2014-05-13, 23:41
Medlem
CarolSeavers avatar
Först måste jag erkänna att jag aldrig tidigare hört talas om denna person (vilket nog säger mest om min egen omvärldsbevakning...).

Sedan är det väl så, att i princip ingen i utvecklade länder dör av att vara hiv-smittad nu för tiden.

Slutligen tyckte jag formuleringarna i gammelmedia åtminstone halvtydligt skrek självmord. Men visst kan jag ha fel; överdos är exempelvis också en möjlig kandidat.

I vanlig ordning är det tabu att rapportera i klartext, om nu orsaken är självmord. Obegripligt!!
Citera
2014-05-13, 23:42
Medlem
Flusons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av s0pkvast
Det blir till att fira med ett glas champagne.
Skål!
Man måste vara bra sorlig om man firar en persons död med ett glas champagne Sure om det var Hitler eller någon annan galen massmördare, men av vilken anledning glädjer dig i det här fallet? Är bara nyfiken.
Citera
2014-05-13, 23:42
Bannlyst
Serching for sugarman låter som en kanon film men nejdå.
Filmen var långsam konstigt klipp. Sen när de väl hittade sugarman var det en blek person som inte var intressant och man kunde inte förstå att han varit populäre än Beatles. Att man tagit en Oscar eller liknande i dag tycker inte jag betyder något. Sverige har varit inne efter Stig Larssons böcker och med hjälp av rika inflytelserika personer har Malik likt Stig Larsson hamnat i den stora ägarnas famn. De med lång näsa och sinne för affärer.
Senast redigerad av peterknuda 2014-05-13 kl. 23:46.
Citera
2014-05-13, 23:44
Medlem
Han kanske fick en hjärtattack när han var ensam hemma?
Citera
2014-05-13, 23:45
Medlem
debbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fluson
Man måste vara bra sorlig om man firar en persons död med ett glas champagne Sure om det var Hitler eller någon annan galen massmördare, men av vilken anledning glädjer dig i det här fallet? Är bara nyfiken.
Äsch. Tagga ner - internet kryllar av troll (särskilt i kändistrådar).

En person som nämner att en bortgång ska firas med champagne har troligtvis inte ens råd att dricka champagne.
Citera
2014-05-13, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smexliq
Spekulationer om att han ska tagit självmord i tunnelbanan tycker jag kan upphöra. Han hittades hemma av polisen.

Hur vet du det?
Citera
2014-05-13, 23:48
Medlem
Denna tråd har alltså 7000+ läsare och antalet stiger hela tiden. Och jag har aldrig någonsin hört detta namnet tidigare i mitt snart 30-åriga liv. Intressant!

Efter att ha Googlat hans namn vad det alltså denne man som gjorde "Searching for Sugar Man". Jahapp.
Citera
2014-05-13, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Hur vet du det?

Tyckte mig läsa det i någon artikel. Men läste sedan om att det var Solna polisen som hade hittat honom död. Då börjar jag fundera om det ryktet stämmer eftersom stoppet i tunnelbanan var just i Solna området.
Citera
2014-05-13, 23:51
Medlem
På SVT Text så står det att han "har avlidit i en olycka". Men dock inget mer om det i detalj.
Citera
2014-05-13, 23:51
Medlem
Bondbruds avatar
Citat:
Tyckte mig läsa det i någon artikel. Men läste sedan om att det var Solna polisen som hade hittat honom död. Då börjar jag fundera om det ryktet stämmer eftersom stoppet i tunnelbanan var just i Solna området.
Stadshagen ligger på Kungsholmen, inte i Solna.
Citera
2014-05-13, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bondbrud
Stadshagen ligger på Kungsholmen, inte i Solna.

Det var tydligen ett annat stopp i solna området också.

Citat:
"Hm, var det därför tunnelbanestationen Solna Centrum var avstängd och trafiken låg nere på blå linjen?
Tragiskt, oavsett.
"

Men det kanske var därför det var ett stopp vid stadshagen. Det är skrämmande nära hans hem. Så det kanske var han som hoppade? Mycket tragiskt.
Senast redigerad av Smexliq 2014-05-13 kl. 23:54.
Citera
2014-05-13, 23:52
Medlem
Citat:

Jag har bara läst att han hittats i Stockholmsområdet. Är det i hemmet brukar man väl skriva det också?

Kan kanske vara som så att han gjort som Ted Gärdestad och hoppat framför tåget. Tid och plats för det stämmer väl ganska bra. Eller så är det ett sjukdomsfall.

Tragiskt hursom. RIP.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in