2014-05-06, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Det är mer regel än undantag att kärnkraftsolyckor förnekas eller bagatelliseras. Vi har Fukushima i färskt minne.
Men nu är det Ukraina tråden handlar om. Något som vet något om rysk invasion?
Chrnobyl mörkade man inte då och Ryssland är orolig nu vem ska ta hand om nya sarkofagets bygge. Den gamla börjar spricka. Tanken var:
http://en.ria.ru/exsoviet/20101212/161743457.html
Ang invasion: det var Tjetjeniens ledare som sa något i stylen "mina krigare är beredda att hjälpa till" för några dagar sedan. Jag fattade att det var det ukrainska makthavare spekulerar med.
http://en.itar-tass.com/search?query=Ramzan+kadyrov+
2014-05-06, 11:09
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Med risk för att ställa frågor i enlighet med min signatur... Vad är det egentligen som pågår? Tidigare har jag tänkt att regimen borde ta kontrollen över de ockuperade myndighetsbyggnaderna etc i Donetsk och Lugansk men regimens försök de senaste dagarna därtill har blivit mer blodig (minst 4 omkomna vid Slavyansk idag) än vad jag hoppats. Det leder till förbittring, splittring och kanske t o m fullt inbördeskrig. Det kan ju knappast vara en väg framåt.

Hade det inte varit lätt för Kiev-regimen att erbjuda de oroliga oblasterna folkomröstningar!? På det viset skulle Kiev neutralisera nuvarande situation, förbättra sin egen legitimitet samt ge separatisterna vad de vill ha. Och Kiev borde kanske inte ge dem exakt vad de och Ryssland vill - folkomröstningar i riktning federation, men de skull kunna ge dem folkomröstning om självständighet. Jag tror inte majoriteten i Donetsk i ett fritt val hade röstat för självständighet. Jag tror faktiskt inte ens man hade valt det i Lugansk.
Hur skall Kiev kunna få in skatt för att betala räntan på IMF lånen om du har autonoma delstater i Ukraina? Kuppmakarnai Kiev kommer att ryka snart då det är uppenbart att de inte kan få kontroll på östra Ukraina, de kommer att tvingas fly landet för USA kommer knappast se en anledning till att pumpa in pengar i projektet om de inte får något för detta. IMF lånet lär ogiltigförklaras av nästa regering vilket är anledningen till att de inte vill betala ut stora summor utan delar upp betalningen med krav på att delmål uppfylls för nästa betalning.

Om det jag läser om Odessabranden är sant kommer Ryssland att släppa separatisterna fria och det kommer att bli blodigt. 116 döda, tecken på våldtäkter, folk som klubbats ihjäl när de försökt fly elden... Har en känsla av att det kanske inte tar stopp i Ukraina. Ryssar är extremt beskyddande av barn och kvinnor, därför tror jag att nästa steg från Kiev kommer vara att bomba en förskola.

Har en känsla av att vissa figurer vi har smygandes runt i Sverige kommer ta familjen och flytta till USA inom kort.
2014-05-06, 11:16
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irriga
Chrnobyl mörkade man inte då och Ryssland är orolig nu vem ska ta hand om nya sarkofagets bygge. Den gamla börjar spricka. Tanken var:
http://en.ria.ru/exsoviet/20101212/161743457.html
Ang invasion: det var Tjetjeniens ledare som sa något i stylen "mina krigare är beredda att hjälpa till" för några dagar sedan. Jag fattade att det var det ukrainska makthavare spekulerar med.
http://en.itar-tass.com/search?query=Ramzan+kadyrov+

Man mörkade tjernobyl. Varför skulle det annars vara forsmark som upptäckte att något hänt? Och när det var klart att något hänt dröjde det ett tag innan sovjet berättade vad, kanske en dag eller så. Sen var de rätt öppna och tjernobyl var lite av startgas för den kommande perestrojkan.
2014-05-06, 11:20
Medlem
humanlifes avatar
Inte ens Nato tror längre på en rysk invasion. Men läs detta:

""I dag skulle jag säga att jag inte tror att det är det mest sannolika tillvägagångssättet. Jag tror nu att Putin kan lyckas uppnå sina mål i östra Ukraina utan att någonsin gå över gränsen med sina styrkor", sade han.

"Nu tror jag nog den mest sannolika tillvägagångssättet är att han fortsätter att göra det han gör - misskrediterar regeringen, skapar oro, förbereder för en separatiströrelse, och det skulle göra det enklare att befästa Moskvas militära och ekonomiska grepp om östra Ukraina, tillade Breedlove."

http://www.affarsvarlden.se/hem/nyheter/article3824514.ece

Hur kan Putin ha sådan makt över Ukraina? Gränserna är ju dessutom stängda.
Det här uttalandet tyder snarare på att Breedlove (som kanske talar för USA?) har tydliga drag av paranoja. Det är illavarslande med sådana personer på ledande poster. De kan verkligen ställa till med katastrofer.
2014-05-06, 11:32
Medlem
jourDDptds avatar
Citat:
En bild säger mer än tusen ord, brukar man säga. Och det här fotot där Bildt läxar upp Lavrov kan inte tydligare visa vem som är den aggressiva parten i den här konflikten. Bildt representerar förstås USA-administrationen, det har han alltid gjort.

Haha ... är man blind som du så säger bilden precis vad som helst du får in i sitt sjuka huvud. Bilden säger INTE att Bildt är den mest aggressiva. Dock säger den att Bildt är den bland EU politiker som mest anammar "stand your ground". Dvs har står kvar och synar ryssen i alla sina bluffar och tänker dessutom göra något åt det.

Du som är blind, gammal och sjuk. Det är tur att Sverige skyddas av andra än dig
Senast redigerad av jourDDptd 2014-05-06 kl. 11:35.
2014-05-06, 11:36
Bannlyst
NWO soldater får hårt motstånd av pro ryska motståndsmän:

https://www.youtube.com/watch?v=bf0OFAfL5Q0

Kosacker är redo att kämpa med folket i Östra Delar!

https://www.youtube.com/watch?v=xi20JwfkB1c
2014-05-06, 11:36
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jourDDptd
Haha ... är man blind som du så säger bilden precis vad som helst du får in i sitt sjuka huvud. Bilden säger INTE att Bildt är den mest aggressiva. Dock säger den att Bildt är den bland EU politiker som mest anammar "stand your ground". Dvs har står kvar och synar ryssen i alla sina bluffar och tänker dessutom göra något åt det.

Du som är blind, gammal och sjuk. Det är tur att Sverige skyddas av andra än dig

Om du kan läsa detta i bilden, så slår du mig rejält i fantasi. Grattis!
2014-05-06, 11:38
Medlem
Vill de sudda ut Slovjansk från kartan?
http://en.itar-tass.com/world/730568
Efter gårdagens strider:
https://m.youtube.com/watch?v=mShGdGKv_Y4
2014-05-06, 11:39
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jourDDptd
Haha ... är man blind som du så säger bilden precis vad som helst du får in i sitt sjuka huvud. Bilden säger INTE att Bildt är den mest aggresiva. Dock säger den att Bildt är den bland EU politiker som mest anammar "stand your ground". Dvs har står kvar och synar ryssen i alla sina bluffar och tänker dessutom göra något åt det.

Jag har tittat i min spåkula och ser att Bildt inte kommer vara lika aktiv i Ukraina i framtiden. Trots den han är så vet jag (eller hoppas?) att han inte sympatiserar med vad som skedde i Odessa. Läget är inte det bästa just nu och tron att man kommer kunna knalla på som vanligt efter vad man gjort i Odessa finns inte på kartan. Man har gått över en gräns som få accepterar (med undantag för ålarna i den här tråden) och det känns inte som en högoddsare att man ljugit för Bildt om vad som skedde i Odessa för att få twitter stöd. Hur tror du att Carl Bildt känner sig idag när han anklagat Ryssar för vad som skett? Olikt dig tror jag inte att han känner sig allt för bra och troligen vill han inte engagera sig mer alls i vad som sker men sitter i skiten.

Kanske jag bara hoppas men jag vill inte tro illa om andra...
2014-05-06, 11:55
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 02-02-2012
Var skall dessa komma ifrån? Armén i östra Ukraina har desserterat och skjuter ner allt som kommer i närheten av deras städer. Kiev vill få till en värnplikts liknande lösning för att få fram soldater då folket inte verkar vara det minsta intresserade av att kriga med kusinerna i öst. Stödet i väst är nog beroende av en enda faktor och det är Kievs förmåga att hålla dem med gas och mat, gasen kan bli ett problem och matproduktionen har varit katastrofal i Ukraina. Stödet Kiev behöver är omfattande och det enda vi vet är att EU inte verkar vara intresserade av att hjälpa...

Har hela armén deserterat i östra Ukraina? Vad menar du när du säger att de skjuter ner allt som kommer i närheten av deras städer?

Sedan har matproduktionen i Ukraina inte alls varit katastrofal. De är en av världens största matproducenter när det gäller vissa typer av spannmål och hela jordbrukssektorns befinner sig för nuvarande i en moderniseringsfas som kommer leda till att matproduktionen ökar ännu mer.

Förresten, du påstod förut att folket i Odessa ville bli självständiga. Du svarade mig inte då, men det kanske du kan göra nu.

Citat:
Ursprungligen postat av 02-02-2012
Sluta skriva ditt strunt när du inte fattar läget.

Anledningen till att Odessa varit så lungt till nu kommer av att några pro-Kiev/Ryssland grupper helt saknar stöd hos folket. Kiev tvingades bussa in folk för att kunna hålla en demo med 1500 pers och hade dessa inte bussats in skulle de fått stryk av den lokal Odessa befolkningen, av samma anledning har man i stort inte sett ett skit från pro-Ryska håll heller för även de skulle få stryk!

Odessa vill vara självständiga och det finns ett antal anledningar till detta. Det är därför det kommer bli blodigt i stan om det inte hittas en diplomatisk lösning på hur stan skall hanteras. Hamnen skall fö kontrolleras av en Ryskfientlig maffia vad jag förstått, de skall nog knappast ses som Kiev vänliga men du kan nog fatta hur det kan sluta om Kiev klampar på för mycket.

Har du några som helst belägg för det? Vilka är dessa anledningar? Hur stort är stödet?
2014-05-06, 12:22
Medlem
jourDDptds avatar
Citat:
Om du kan läsa detta i bilden, så slår du mig rejält i fantasi. Grattis!

Alla ser det man vill se. Så det där med att en bild säger mer än tusen ord är lite tveksamt speciellt när man har å göra med ett blindstyre som dig.

Bilden av Putin i historieböckerna kommer vara påfallande lik Stalin tror du inte det Men du har väl inte läst några historieböcker som avhandlar Sovjetunionens grymheter blind som du är
2014-05-06, 12:35
Medlem
Fru.Lindholms avatar
Finns det någon ungefärlig dödssiffra?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in