2014-05-11, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheZiggie
Tänkte på innan när hon levde.
Den onda fén hjälpte väl inte till längre och läget var bara för otäckt för att hon skulle våga fråga älsklingsmorbror. De har nog plågat henne på många ollika sätt och de få tillfällena vid datorn blev kanske mest för att hälsa på mor och far och berätta hur gott hon hade det och hur kul det var när hon lekte och drog på sig alla blåmärkena ...
Citera
2014-05-11, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VeraVerita
Jag antar att du med biopappa syftar på MGM?
Jag har följt tråden och detta låter i mina ögon trovärdigt. Den påstådde fadern sa i en intervju att morbrodern (MGM alltså) hade en nära relation till Y, och att hon t.o.m skulle haft eget rum hos MGM när han bodde i Gaza. Det är inte troligt att han är så barnkär med tanke på hur barnen behandlats i sverige.
De som påstår sig vara bioförädrar kan i själva verket ha tagit hand om Y när han flyttade och gifte sig, och nu skulle hon återförenas med sin far och samtidigt fungera som ankarbarn.

MGM är bror till den som alla har trott är hennes biologiska mamma.
Det fattas bara att vi ska få ett incestspår också!
Men nu har någon föreslagit att den vi tror inte är den biologiska pappans nuvarande frus ( som är syster till MGM enligt hörsägen) dotter.
Då är det ju möjligt att MGM kan vara den äkta biopappan och i själva verket är modern okänd. Allt detta förklarar då varför nuvarande fruMGM har blivit så galen att hon (med eller utan den äkta biopappans hjälp) pryglade ihjäl Yara.
Klart, eller?
Citera
2014-05-11, 20:08
Medlem
Någon som reagerat på pappan Moh*mmed *ln*jj*rs profilbild? Det står "Wish you were here my little Yara". Bilden är uppladdad den 13 juni 2013... Varför skriver han på engelska när han bor i ett arabisktalande land och dessutom riktar meddelandet till Y*r*? Känns som att "ankarbarn-teorin" stärks ytterligare av bilden. Ämnat för andra ögon än han vill ge sken av kanske, tänkte jag. Möjligt att jag har övertänkt.
Citera
2014-05-11, 20:23
Medlem
Jag letar fortfarande efter bilder från tillfället, men har inte lyckats så bra.
Men jag hittade denna som illustrerar hur barn kan reagera och agera även medan bomber faller.
Bilden är från 16 november 2012
"Three girls run home with no shoes on from the shelling of Tal El Hawa after hearing noise from rockets and bombs"
https://anonfiles.com/file/52e5c9ba22df6112932d7912a1a560ee

Hämtad från
http://blog.thejerusalemfund.org/2012/11/the-devestating-face-of-gaza-today-16.html

Här ser man f.ö. att klädseln varierade alldeles väldigt och att man inte kan använda den som tecken på varken det ena eller det andra.
Citera
2014-05-11, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Men nu är hon ju död och det finns en minnessida i stället, med massor av foton från det hon var praktiskt taget nyfödd. Hennes egen sida måste stanna med tiden, om man säger så. På minneskontot finns kondoleanser och böner för henne och jag kan försetälla mig att det har flutit in bilder från andra än bara familjemedlemmarnas album.

Har du möjligen en länk till den minnessidan? Jag har letat utan att hitta bland alla kommentarer
Citera
2014-05-11, 20:26
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheZiggie
Therese på Coop borde också kunna identifiera henne, dels om det var Y*r* som var med under stölden och hur länge hon sett Y i Karlskrona.
Har också tänkt på det, finns det någon som känner någon som...det är ju heller inte fel att få alla spekulationer avskrivna om de är helt fel.
Citera
2014-05-11, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinkelhake
Har du möjligen en länk till den minnessidan? Jag har letat utan att hitta bland alla kommentarer

https://www.facebook.com/daylenla.najj?fref=photo

Varsågod!
Citera
2014-05-11, 20:32
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
MGM är bror till den som alla har trott är hennes biologiska mamma.
Klart, eller?
Nää, tyvärr helförvirrat! det är inte ditt fel men det är svårt att hänga med. Lite lättare hade det blivit om du kan ge en (tydlig?) vink om varifrån ditt påstående kommer!
Citera
2014-05-11, 20:35
Medlem
Citat:
Men nu är hon ju död och det finns en minnessida i stället, med massor av foton från det hon var praktiskt taget nyfödd. Hennes egen sida måste stanna med tiden, om man säger så. På minneskontot finns kondoleanser och böner för henne och jag kan försetälla mig att det har flutit in bilder från andra än bara familjemedlemmarnas album.
Vilken sida är det som är minnessida?
Citera
2014-05-11, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Vilken sida är det som är minnessida?
Ursäkta, såg just. Fast det är väl egentligen bara hennes eget/egna barn på den sidan, förutom de allra sist inlagda, några få.
Citera
2014-05-11, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Nää, tyvärr helförvirrat! det är inte ditt fel men det är svårt att hänga med. Lite lättare hade det blivit om du kan ge en (tydlig?) vink om varifrån ditt påstående kommer!
Nej, det var en kommentar till det som citerades i inlägget.
Förslaget att MGM egentligen kan vara Yaras biologiska pappa osv.fick mig att skära ihop eftersom det lade ännu en hisnande möjlighet (hur sannolik kan jag ju inte ana) till alla andra funderingar.
Så grymt som det här fallet är, så händer det då och då att man behöver lätta på trycket.
Det var kanske osmakligt gjort av mig, men definitivt inte illa menat.
Citera
2014-05-11, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Ursäkta, såg just. Fast det är väl egentligen bara hennes eget/egna barn på den sidan, förutom de allra sist inlagda, några få.
Aha, jag har fått den hänvisningen av någon annan (trodde den var helt tillägnad Yara).
Det är bra om någon som kan arabiska verifierar eller avfärdar.
Jag är ledsen om jag "gått på något" och vidarebefordrat det!
Måtte någon strax klarlägga!
Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in