2014-05-05, 11:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZegDeg
"Det är IBAS uppfattning att detta har skett".
"Mycket talar för" är inte definitivt.
Citera
2014-05-05, 11:08
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Om du läser allt i FUP så ser du att de är återskapade..

"Jag har läst igenom de SMS som återskapats. Slutrapporten överenstämmer med
förhandsbeskedet.
De SMS som återskapats handlar om Micaels roll i karateklubben och hans arbete.
Det finns SMS som handlar om vilken typ av kniv som är bäst när man filèar fisk.
Det har inte återskapapts något SMS mellan Micael Berg och Vatchareeya Bangsuan.
De återskapade SMS:en har inget intresse i utredningen."

Men det är exakt det jag menar.
Vad har hänt med just dessa SMS (de till och från VB) när man lyckats återskapa andra?
Om det finns utrymme på mobilen och en stor radering utfördes 30/4 då borde det finnas yta kvar som trots att SMSen är raderade borde ha legat kvar och vara möjliga att återskapa.
Citera
2014-05-05, 11:10
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
...Vad som borde gå och få fram numera, om det inte redan finns i tråden, är dels protokollet från den första häktningsförhandlingen, även den sekretessbelagda delen, samt häktningspromemorian. Av dessa handlingar framgår vad åklagaren lade fram vid häktningsförhandlingen och som uppenbarligen tingsrätten ansåg utgöra sannolika skäl....

Jag beställde hem protokollen från samtliga häktningar, inklusive sekretessade delar, dock inte häktningspromemoriorna. Delgav också tråden allt detta, i textformat (!) eftersom jag inte hade en susning om hur jag skulle bära mig åt för att ladda upp det här på brukligt sätt. En för tillfället avstängd "medtrådare" lovade lägga upp alltsammans, men struntade högaktningsfullt i det. Men nu har jag lärt mig

Följande är material från den första häktningsförhandlingen 27 maj, 2013.

http://postimg.org/gallery/82wu5ad2/
Citera
2014-05-05, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Men det är exakt det jag menar.
Vad har hänt med just dessa SMS (de till och från VB) när man lyckats återskapa andra?
Om det finns utrymme på mobilen och en stor radering utfördes 30/4 då borde det finnas yta kvar som trots att SMSen är raderade borde ha legat kvar och vara möjliga att återskapa.
Enligt IBAS har raderingen skett under perioden 30 april till 5 maj. Om raderingen har skett den 5 maj, exakt vilka SMS mellan VB och MB skulle då finnas kvar?
Citera
2014-05-05, 11:15
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Enligt IBAS har raderingen skett under perioden 30 april till 5 maj. Om raderingen har skett den 5 maj, exakt vilka SMS mellan VB och MB skulle då finnas kvar?

Jag tycker inte att du ska säga till mig att läsa fup.
Raderingen har skett mellan från 2012 Maj 05 - 2013 april 30
Citera
2014-05-05, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Jag beställde hem protokollen från samtliga häktningar, inklusive sekretessade delar, dock inte häktningspromemoriorna. Delgav också tråden allt detta, i textformat (!) eftersom jag inte hade en susning om hur jag skulle bära mig åt för att ladda upp det här på brukligt sätt. En för tillfället avstängd "medtrådare" lovade lägga upp alltsammans, men struntade högaktningsfullt i det. Men nu har jag lärt mig

Följande är material från den första häktningsförhandlingen 27 maj, 2013.

http://postimg.org/gallery/82wu5ad2/
Tack. Nu vet vi mer exakt vad som lades honom till last och jag påmindes om att han häktades på den lägsta misstankegraden.
Citera
2014-05-05, 11:19
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Man hade personen som varit den som bevisligen hade sett VB sist i livet.
[--]

Nej, KJ var inte den som bevisligen sist hade sett VB i livet. Det är ETT antagande av många antaganden som sammanfogats i en indiciekedja där blodförekomst tillhörigt offret som påträffades i en på misstänkts och sedermera dömds registrerat fordon, utgör det enda beviset. Det är det "rättsspecifika" läget ..
Senast redigerad av MBoudine 2014-05-05 kl. 11:23.
Citera
2014-05-05, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Jag tycker inte att du ska säga till mig att läsa fup.
Raderingen har skett mellan från 2012 Maj 05 - 2013 april 30
Du har fullständigt rätt
...men ändå fel. Jag läser ibland för snabbt. Det finns ingen bedömning av när SMS har raderats. Däremot är samtalshistoriken under perioden maj 2012 - 30 april 2013 raderad.
Citera
2014-05-05, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Nej, KJ var inte den som bevisligen sist hade sett VB i livet. Det är ETT antagande av många antaganden som sammanfogats i en indiciekedja där blodförekomst tillhörigt offret som påträffades i en på misstänkts och sedermera dömds registrerat fordon, utgör det enda beviset. Det är den "rättsspecifika" situationen.
Det är inget antagande när KJ själv uppger det och hans uppgifter bekräftas av SMS-kontakterna mellan honom och VB.
Citera
2014-05-05, 11:31
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Det är inget antagande när KJ själv uppger det och hans uppgifter bekräftas av SMS-kontakterna mellan honom och VB.

Med din förvirrade logik innebär ju detta att KJ i samma andetag erkände att det var han som dödade Vatchareeya Bangsuan .. Kamma dig !
Citera
2014-05-05, 11:34
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Du har fullständigt rätt
...men ändå fel. Jag läser ibland för snabbt. Det finns ingen bedömning av när SMS har raderats. Däremot är samtalshistoriken under perioden maj 2012 - 30 april 2013 raderad.

Ser du inte vad jag försöker säga.
Ibas ser att det finns ledigt utrymme i Ainon men inte ett endaste spår av SMS från VB.
MBs mobil beslagtogs 2013-05-08 FUP 250

Så varför finns det ledigt utrymme i den och allt till och från VB är borta men andra raderade SMS har gått att återskapa?
Citera
2014-05-05, 11:48
Medlem
henkesss avatar
Citat:

SMS som inte var intressant för utredningen. (syftar på sms från övriga personer som återskapats)
"Det har inte återskapapts något SMS mellan Micael Berg och Vatchareeya Bangsuan." - fup
Senast redigerad av henkess 2014-05-05 kl. 11:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in