Citat:
Ursprungligen postat av
Hogsander
Är det bara för mig det känns som att någon ändring har hänt med FUT? Från att ha varit relativt bra, division 2, 60-15-40 i matcher typ, till att förlora mer eller mindre allt. Det har hänt nu senaste tiden.
Mitt spel låser sig helt, jag kommer INGENSTANS. Det är alltid minst en man som pressar mina backar och när bollen kommer till mina forwards är det minst tre som omringar mig. Motståndarna verkar ha någon form utav hög press som inte är tillgänglig för mig.
Senaste matchen slog jag 124 passningar varav 28 felpassningar. Min motståndare 91 passningar varav 27 felpassningar. Ändå skapar han 12 skott 10 på mål. Jag 8 skott, 4 på mål. Något som är ännu intressantare är att jag bara har 7 tacklingar, medan han har hela 18 stycken. Han behöver 7,5 passningar för att komma till avslut, jag 15,5.
Jag stormar fram på kanten med Reus (91 PAC, 89 ACC, 92 SS) men Gerrard (67 PAC, 63 ACC, 69 SS) springer i kapp. Det är helt tjockt i mitten, jag kan inte komma igenom där, jag tänkte på det speciellt när jag hade bollen med Lahm på RB. ALLA mina spelare var på min planhalva, ingen rörde sig framåt. Sen har han 6 spelare som ligger och jagar där, vilket leder till att det kommer komma en felpass eller att jag blir ifrån sprungen.
Exakt samma för mig!
Har spelat riktigt dåligt på sista tiden och sedan jag köpte mitt dyraste lag någonsin så har jag rasat ner från div 1 till div 3, vilket ALDRIG hänt förr. Två division rakt ner! Får inte spelet att fungera och jag blir låst och skapar väldigt lite målchanser. Kommer nästan aldrig till rena skottläge och varje mål jag gör känns som skitmål som man verkligen får kämpa sig till. Vet inte vad som hänt, men det är rejält med grus i maskineriet, vilket jag aldrig upplevt tidigare.
Edit: Har en teori att många spelar ultradef med hög press och omställningar vilket inte passar min spelstil som gärna vill ha bollinnehav. Det blir tjockt som satan centralt på den offensiva halvan och sen kör motståndaren bara sina "passa-stick" och man får det i röven istället.