Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-05-06, 22:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mrurbjan
jag kan! fast hade inte använt ordet "fånigt" utan snarare synd. svps småskaliga tänkande för oss tillbaka till apstadiet. nä skulle nog inte använda ordet synd heller, skulle använda idioti istället
Apor är det väl vi importerar hit i hundratusentals? Du har nog missförstått, dessa vill SvP få bort härifrån.
Citera
2014-05-06, 22:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aulus
Haha, insinuerar du att Robin blivit mentalt judaiserad?

Snarare direkt mutad, eller davidsstjärnehypnotiserad. Om du kollar noga på bilden av honom ser du att det står en svartklädd person bakom den vita skåpbilen i bakgrunden och gnuggar sina krokiga fingrar. I call goy control.
Citera
2014-05-06, 22:17
Medlem
mrurbjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Savitri
Apor är det väl vi importerar hit i hundratusentals? Du har nog missförstått, dessa vill SvP få bort härifrån.

de flyr från krig å missär, skapat utav individer som bär era värderingar å eran människosyn.
saknar man empati så kan man ha svårt att förstå det, det förstår jag.

rasister ser allt väldigt småskaligt och det tycker jag inte är konstigt. de har fått ärva sina värderingar från sina föräldrar och inte lärt sig att ställa frågan "varför" å inte heller lärt sig tänka själva. rädsla styr era sinnen, men ni är för fega för att inse det.

och återigen, det är inte individens fel, utan samhällets.
Citera
2014-05-06, 22:19
Medlem
Blixtmannens avatar
Citat:
de flyr från krig å missär, skapat utav individer som bär era värderingar å eran människosyn.
Vill du elaborera det påståendet?
Citera
2014-05-06, 22:21
Bannlyst
Citat:
saknar man empati så kan man ha svårt att förstå det, det förstår jag.
Svenskarnas parti har inte skapat några krig alls, och att människor har det svårt i andra länder är knappast vårt problem eller ansvar. Det får ju lösas på plats i så fall, utan ett folkutbyte och en invasion till Sverige, det säger ju sig självt.

Citat:
rasister ser allt väldigt småskaligt och det tycker jag inte är konstigt.
Tvärtom skulle jag vilja säga. Vi ser långsiktigt och stort och på vad som kommer hända om 100 och 200 år om vi inte agerar. Andra verkar mest tänka med plånboken.

Citat:
de har fått ärva sina värderingar från sina föräldrar
Källa tack.

Citat:
och inte lärt sig att ställa frågan "varför"
Tvärtom, den frågan har vi nog alla ställt oss väldigt många gånger, och det är den som har lett oss hit.

Citat:
å inte heller lärt sig tänka själva. rädsla styr era sinnen, men ni är för fega för att inse det.
Jaså, du säger det? Men du som tycker precis som du har blivit tillsagd att tycka först av skolan och lärare, och sedan av politiker och journalister - du kan tänka själv? Du bara "råkar" tycka just som de som idag sitter vid makten, de som äger tidningarna och de som styr Sverige?

Vilken härlig slump.
Citera
2014-05-06, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QM
Utöver intervjun, utveckla vad som är fånigt med SvP är du snäll.

Spontant; att de inte verkar ha något partiprogram. När jag surfar runt på deras hemsida verkar de överhuvudtaget inte ha någon politik när det kommer till saker som hur vi ska minska arbetslösheten, skolan, miljön, vården.
Citera
2014-05-06, 22:33
Medlem
mrurbjans avatar
Citat:
Svenskarnas parti har inte skapat några krig alls, och att människor har det svårt i andra länder är knappast vårt problem eller ansvar. Det får ju lösas på plats i så fall, utan ett folkutbyte och en invasion till Sverige, det säger ju sig självt.

inte partiet i sig, utan mentaliteten.

Citat:
Tvärtom skulle jag vilja säga. Vi ser långsiktigt och stort och på vad som kommer hända om 100 och 200 år om vi inte agerar. Andra verkar mest tänka med plånboken.

ni må se långsiktigt, men ni håller kikaren åt fel håll

Citat:
Källa tack.

svårt, för det handlar om individer. men jag vill dela med mig om denna låt: Doktor Kosmos - Det Sociala Arvet

Citat:
Tvärtom, den frågan har vi nog alla ställt oss väldigt många gånger, och det är den som har lett oss hit.

källa?

Citat:
Jaså, du säger det? Men du som tycker precis som du har blivit tillsagd att tycka först av skolan och lärare, och sedan av politiker och journalister - du kan tänka själv? Du bara "råkar" tycka just som de som idag sitter vid makten, de som äger tidningarna och de som styr Sverige?

Vilken härlig slump.

jag blev fostrad att se alla människors lika värde, uppenbarligen har du fostrats annorlunda. vilket jag tycker är synd
sedan så är jag en stark drivkraft till att förändra samhället, ja gärna hela världen, men då till det bättre och gärna inte tillbaka till apstadiet
jag tror på välfärden, vilket de som styr landet inte alls verkar tro på. inte i samma utsräckning som jag iaf
Citera
2014-05-06, 22:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Familydude
Spontant; att de inte verkar ha något partiprogram. När jag surfar runt på deras hemsida verkar de överhuvudtaget inte ha någon politik när det kommer till saker som hur vi ska minska arbetslösheten, skolan, miljön, vården.
Det är väl ganska uppenbart vilken fråga partiet går till val på och vilken fråga som får i princip allt fokus? Det är ju att återskapa ett svenskt Sverige, visst har partiet synpunkter på andra områden, men det får ju räknas som bifrågor i sammanhanget.

Du röstar på Svenskarnas parti om du vill ha ett svenskt och självständigt Sverige, så enkelt är det.
Citera
2014-05-06, 22:36
Medlem
mrurbjans avatar
Citat:
Det är väl ganska uppenbart vilken fråga partiet går till val på och vilken fråga som får i princip allt fokus? Det är ju att återskapa ett svenskt Sverige, visst har partiet synpunkter på andra områden, men det får ju räknas som bifrågor i sammanhanget.

Du röstar på Svenskarnas parti om du vill ha ett svenskt och självständigt Sverige, så enkelt är det.

du röstar på svp om ditt liv är fyllt av rädsla å brist på kunskap.
du röstar på svp om du är rädd för förändring, vilket nog alla tycker är lite läskigt. men utan förändring så kan vi inte växa. =))
Citera
2014-05-06, 22:37
Bannlyst
Citat:
du röstar på svp om ditt liv är fyllt av rädsla å brist på kunskap.
du röstar på svp om du är rädd för förändring, vilket nog alla tycker är lite läskigt. men utan förändring så kan vi inte växa. =))
Det handlar väl om vilken förändring man vill uppnå också, inte sant? Den förändring du vill se leder till ett Sverige utan svenskar, medan den förändring jag vill arbeta för leder till ett Sverige med endast svenskar.

Förändring är alltså inte automatiskt bra, det finns också dåliga förändringar. Om någon skulle såga av ditt ben hade ju även det varit en förändring, men frågan är om den hade varit särskilt positiv för dig.
Citera
2014-05-06, 22:45
Medlem
mrurbjans avatar
Citat:
Det handlar väl om vilken förändring man vill uppnå också, inte sant? Den förändring du vill se leder till ett Sverige utan svenskar, medan den förändring jag vill arbeta för leder till ett Sverige med endast svenskar.

Förändring är alltså inte automatiskt bra, det finns också dåliga förändringar. Om någon skulle såga av ditt ben hade ju även det varit en förändring, men frågan är om den hade varit särskilt positiv för dig.

kan du definiera vad som utger en svensk?
Citera
2014-05-06, 22:47
Medlem
Citat:

Okej, eftersom jag redan lever i ett Sverige som är både svenskt och självständigt behöver jag alltså inte rösta på SvP.

Säker på att det annars hade funnits mycket bra med att få ett parti till makten som tror att allt blir bra om man skickade ut alla invandrare och betraktar allt annat som bifrågor.

Är det va du tycker det innebär att tänka långsiktigt och stort?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in