2014-05-09, 20:31
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svettigafettsvinet
Det är bara att beklaga. Herr Skillt borde ta sitt eventuella förnuft till fånga och komma hem till Sverige istället för att riskera sitt liv och hälsa utomlands till ingen nytta. Jag önskar Skillt att han kommer hem hel och inte heller blir tagen av motståndarsidan.
Hans närvaro och engagemang kan vara en ögonöppnare för några som inte förstått att det är en fascistisk rörelse kring kuppmakarna. Till det kan han fungera som nyttig idiot.
2014-05-09, 20:40
Medlem
TrialByErrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
Som du ser på denna video så handlar det om mod. Eller dumhet om du så vill. Soldaterna har redan mördat en civil, efter det ser jag bara modiga civila som sekunderna innan fick veta vad dessa fascister är kapabla till. Det är inte direkt tal om vådaskott heller. Mord.

http://www.liveleak.com/view?i=bfb_1399649998

Har sett samma sekvens på fyra olika vinklar, syns bäst på Liveleak filmen att soldaterna skjuter varningsskott mot folkmassan. Vid 0:24 syns hur en kula går ner i marken i mitten av gatan, den första av fyra skott, det sista skottet i den sekvensen är den som träffar fotografen.

Mitt antagande är att fyra varningsskott avlossades och fotografen som sprang framåt bakom kiosken kommer ut i skottlinjen vid sista skottet.

Efter denna sekvens kommer en man i svart jacka ut och avlossar två skott mot soldaterna som besvarar elden och sårar två till, det förmodade dödskjutningen ser jag inte på Liveleak.

Den skottskadade i första sekvensen antar jag är RT fotografen som det tweetades om förut, han dog alltså inte, antagligen sårad i nedre extremiteterna. Den förmodade döda personen låg vid öltältet, fotografen ligger längre ner på gatan bakom kiosken.
2014-05-09, 20:45
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Av hela händelseförloppet så verkar det som det inom gruppen av människor finns de som vill ha fram just detta resultat. Vi har flera skottväxlingar, personer som smyger fram från de "obeväpnade" skjuter skott och drar sig tillbaka. Det är psyops A och O. Kanske med några prickskyttar vid sidan om också.

Enda vi kan utläsa är att militären faktiskt backar. De skjuter inte heller urskillningslöst vilket tyder på hög professionalitet trots en oerhörd farlig situation.
Jag har sett igenom filmen flera gånger och ser inte det du ser, förutom mannen som skjuter två skott efter att första mannen skjutits. Totalt verkar det vara 3 personer som skjuts. Ge mig gärna tidsangivelser på det jag fetat
2014-05-09, 20:46
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Av hela händelseförloppet så verkar det som det inom gruppen av människor finns de som vill ha fram just detta resultat. Vi har flera skottväxlingar, personer som smyger fram från de "obeväpnade" skjuter skott och drar sig tillbaka. Det är psyops A och O. Kanske med några prickskyttar vid sidan om också.

Enda vi kan utläsa är att militären faktiskt backar. De skjuter inte heller urskillningslöst vilket tyder på hög professionalitet trots en oerhörd farlig situation.
Man kan uppfatta det som att du vill ge dem beröm för att de inte mördar mer människor. Så kan man också se det.

Ett annat sätt att se det är att militären skall ge fan i att anfalla sin egen befolkning även om de kunnat mördat ännu fler när de drevs tillbaka av det civila motståndet av människor beväpnade endast med modet att riskera sitt liv för att försvara sin tillvaro.
2014-05-09, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svettigafettsvinet
Det är bara att beklaga. Herr Skillt borde ta sitt eventuella förnuft till fånga och komma hem till Sverige istället för att riskera sitt liv och hälsa utomlands till ingen nytta. Jag önskar Skillt att han kommer hem hel och inte heller blir tagen av motståndarsidan.
Man kan bara hålla med och man skulle skämmas som svensk då dom i så fall drar fram hans pass. Jag undra vad Carl Bildt skulle twittra om då, hyllningar eller olämligt för en svensk?
2014-05-09, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf
För mig är allt sånt stridsvagnar, ewller är det en fredsvagn?

Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Du får tänka på hur illa krigsrunkarna tar vid sig om man inte ger en helt korrekt benämning på varje militär pryl. Här har de flåsat över kataloger timme ut och timme in och så skriver vi fel. Nu när folket tagit över den så kan vi gott kalla den för en folkvagn. Tycker det stämmer bäst.

Men det är väl samma vagn som i denna film, och kanonrör finns:
http://www.youtube.com/watch?v=iz6U9SETLtw

Har spelat för lite WoT för att förstå vad det är för modell.
2014-05-09, 20:57
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
#Oops. Ukraine's Interim President Turchynov and PM Yatsenyuk got booed in Kiev, 09.05.2014
https://www.youtube.com/watch?v=9DhOoxsBpO8&feature=youtu.be

Någon som vet varför han blir utbuad?
2014-05-09, 20:59
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Jag har sett igenom filmen flera gånger och ser inte det du ser, förutom mannen som skjuter två skott efter att första mannen skjutits. Totalt verkar det vara 3 personer som skjuts. Ge mig gärna tidsangivelser på det jag fetat

Räcker med att du lyssnar, det är skottväxling mellan två kalibrar från början genom samtliga filmer.

Soldaterna retirerar under beskjutning och de agerar som vilken annan professionell ordningsmakt som helst hade gjort i valfritt västland.

Däremot är det uppenbart att de hade behövt tårgas och gummikulor för att kunna minska risken för dödsfall.
2014-05-09, 21:05
Medlem
OldWolfs avatar
Tydligen har OCSE kommit med ett förslag till Ryssland hur krisen ska lösas, men Kiev är inte intresserade
Citat:
“The Foreign Ministry of Russia has received detailed proposals of the Swiss OSCE [Organisation for Security and Cooperation in Europe] Chairmanship concerning the contents of the roadmap for the settlement of the Ukrainian crisis. With all the compromises contained in this unofficial document, it reflects, as the initial review shows, a number of crucial proposals which were discussed by Russian President Vladimir Putin and Swiss President Didier Burkhalter in Moscow on May 7 and which are aimed at ensuring practical implementa
tion of the Geneva accords of April 17,” the ministry said.
http://en.itar-tass.com/russia/730979
2014-05-09, 21:07
Medlem
Citat:
Tydligen har OCSE kommit med ett förslag till Ryssland hur krisen ska lösas, men Kiev är inte intresserade

http://en.itar-tass.com/russia/730979

Kiev-regimen har fått i uppdrag av IMF att krossa motståndet i de södra och östra delarna av landet, för att de skall få ta lån.
2014-05-09, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrialByError
Har sett samma sekvens på fyra olika vinklar, syns bäst på Liveleak filmen att soldaterna skjuter varningsskott mot folkmassan. Vid 0:24 syns hur en kula går ner i marken i mitten av gatan, den första av fyra skott, det sista skottet i den sekvensen är den som träffar fotografen.

Mitt antagande är att fyra varningsskott avlossades och fotografen som sprang framåt bakom kiosken kommer ut i skottlinjen vid sista skottet.

Efter denna sekvens kommer en man i svart jacka ut och avlossar två skott mot soldaterna som besvarar elden och sårar två till, det förmodade dödskjutningen ser jag inte på Liveleak.

Den skottskadade i första sekvensen antar jag är RT fotografen som det tweetades om förut, han dog alltså inte, antagligen sårad i nedre extremiteterna. Den förmodade döda personen låg vid öltältet, fotografen ligger längre ner på gatan bakom kiosken.

Öh, ja du har rätt, skjuten blev han men levde uppenbarligen (han rör ju sig), slarvigt av mig.
Jag ska kolla igenom lite mer klipp noggrannare för att försöka förstå.

Ang varningsskottet 0:24: Han skjuter i gatan med folk bakom träffpunkten, jag förmodar att skottet inte gräver sig ner i gatan, utan rikoschetterar? Någon expert får gärna kommentera det.

Sen undrar jag vad det är för bisarrt som händer 01:03 där en person springer fram med en stol i högsta hugg och kastar sig ner en personen som ligger skjuten samtidigt som han svingar iväg stolen mot soldaterna.
2014-05-09, 21:26
Medlem
Zeunerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
Som du ser på denna video så handlar det om mod. Eller dumhet om du så vill. Soldaterna har redan mördat en civil, efter det ser jag bara modiga civila som sekunderna innan fick veta vad dessa fascister är kapabla till. Det är inte direkt tal om vådaskott heller. Mord.

Man kan inte tala om ett krig, en tafatt Kiev milis mot en kompakt skara medborgare som utrycker sitt missnöje på det lugnaste vis som man kan tänka sig, alltså ingen trigger för nazisterna men ändå......en fick bita i gräset.

Det är äkta mod som vi ser.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in