2014-05-09, 06:59
Medlem
jesper98.s avatar
http://www.futhead.com/14/squads/11336907/ HIttade det laget på "toplistan" på FutHead och jag gillade verkligen det!
Tror ni MOTM Sneijder kommer att gå ned mycket mer i pris?
Citera
2014-05-09, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jesper98.
http://www.futhead.com/14/squads/11336907/ HIttade det laget på "toplistan" på FutHead och jag gillade verkligen det!
Tror ni MOTM Sneijder kommer att gå ned mycket mer i pris?

såg rätt trevligt ut även om jag är skeptisk till mittfältet.. jag har en hybrid med rvp nani och sif Sneijder som fungerar ruskigt bra
Citera
2014-05-09, 07:18
Medlem
fler än jag som använder UTT14 och det krabbar hela tiden? Går ej logga in.. "You are not properly logged in" står det mestadels..
Citera
2014-05-09, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flinckeln
Är http://www.fifaexpress.com/ legit? Sjuka priser..

De har en facebook-sida o vad det verkar av kommentarer där så är den legit.
https://www.facebook.com/fifaexpresspro
Citera
2014-05-09, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EySanchez
Förlora en match på FUT och dra på dig foliehatten medan du skriker "ILLUMINATI!" Gällande passningar så tänker du antagligen på kortpassningar och inte djupledsbollar - ta bara och jämför Felipe Santanas långbollar med Pirlos och du kommer märka hur påtaglig skillnaden är. Spelare med sämre stats slår ut bollen 8/10 medan Xavi, Pirlo osv. får en skruv eller liknande som håller bollen på planen.

Om din teori hade varit korrekt hade inte kick off glitchen funkat över huvudtaget eftersom bollen oftast kommer från en CB, vilket som i ditt exempel, Felipe Santana är.

Gäller inte bara kick off glitch, utan LB+Y+Full power >Utanför sitt eget straffområde > Till ett friläge

Och de flesta höga djupledsbollarna görs från en liten, snabb anfallare med 60-70 pass och det har fungerat lika bra som om det vore Pirlo med sina 90 under alla FUT år.

Vi förstår att du gillar FUT, men du behöver inte ta EA's sats i munnen.
Citera
2014-05-09, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rdinho
Om din teori hade varit korrekt hade inte kick off glitchen funkat över huvudtaget eftersom bollen oftast kommer från en CB, vilket som i ditt exempel, Felipe Santana är.

Gäller inte bara kick off glitch, utan LB+Y+Full power >Utanför sitt eget straffområde > Till ett friläge

Och de flesta höga djupledsbollarna görs från en liten, snabb anfallare med 60-70 pass och det har fungerat lika bra som om det vore Pirlo med sina 90 under alla FUT år.

problematiken i mina ögon ligger i att olika attribut inte skiljer sig särskilt mycket in game.. spelare med 70 pass vs 90 pass slår OFTAST liknande passningar.. sen kanske felprocenten är lägre hos den passningsskickliga spelaren.. och passningarna blir lite mer precisa..detsamma gäller för andra attribut.. man märker ingen större skillnad på en spelare med 78 def och 88 def.. givetvis är spelaren med 88 def bättre defensivt men man märker inte det särskilt ofta.. jag tycker det skulle vara större skillnader ingame mellan attributen.. en bra passningsspelare ska ha bättre passningar än en dålig..annars fyller det ingen funktion att köpa bra spelare.. tolka mig rätt: jag menar inte att man inte märker skillnad för det gör man.. men inte så värst extrem som man kan tycka det borde vara när man ser statsen på de olika korten.. för att ta ett exempel: spelar med fabregas och song som CM's i mitt BBVA lag.. fabregas har väl något fler assist men inte så markant mycket bättre än man kan tycka det borde va mellan typ 75 passing vs 90 passing...hade vart intressant och se mer statistik på spelarna..dvs typ passningsprocent, antal slagna passningar etc etc.. för att faktiskt se hur mycket det skiljer

EDIT: en ytterligare faktor är spelets obalans.. ibland slår Fabregas magiska passningar o passar alltid rätt medan nästa match passar han bakom spelarna och träffar enbart motståndarna...
Citera
2014-05-09, 10:24
Medlem
NilssooonSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trancedanne
Falcao, bästa anfallaren utan tvekan. Aguero, Suarez, Eto etc, ingen är bättre.
Har dock inte provat Zlatan eller Messi
Tycker han är bland dom absolut sämsta anfallarna jag har använt
Citera
2014-05-09, 10:26
Medlem
NilssooonSs avatar
För er som är inne på MOTM Sneijder, är han verkligen värd 100k mer än SIF? Verkligen inte, enligt mig..

http://www.futhead.com/14/players/14357/wesley-sneijder/compare/14-13333/
Citera
2014-05-09, 10:28
Medlem
bannaintekalasfilms avatar
När ska web appen funka?
Citera
2014-05-09, 11:18
Medlem
EySanchezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rdinho

Kick off glitchen är inte nån glitch, det är bara en långboll som man också kan märka kvalitetsskillnad på beroende på vilken spelare du använder. Jag gillar inte årets FUT något vidare men har börjar bli trött på alla sorgliga förlorare som ska klaga på allt bara för att de inte är särskilt bra på spelet.

Långbollen är något anfallaren löper in i, men i vanliga fall handlar det om att passningens riktning och kvalitet betyder mer.

Lär dig spela istället för att sitta och gråta på flashback, mer patetiskt blir det inte.
Senast redigerad av EySanchez 2014-05-09 kl. 11:22.
Citera
2014-05-09, 11:39
Medlem
Koromans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnEasy
Äh du skulle stannat med mig i 13-träsket
Ska dra ut ett rör med värmeretur till garaget, styla upp det, dra in en projektor och två schysta fåtöljer. Sen är jag tillbaks till FUT15...

Haha ja kanske det Dock fick jag nog av alla lag med emenike och welliton till slut...
Det lät inte alls fel! På vilken konsoll blir det då?

Citat:
Ursprungligen postat av trancedanne
Falcao, bästa anfallaren utan tvekan. Aguero, Suarez, Eto etc, ingen är bättre.
Har dock inte provat Zlatan eller Messi

Kan du länka laget med honom? Jag har nämligen försökt få honom att leverera i alla möjliga formationer och lag, men lyckas tyvärr inte. Han kommer sällan till lägen pga låg pace och styrka, har svårt att ta mig förbi backar med honom och han förlorar de flesta nickduellerna pga sin längd. Han är en favorit IRL så skulle uppskatta om jag lyckades få han att leverera i något lag!

Citat:
Ursprungligen postat av NilssooonS
För er som är inne på MOTM Sneijder, är han verkligen värd 100k mer än SIF? Verkligen inte, enligt mig..

http://www.futhead.com/14/players/14357/wesley-sneijder/compare/14-13333/

Tack att du skrev det här!! Jag var på väg att köpa MOTM, men när jag nu såg hur lite som skiljde sparar jag in dom där ~ 100 k och satsar på SIF Sneijder istället!
Citera
2014-05-09, 11:58
Medlem
Några tydliga förändringar?

http://www.futhead.com/14/squads/11363782/

Har 90k om jag säljer azplicueta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem