Citat:
Ursprungligen postat av
pjabas
Som du ser på denna video så handlar det om mod. Eller dumhet om du så vill. Soldaterna har redan mördat en civil, efter det ser jag bara modiga civila som sekunderna innan fick veta vad dessa fascister är kapabla till. Det är inte direkt tal om vådaskott heller. Mord.
http://www.liveleak.com/view?i=bfb_1399649998
Har sett samma sekvens på fyra olika vinklar, syns bäst på Liveleak filmen att soldaterna skjuter varningsskott mot folkmassan. Vid 0:24 syns hur en kula går ner i marken i mitten av gatan, den första av fyra skott, det sista skottet i den sekvensen är den som träffar fotografen.
Mitt antagande är att fyra varningsskott avlossades och fotografen som sprang framåt bakom kiosken kommer ut i skottlinjen vid sista skottet.
Efter denna sekvens kommer en man i svart jacka ut och avlossar två skott mot soldaterna som besvarar elden och sårar två till, det förmodade dödskjutningen ser jag inte på Liveleak.
Den skottskadade i första sekvensen antar jag är RT fotografen som det tweetades om förut, han dog alltså inte, antagligen sårad i nedre extremiteterna. Den förmodade döda personen låg vid öltältet, fotografen ligger längre ner på gatan bakom kiosken.