Citat:
Ursprungligen postat av
agnesjka
Din argumentation känns tveksam och något naiv. Vi vet ju inte ens om Yara upplevde någon skolbombning. Var det hon som var med på Willys fanns hon i Sverige redan före skolbombningen. Sedan går det inte att separera det här fallet från ankarbarnsproblemet eftersom Yara som du själv säger faktiskt spelade rollen av ankarbarn. Förmodligen hade hon levt idag om hon inte blivit skickad till Sverige. Alla ensamkommande "flyktingbarn" och andra "flyktingar" som anländer hit frestar hårt på kommunernas resurser, och vi lär nog få uppleva fler liknande lapsusar från sociala myndigheter i framtiden, såvida inte resurserna förstärks avsevärt.
Om du tycker att det råder "pöbelvälde" på FB förstår jag inte varför du är aktiv här över huvud taget?
Välkommen till Flashback, som de säger! Även jag tar mig friheten att tycka. Ibland mer välmotiverat, ibland mindre.
Du, om inte X hade gått över gatan just då hade h*n inte blivit överkörd av ett rattfyllo.
Ödesdigra beslut fattas alltför ofta.
Jag frågade någonstans om det är definitivt klart att hon inte upplevde skolbombningen.
Jag har inte klart för mig om det är en trådsanning eller ej.
Jo, det är ett mord det handlar om. Att hon var ett ankarbarn har bara väldigt indirekt med saken att göra.
Hon fanns här och blev mördad.