatsen? Är det en slump att Nordea ligger bredvid? Blivit kontaktad för att planera ett rån som en mantel? Frågeteckna är många. Huruvida Nordea på Kungsgatan har kontanter låter jag dock vara osagt, bara en spaning.

Tjänster
Ingen kundtjänst Ingen kontanthantering
Citera
2014-05-14, 18:22
Medlem
sabress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Tjänster
Ingen kundtjänst Ingen kontanthantering

Då sprack det.
Citera
2014-05-14, 18:22
Medlem
Ingen kontanthantering på Kungsgatan 52

http://www.nordea.se/Om+Nordea/Om+Nordea/Kontakt/Kontor+ombud+och+uttagsautomater+med+%C3%B6ppettid er/1556342.html?extId=sv_SE%3abranch%3a3202
Citera
2014-05-14, 18:25
Medlem
I tidigare nämnda Guldbrev finns en Wil*wski, Al*ksand*r Konrad, förmodad polack som ordförande.

Polacker vet vi sedan i andra trådar kan vara våldsamma.

*=e

Guldbrev
http://www.allabolag.se/5567433460/Guldbrev_AB
Citera
2014-05-14, 18:25
Medlem
Nr. 50 är en "liten" ingång (McD strax bredvid) men med rejäl dörr / rätt bra modernt skydd. Om inte någon smitit ut eller gått in på morgonen och BO raglat in förbi vederbörande (knappast troligt att göra det obemärkt efter skottskada eller svår misshandel...) måste BO haft tillgång till kod/tag, redan tidigare blivit insläppt i fastigheten eller blivit insläpad/intvingad dit av någon annan (som då också torde ha access till stället)

Det KAN ju vara en tillfällighet att han hamnade där men det verkar inte sannolikt.

Var han jagad hade en säkrare lösning varit att t.ex. springa ned till Hötorgets T-bana eller liknande med mer folk.

Nä, jag har lite svårt med brottsplatsen och varför killen var just där.
Citera
2014-05-14, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nkoik
Eller småkillar som är extra styva i korken just nu. Jag tror man ska titta i rånsvängen efter dessa.

Instämmer på det. Undrar hur han blev lurad till platsen. Tiden och platsen är garanterat kopplingen.
Citera
2014-05-14, 18:26
Medlem
Lalajlajs avatar
Nu har media fått informationen också...

Citat:
Den man som hittades misstänkt mördad i Stockholm i morse är den kände rånaren René Akofely, 38.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18883643.ab
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in