Citat:
Ursprungligen postat av
Celeno
De är alla marxistiska ideologier ja. Det är inte bara "enligt mig" utan enligt Wikipedia.
Nja mer tydligt vore att säga: det är alla ideologier som har sin bas hos Marx. Många saker har sin bas hos Marx förresten, inte bara politik, en man med många strängar på sin lyra. men att säga att de är "marxistiska" blir lite fel eftersom marxism faktiskt är en helt egen ideologi som skiljer natt och dag från ex. socialdemokrati.
Citat:
Den som driver den här diskussionslinjen är DU. Du skiter i alla argument och koncentrerar dig på det spår som skadar din ståndpunkt minst, dvs en helt meningslös sidodiskussion.
allt jag gjort är att kommentera din fula ovana med onyanserade språkbruk att klistraa etiketter som
fascister och marxister på allt du inte gillar. ganska exakt samma som att kalla precis allt för nazism.
Citat:
Haha, vet du vad du pratar om överhuvudtaget?
Jupp, vet du?
Citat:
Så du erkänner äntligen att dagens feminism inte har tagit avstamp i nån liberal rörelse. Äntligen. Nu kan vi fortsätta.
nej, det har jag inte gjort...liberalfeminister existerar fortfarande i all välmåga i Sverige, de sitter vid makten. särartsfeminister likaså, de har börjat poppa upp sin ahuvuden hos SD ex. ingen av dessa har sin bas i marx tankar.
Citat:
Jag vill ha argument till att det skall satsas särskilda resurser på kvinnor även i områden där män drabbas värst.
Jag vill ha argument till varför det i så fall skall anses vara "jämlikhet" att göra så.
Du menar manliga uteliggare drabbas värre än kivnnliga dito? de blir våldtagna, har mens, blir med barn?
Citat:
Och jag vill ha svar på denna fråga som jag frågat flera gånger nu:
Ponera följande graf:
https://www.boundless.com/image/religious-affiliation-by-median-household-income-2000/
Vad tycker du om att införa dessa punkter? Vad hade du tyckt om ett samhälle som beter sig så här:
* Vi påstår att judar förtrycker alla icke-judar.
* Vi börjar kalla dem för jude-slem.
* Vi ger icke-judar förtur till jobb framför judar.
* Vi propagerar högljutt i media att judar måste släppa makten och låta icke-judar komma fram.
Låter det som ett trevligt samhälle?
Stön, det där har jag ju redan svarat på. dum liknelse.
varför kör du inte med nått lite mer intersektionalistiskt?
ex gör en liknelse med svarta?
* Vi påstår att vita förtrycker alla icke-vita.
* Vi börjar kalla dem för honkies.
* Vi ger icke-vita förtur till jobb framför vita.
* Vi propagerar högljutt i media att vita måste släppa makten och låta icke-vita komma fram.
Låter det som ett trevligt samhälle?
Svar: jepp, säkert trevligare för icke vita än vad det var för dessa förut.