2014-05-03, 00:36
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argusdemon
Okej jag gör det! tror det hade blivit perfekt, men vill inte få andingsdeppresion eller något liknande, frågar sjukvårdsupplysningen
Hur mycket Lyrica har du tagit?
Citera
2014-05-03, 00:45
Medlem
argusdemons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone..
Hur mycket Lyrica har du tagit?

Vet inte riktuigt, 200-300 mg, tog som en tesked från påsen och la det i ett vatten glas.
Citera
2014-05-03, 01:11
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argusdemon
Vet inte riktuigt, 200-300 mg, tog som en tesked från påsen och la det i ett vatten glas.
Okej.
Citera
2014-05-03, 02:32
Medlem
argusdemons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone..
Okej.

Tog aldrig diazepamen.
Men jag gillar lyrica verkligen, den e speciell.
Citera
2014-05-03, 11:46
Medlem
Försöker att inte bli beroende av lyrica, ska ha ett uppehåll på några dagar nu hade jag tänkt. Hur funkar det med att köra bens och alkohol under tiden? Jag vill sänka min tolerans och minska risken att bli fast.

Exempelvis köra lyrica mån, tis, ons sen köra benso tors, fre och sen alkohol lör, sön?
Citera
2014-05-03, 11:56
Medlem
bdbdbdbds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K277
Försöker att inte bli beroende av lyrica, ska ha ett uppehåll på några dagar nu hade jag tänkt. Hur funkar det med att köra bens och alkohol under tiden? Jag vill sänka min tolerans och minska risken att bli fast.

Exempelvis köra lyrica mån, tis, ons sen köra benso tors, fre och sen alkohol lör, sön?

Beror på hur stora doser du tar av framförallt lyrica, personligen kan jag få AT i en vecka eller så om jag tar stora doser lyrica i 3 dar.

Annars kan det nog funka, om du nu vill vara påverkad varje dag.
Citera
2014-05-03, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bdbdbdbd
Beror på hur stora doser du tar av framförallt lyrica, personligen kan jag få AT i en vecka eller så om jag tar stora doser lyrica i 3 dar.

Annars kan det nog funka, om du nu vill vara påverkad varje dag.

Så vad räknas som stora doser?

Klarar mig på väldigt små doser, även på alkohol och bens. Kör 150mg 1ggr om dagen, 3 dagar. Sen kör jag xanor 1mg depot 2 dagar, sen 4-5 bärs 2 dagar. Sen försöker jag vara nykter ett tag. Kan dock kastas om lite, beroende på hur jag jobbar.

Det jag är rädd för är ju att alla 3 är gaba-droger och att det skulle få hjärnan att aldrig vila och på så sätt bygga upp ett beroende trots att jag använder mig av 3 olika substanser.
Citera
2014-05-03, 12:38
Medlem
bdbdbdbds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K277
Så vad räknas som stora doser?

Klarar mig på väldigt små doser, även på alkohol och bens. Kör 150mg 1ggr om dagen, 3 dagar. Sen kör jag xanor 1mg depot 2 dagar, sen 4-5 bärs 2 dagar. Sen försöker jag vara nykter ett tag. Kan dock kastas om lite, beroende på hur jag jobbar.

Det jag är rädd för är ju att alla 3 är gaba-droger och att det skulle få hjärnan att aldrig vila och på så sätt bygga upp ett beroende trots att jag använder mig av 3 olika substanser.

Ok

Det räknar jag som låga doser, kanske värt att testa, jo det är GABA alltihop sen om det leder till ökad tolerans på någon eller flera där vet jag inte, har aldrig testat något sånt här upplägg, men det kommer du ju märka.

Du kanske borde lägga in nån nykter dag ibland? Eller kasta om alkohol och benso.

Kan ju gärna uppdatera hur det fungerar om du börjar köra efter detta
Citera
2014-05-03, 20:58
Medlem
Vad gör man med överbliven LYRICA? Bara att slänga i soptunnan eller måste man lägga den i någon sortering någonstans? Tänkte att de är ju sånt där miljötänk nu för tiden.
Citera
2014-05-03, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pucco88
Vad gör man med överbliven LYRICA? Bara att slänga i soptunnan eller måste man lägga den i någon sortering någonstans? Tänkte att de är ju sånt där miljötänk nu för tiden.

Du går på stan,det är miljövänligt
Citera
2014-05-04, 00:21
Medlem
AngelusDiabolis avatar
Lite förvirrad över Pregabalins vattenlöslighet. Flera källor säger att pregabalin är "freely soluble in water", samtidigt säger andra källor att pregabalin är vattenlösligt till 32mg/L i rumstemperatur, vilket jag tycker är väldigt lite.

Jag försökte lösa upp 10g pregabalin som jag köpt från gen***lyr*** i cirka 133ml vatten (för att få 75mg/ml, i syfte att dosera med oral spruta då jag inte har en våg för tillfället), men detta verkade inte vara tillräckligt för att lösa upp allt pulvret, det är faktiskt en hel del som inte löst upp sig och lösningen ser bara konstig ut. Att tillsätta värme verkade inte göra någon skillnad.

Ska det verkligen behövas mer vatten än så här?
Citera
2014-05-04, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pucco88

Du lämnar på apotek!
http://www.apoteket.se/privatpersoner/kundservice/Sidor/Apoteketcontents_overblivnalakemedel_overblivenmed icin_Paverkamiljonpositivt.aspx
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in