2014-05-09, 16:43
Medlem
LFEs avatar
När polisen försöker att göra något...när socialstyrelsen försöker få ungarna in i skolan då blir de tillrättavisade. Så det går inte. Nästa?

De kommer de facto att söka sig till andra former av boende. Det är vad fattiga desperata människor gör. Nästa förslag?

Få se om ni kan producera något utav erat politikerförrakt eller ej.
Citera
2014-05-09, 16:51
Medlem
sueco2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LFE
När polisen försöker att göra något...när socialstyrelsen försöker få ungarna in i skolan då blir de tillrättavisade. Så det går inte. Nästa?

De kommer de facto att söka sig till andra former av boende. Det är vad fattiga desperata människor gör. Nästa förslag?

Få se om ni kan producera något utav erat politikerförrakt eller ej.
Eftersom du är vår främsta expert på området ber jag dig att upplysa oss om hur vi skall gå tillväga.
Har du själv kontakt med Malmös "papperslösa" och vet hur de resonerar, vad de vill och vad de förväntar sig av att vistas i Sverige?
Citera
2014-05-09, 16:54
Medlem
LFEs avatar
Jag har inga magiska lösningar. Preliminärt så stödjer jag att de får tält och kanske lite mat.
Sen bör EU kasta av sig Rumänien och ge direkt stöd åt deras industri och jordbruk så att de kan bygga upp den internt. Landet kan inte konkurrera med våran högeffektiva infrastruktur och industri med något annat än billig arbetskraft som skadar oss och gynnar storkapitalet.

Det är ni som föraktar de beslut som politiker tar som borde komma på med bättre idéer. Det är inte så lätt att lösa allting alltid.
Senast redigerad av LFE 2014-05-09 kl. 16:57.
Citera
2014-05-09, 17:03
Medlem
sueco2s avatar
Citat:
Jag har inga magiska lösningar. Preliminärt så stödjer jag att de får tält och kanske lite mat.
Sen bör EU kasta av sig Rumänien och ge direkt stöd åt deras industri och jordbruk så att de kan bygga upp den internt. Landet kan inte konkurrera med våran högeffektiva infrastruktur och industri med något annat än billig arbetskraft som skadar oss och gynnar storkapitalet.

Det är ni som förrakta de beslut som politiker tar som borde komma på med bättre idéer. Det är inte så lätt att lösa allting alltid.
Du har mao inte något bra alternativ till Bernad Laws lösning att mura in Malmö, som jag också är lite tveksam till när man ser hur detta tillämpas i mellanöstern.
Citera
2014-05-09, 17:09
Bannlyst
Citat:
Du förstår ju inte verkligheten trots att jag kastat den i ansiktet på dig.

Rumänska romer existerar.
Rumänska romer kommer hit.
Rumänska romer kan inte språket, vill ibland inte jobba och har inga pengar.

Rumänska romer bor antingen i din trappuppgång eller i ett tält eller eventuellt ett boende.

Vad väljer du?

Det är den politiska verkligheten av en söndertrasslad nyliberal oligarki kallad Rumänien och att de får vara med i EU.

Vad gör du tills du och hela din politiska falang tar Sverige "ut ur EU"?

Försök att förstå istället för att bara bildligt talat öppna munnen och häva ut dig en massa skit.

Nja, jag förstår precis problemet.

Romer kommer hit
Romer stannar olagligt
Romer skickas inte hem, som de bör göra

Om vi nu hade politiker som ville lösa problemet, skulle det gå. Men det har vi inte. Det var verkligen svårt det här.
Citera
2014-05-09, 17:11
Medlem
LFEs avatar
Romer stannar inte olagligt. Där har du problemet i ditt resonemang.
Citera
2014-05-09, 17:14
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:

Om du tror att den beryktade fria rörligheten i EU gör att de kan vara här i åratal "lagligt" så är det nog i ditt resonemang det är fel. Säg gärna till om du inte själv klarar att reda ut innebörden.
Citera
2014-05-09, 17:16
Bannlyst
Citat:

Okej. Så när deras tre månader går ut, så vistas de lagligt menar du? Den är inte vad den fria rörligheten inom EU säger. Det är just därför de inte är folkbokförda eller får ta del av våra trygghetssystem egentligen.
Citera
2014-05-09, 17:16
Medlem
LFEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Om du tror att den beryktade fria rörligheten i EU gör att de kan vara här i åratal "lagligt" så är det nog i ditt resonemang det är fel. Säg gärna till om du inte själv klarar att reda ut innebörden.

In och ut, in och ut
Citera
2014-05-09, 17:22
Medlem
Det enda vi borde göra är en av två saker. Att efter dom tre månaderna som dom har rätt att vistas här så skickas dom antingen hem frivilligt eller med våld samt inreseförbud i minst 10 år, eller så arresterar vi dom och sätter dom i arbetsläger tills dom väljer att åka hem igen.

Detta är två helt sunda metoder men hade man sagt det till nån av sjuklöverpartierna hade dom garanterat skrikit rasist/nazist mot mig.
Citera
2014-05-09, 17:25
Bannlyst
Lika bra att förtydliga en gång för alla:

Om du arbetar, studerar eller har egna medel för din försörjning har du däremot automatisk uppehållsrätt i Sverige och behöver därför inte registrera dig eller ansöka om uppehållstillstånd hos Migrationsverket.
http://www.migrationsverket.se/Privatpersoner/For-EU-medborgare/Uppehallstillstand-for-EU-medborgare.html

Fri rörlighet för personer innebär att medlemmar i EES har rätt att vistas en längre eller kortare tid i ett EES-land. Man har rätt att stanna i landet i tre månader med endast giltigt pass eller ID-kort och längre tid om man skall arbeta eller studera, bosätta sig som pensionär eller om man har tillräckligt med pengar att försörja sig själv. Efter tre månader kan värdlandet kräva att man registrerar sig hos landets myndigheter och i vissa fall att man uppvisar bevis på att man har arbete eller tillräckliga medel för sitt uppehälle.
http://www.migrationsinfo.se/migration/eu/rorlighet-inom-eu/ees-invandring
Citera
2014-05-09, 17:26
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
In och ut, in och ut

Helt i enlighet med lagstiftarnas intentioner får jag förmoda? Trams. Intentionen var för att underlätta att hitta arbete i annat land
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in