2014-05-10, 00:07
Medlem
Den radikala feminismen är vår tids motsvarighet till kyrkans järngrepp på och nedtryckande av mänsklig sexualitet. Porr, stripp, prostitution, sex mellan personer med ålderskillnad (mannen äldre än kvinnan), och sex med dominansinslag (man över kvinna) bekämpas och demoniseras. Detta leder till en sexuellt torftig miljö, och att folk som har en fullt normal sexualitet får leva en skuggtillvaro. Min frågeställning är:

Är det okey att den radikala feminismen i media och politik kunnat ta ett så ingripande grepp om vår privata sexualitet? Vad är detta uttryck för om inte en vilja till makt och kontroll? Måste man emigrera för att bli fri sexuellt?
Citera
2014-05-10, 00:14
Medlem
doktorn79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rights4Men
Den radikala feminismen är vår tids motsvarighet till kyrkans järngrepp på och nedtryckande av mänsklig sexualitet. Porr, stripp, prostitution, sex mellan personer med ålderskillnad (mannen äldre än kvinnan), och sex med dominansinslag (man över kvinna) bekämpas och demoniseras. Detta leder till en sexuellt torftig miljö, och att folk som har en fullt normal sexualitet får leva en skuggtillvaro. Min frågeställning är:

Är det okey att den radikala feminismen i media och politik kunnat ta ett så ingripande grepp om vår privata sexualitet? Vad är detta uttryck för om inte en vilja till makt och kontroll? Måste man emigrera för att bli fri sexuellt?

Ja, så ser det ut om man inte ska bli förpassad till ett hörn och skämmas.. Eller leva i det dolda
Citera
2014-05-10, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doktorn79
Ja, så ser det ut om man inte ska bli förpassad till ett hörn och skämmas.. Eller leva i det dolda

Kära kollega (förmodar jag). Kan du utveckla resonemanget?
Citera
2014-05-10, 00:18
Medlem
MrOaikis avatar
Citat:

Verkligheten du beskriver stämmer inte överens med hur det är. Feminister har sex. Jag har legat med flera stycken, och de är oftast sexuellt ohämmade i sängen.
Citera
2014-05-10, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOaiki
Verkligheten du beskriver stämmer inte överens med hur det är. Feminister har sex. Jag har legat med flera stycken, och de är oftast sexuellt ohämmade i sängen.

Oh wow, vilken vetenskaplig källa du har...

Jag pratar om den allmänna tonen i politik och media nu, inte dina alltför tidiga utlösningar i håriga och feta feministkossor... Nä, förlåt, det var lågt, men principen begriper du väl kanske?
Citera
2014-05-10, 00:26
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOaiki
Några uttalade feminister har jag nog inte legat med men i övrigt håller jag med. Att man skulle bli demoniserad för sin fullt normala sexualitet håller jag inte alls med om. Kanske om man läser det som Twittervänsterfeminister skriver men dom är ju långt ifrån representativa för den vanliga kvinnan.
Citera
2014-05-10, 00:33
Medlem
MrOaikis avatar
Citat:
Oh wow, vilken vetenskaplig källa du har...

Jag pratar om den allmänna tonen i politik och media nu, inte dina alltför tidiga utlösningar i håriga och feta feministkossor... Nä, förlåt, det var lågt, men principen begriper du väl kanske?

Jag begriper din fråga, men jag håller inte med om din slutsats eftersom jag anser att den saknar grund. Givetvis kan jag bara anekdotiskt leda mitt påstående i bevis, men ändå. Jag ser inte feminister som ett hot mot sänghalmsaktiviteter. De uttalade, nästan radikala feministerna jag haft att göra med, har varit hyfsat normala i sängen. En vän till mig var ihop med någon genomforskande "kvinnor ska inte underkasta sig"-kvinna, och berättade att hon gärna ville ta analt och bli kallad nedvärderande saker. Spelet i sängen är sällan ett spel som äger rum utanför sängen, och vice versa.

PS: De två absolut tjockaste kvinnorna jag legat med, var inte uttalade feminister.
Citera
2014-05-10, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Några uttalade feminister har jag nog inte legat med men i övrigt håller jag med. Att man skulle bli demoniserad för sin fullt normala sexualitet håller jag inte alls med om. Kanske om man läser det som Twittervänsterfeminister skriver men dom är ju långt ifrån representativa för den vanliga kvinnan.

Du menar alltså att det i Sverige inte existerar någon form av förtryck eller stigmatisering av sexuella uttryck som inte följer normen, HBT undantaget? Då har du inte sett mycket av övriga världen, och har ett extremt begränsat perspektiv. I detta land får man inte ens visa vackra kvinnor och snabba bilar på samma bild utan att drevet går...

Sweden sucks!
Citera
2014-05-10, 00:41
Medlem
MrOaikis avatar
Citat:
Du menar alltså att det i Sverige inte existerar någon form av förtryck eller stigmatisering av sexuella uttryck som inte följer normen, HBT undantaget? Då har du inte sett mycket av övriga världen, och har ett extremt begränsat perspektiv. I detta land får man inte ens visa vackra kvinnor och snabba bilar på samma bild utan att drevet går...

Sweden sucks!

Jo, det finns en oerhört stigmatisering av "nedvärderingssex" eftersom vissa feminister påstår att något sådant inte ska få finnas, och att det är ett resultat av patriarkatets skutan efter att förtrycka kvinnor. Det är dock hyckleri, menar jag, eftersom samma feminister gärna kan tänka sig att bli tagna analt och bli kallade "hora" för att de tänder på det. Men ingen som inte vill vara med om sådant sex ska ju behöva utsättas för det, men det är inte riktigt där dessa radikalfeminister sätter gränsen. De menar att ingen kan tycka om det, samtidigt som de själva i hemlighet gör det.
Citera
2014-05-10, 00:41
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:

Sweden sucks!
Förtryck? Det är ett en handfull tusental kvinnor som för frispel av bilder på bikinibrudar som poserar på sportbilar och liknande. Dom allra flesta kvinnor i det här landet är inte såna. Sverige har dessutom en lång tradition av att förespråka sex av alla de slag som något högst naturligt. Jag tycker snarare att det är du som har ett ytterst begränsat perspektiv som hänger upp dig på "mediastormar" och liknande. Det om något är en storm i ett vattenglas.
Citera
2014-05-10, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Förtryck? Det är ett en handfull tusental kvinnor som för frispel av bilder på bikinibrudar som poserar på sportbilar och liknande. Dom allra flesta kvinnor i det här landet är inte såna. Sverige har dessutom en lång tradition av att förespråka sex av alla de slag som något högst naturligt. Jag tycker snarare att det är du som har ett ytterst begränsat perspektiv som hänger upp dig på "mediastormar" och liknande. Det om något är en storm i ett vattenglas.

Ditt resonemang känns kanske sympatiskt, men är mycket naivt. Agendasättarna i media och politik har sett till att förvandla Sverige från ett sexuellt tolerant land till ett av västvärldens mest sexualrepressiva länder. Boven i dramat heter feminism. Ett förslag: läs Oscar Swartz bok "Swedish sex..."
Citera
2014-05-10, 00:48
Medlem
Slints avatar
Du kanske ska se till att inte hålla käft och säga vad du tycker när någon feminist raljerar. De flesta i vårat land håller käft. De vågar inte säga emot feministerna. Och så fort någon gör det blir det ett jävla hönshus i media och de vågar aldrig ta ton igen. Våga vara en jävla sexistisk gubbe som står för vad han tycker.. ingen kommer bry sig ändå efter ett tag, bara de vet var du står. Och ju fler som gör det, desto mindre makt kommer de att ha.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in