2014-05-03, 19:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Vet du vad han tänker?

Vi vetl att han till viss del tänker att han skall stämma svenska staten om han så skall ända upp
till kungen för att myndigheterna tillåtit misshandeln på hans dotter.
Tillika berättar han att familjen själva via skype bevittnat blåmärken på flickan vid upprepade tillfällen men godtagit flickans förklaring att hon gjort sig själv illa, turligt nog köpte inte grannarna flickans förklaring och tog ett visst ansvar.
Citera
2014-05-03, 19:58
Medlem
Citat:
Jag har inte koll på Socialtjänstlagen men detta är min erfarenhet av Britta Svensson generellt, då hon skrivit om sådant jag har lite koll på.

Ja kvällstidningsjournalister brister säkert när det gäller expertkunskaper. Och en del annat men jag undrar om soc ens förstår sina egna lagar.

Men det här tackar jag för även om hon gör det via citat av en filmare

"Det finns alltså föräldrar som skickar i väg sin då sjuåriga dotter, ensam, till ett främmande land?
Hans film handlar om den elvaåriga kurdiska flickan Shadi, som kommer ensam till Sverige. I en fruktansvärd scen tvingas flickan i väg ombord på flygplanet, bort från sin mamma. "Varför lämnade du mig mamma!" är filmens bottenlöst förtvivlade skrik.
- Det finns de som tror att barnen som kommer valt det själva. Men det är få som gjort det, det finns tvång på olika sätt, sa Zanyar Adami till mig."

BS använder inte uttrycket ankarbarn men det är precis vad det handlar om.
Senast redigerad av VemKom 2014-05-03 kl. 20:25.
Citera
2014-05-03, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Platonius
Socialtjänsten agerar alltid i enlighet med deras rutiner. Så var försvaret när 10 andra barn dog av status epileptikus... Det förklarar ingenting.

Soc har dessutom gjort 3 utredningar och nämnden har gett medgivande. Dock är nämnden fortfarande ansvarig för flickans död! De har placerat flickan hos GM som uppenbart inte kan ta hand om barn! Men det avfärdar du också, förstår jag.

Kan ju faktiskt vara så att MGM är störd och att störningen brutit ut rätt hastigt eller eskalerat fort och kraftigt, svårt för utomstående att märka, sådant hålls ofta inom familjen. Mamman höll ju på att skämmas ögonen ur sig pga att hon åkt dit för stöld, naturligtvis lika stor skam att misslyckas i sitt familjeliv.
Citera
2014-05-03, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novami
Ne, de e nog sant, men tror du att de framkommer VEM flickan är? Eller har man helt ignorerat barnen och enbart pratat med mamman? Hur funkar de med snatteri, åker man med till stationen eller bara ett kort förhör på plats? Måste ju reda ut om det var Y som var med eller om de var ett annat stackars flickebarn? (

Men polisen antog väl naturligtvis att det var hennes egna barn.
Citera
2014-05-03, 20:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Kan ju faktiskt vara så att MGM är störd och att störningen brutit ut rätt hastigt eller eskalerat fort och kraftigt, svårt för utomstående att märka, sådant hålls ofta inom familjen. Mamman höll ju på att skämmas ögonen ur sig pga att hon åkt dit för stöld, naturligtvis lika stor skam att misslyckas i sitt familjeliv.

Tror du Mamman skämdes på riktigt ?
Citera
2014-05-03, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Tror du Mamman skämdes på riktigt ?

Ja, naturligtvis, det gör nog 99% av de som åker fast, men det anses ju vara värre för en person som lever under sådant grupptryck som muslimer gör att "synda" på olika sätt.
Citera
2014-05-03, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis

Hon använde ju skambegreppet som argument för att polisen skulle "lägga locket på".Ändå var hon ute och snodde raskt igen. Och lät den lilla flickan få skulden ännu en gång. Rejält obehaglig person. Hennes charmiga make kan ju plötsligt blivit galen men vad som motsäger det är de nedlagda domarna för misshandel. Och att flickan varit skadad enligt ögonvittnen i flera omgångar.

Om det gäller sadism (vilket jag hoppas att det inte gör även om det finns tecken på det). Så är det inte en snabb process. Och oftast är båda inblandade om de har vårdnaden.
Senast redigerad av VemKom 2014-05-03 kl. 20:27.
Citera
2014-05-03, 20:07
Medlem
Minimois avatar
Stämningsansökan utan föräldrarnas hela telefonnummer och socialsekreterarens namn. Inte för att den som har bestämt sig för att flickan var familjehemsplacerad kommer att inse att det hade nämnts i handlingen.

https://anonfiles.com/file/fbc04d53a98a002ed333e10d00b4ed87
Citera
2014-05-03, 20:08
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Vet du vad han tänker?

Hans frånskjutande av skuldfrågan är högst suspekt. Både det där med att stämma staten, och sen lägga på myndigheterna att flickan har farit illa. När han själv har placerat flickan hos hustruns syster och svåger. Och också det där med att gå ut med att hon hade det så bra och ville stanna i Sverige när det är så uppenbart att hon ville tvärtom.

En naturlig reaktion hade ju varit "Vi skulle aldrig ha släppte henne ifrån oss".

Nej, för familjen och i synnerhet pappan verkar ett frånskjutande av just skuldbördan vara högsta prioritet just nu. Dom har inget eget ansvar, allt är någon annans fel.
Citera
2014-05-03, 20:09
Medlem
fuck-its avatar
Är det bara jag som känner avsky för socialtjänstchefen Anette Gladher? Hur kan kärringen sitta och säga att "socialtjänsten har agerat riktig mot flickan"- som nu är död?? Hur fan kan man säga att man "agerat riktigt" när socialtjänsten tillsammans med polisen såg de små barnens levnadsförhållanden + alla inkomna anmälningar + att flickan nu är död. Det är vedervärdigt! Hon bör skämmas för sitt vidriga uttalande och avgå! Är det konstigt att barn far illa när det sitter kärringar utan vare sig engagemang eller hjärta som handlägger dessa ärenden? Jag hoppas innerligt att det inte dras ett streck över detta (som vanligt i Sverige) och att alla inblandade på socialtjänsten får jobba kvar. Dessa människor ska bort från dessa viktiga yrken!
Citera
2014-05-03, 20:15
Medlem
GAMLE SVARTENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wtfuk
Skicka dessa kräk till människor DIREKT till Gaza så de får ta konsekvenserna av sitt handlande,

Dom bor ju redan där! Eller menar du mördarparet?
Citera
2014-05-03, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minimoi
Stämningsansökan utan föräldrarnas hela telefonnummer och socialsekreterarens namn. Inte för att den som har bestämt sig för att flickan var familjehemsplacerad kommer att inse att det hade nämnts i handlingen.

https://anonfiles.com/file/fbc04d53a98a002ed333e10d00b4ed87

På själva ansökan var det ju en god man till Yara som intygade att vid telefonkontakt hade den biologiska fadern tillerkänt att morbrodern skulle vara vårdnadshavare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in