2014-05-03, 10:40
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Som på beställning, jag undrade ju för några dagar sedan hur väljarstödet för SD såg ut hos polisen och om det fanns några sådana mätningar. Tydligen så har dom haft en omröstning i en sluten och hemlig FB-grupp där 5000 konstaplar huserar och SD fick 18%

http://www.expressen.se/nyheter/polisernas-stod-for-sverigedemokraterna/

Givetvis tvingades polisförbundets ordförande att uttrycka dom obligatoriska flosklerna:

Sverigedemokraternas människosyn står i direkt motsats till Polisförbundets grundläggande värderingar om alla människors lika värde och rätt, säger Polisförbundets ordförande Lena Nitz.
Detta har givetvis skapat panik i polisfacket, därav värdegrundspladdret & uteslutningarna.
De nuvarande fackpamparna vill helt enkelt inte utmanas om sina glidarjobb i fackets ledning.
2014-05-03, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Absolut inget sofflockssittande. Det är nu VI har chansen sverigevänner, medans sjuklövern sitter ljumna hemma i soffan ska vi alla lubba till lokalerna runt om i landet. Jag tror det kan bli riktigt bra dethär.

Att SD backar lite i undersökningarna är inte så konstigt. Att behålla de nya höga nivåerna på en rak linje är en utopi. Det kommer gå upp och ner, precis som med alla partier. En sak är dock helt säker, den sverigevänliga folkrörelsen finns nu överallt och den är här för att stanna.

Jag gillar för övrigt när folk delar sina historier från vardagen, hur samtalen går ute på byn, bra läsning.

Jag också.
Här är en historia till.
Ca ett år sedan var jag i affären någon kilometer bort. Min fru ringer mig och är skärrad. Hon går med vårt yngsta barn genom en liten park på ett gammalt äldreboende. Några flyktingbarn (Afrika, Mellanöstern) 10-14 års åldern välter utebord och stolar, sparkar omkull blomkrukor etc. Min sambo säger "sluta med det där". De bara skrattar åt henne och fortsätter sin vandalism och min sambo som är orolig eftersom vårt barn är med börjar gå mot affären fortfarande med mig i telefon. Hon ser en kvinna (60-års åldern) komma springande och ryta åt dem. Helt plötsligt dyker det upp arab i 50 års åldern (ev pappa) som undrar vad är det frågan om. Kvinnan är arg och säger åt honom att barnen ska ge fan i att förstöra. "Hur vet du att det var dom" frågade han med kraftig brytning och helt plötsligt var han bara borta. Ungefär då kom jag springande. Jag undrar om kvinna är OK. Hon verkade tacksam att jag kom eftersom hon förstod varför. Hon sa "jävla svin att förstöra. Vi måste rösta rätt i valet nästa år".

Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Det beror på hur man definierar lösning.

Den här reklamen som SF stoppade har jag fan inte sett ännu, finns det någon bra länk till den?

Hur denna kunde väcka anstöt är helt otroligt. Då är man inte så lite lättkränkt. Vad det handlar om är nog att man vill förbjuda partiet SD att synas alls. Demokratiskt och bra, allas lika värde, mångfald och allt det där snacket som 7-klövern och MSM kör med som ändå bara är floskler.
http://avpixlat.info/2014/04/30/sf-stoppar-sd-reklam/
2014-05-03, 10:46
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
Citat:
Som på beställning, jag undrade ju för några dagar sedan hur väljarstödet för SD såg ut hos polisen och om det fanns några sådana mätningar. Tydligen så har dom haft en omröstning i en sluten och hemlig FB-grupp där 5000 konstaplar huserar och SD fick 18%

http://www.expressen.se/nyheter/polisernas-stod-for-sverigedemokraterna/

Givetvis tvingades polisförbundets ordförande att uttrycka dom obligatoriska flosklerna:

Sverigedemokraternas människosyn står i direkt motsats till Polisförbundets grundläggande värderingar om alla människors lika värde och rätt, säger Polisförbundets ordförande Lena Nitz.

Konstig undersökning eftersom den totala procenten blir 92, inte 100. Nån måste räknat fel.
2014-05-03, 10:47
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Detta har givetvis skapat panik i polisfacket, därav värdegrundspladdret & uteslutningarna.
De nuvarande fackpamparna vill helt enkelt inte utmanas om sina glidarjobb i fackets ledning.

Japp, standard det. Såg dock nu att denna mätning är totalt intetsägande då endast 328 personer hade röstat, men att SD är rejält överrepresenterade i yrkesgrupper som dagligen får se mångkulturens baksidor råder det nog inga tvivel om.

Skulle vara intressant med en seriös mätning.
2014-05-03, 10:58
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Japp, standard det. Såg dock nu att denna mätning är totalt intetsägande då endast 328 personer hade röstat, men att SD är rejält överrepresenterade i yrkesgrupper som dagligen får se mångkulturens baksidor råder det nog inga tvivel om.

Skulle vara intressant med en seriös mätning.
Jag har haft det tveksamma nöjet med att ha haft kontakt med polisförbundet å yrkets vägnar, gav ett väldigt fyrkantigt och politrukaktigt intryck.
2014-05-03, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Vad är poängen? Tror du att SD tappar väljare för att Thoralf blev petad eller att Kasselstrand inte fick plats på listan?

Poängen är att tack vare Flashback och Fria Tider så har en stor del av SD:s kärnväljare hyfsad koll på partiet.
SD:s kärnväljare gillar inte kvotering och nepotism där kön och släkt/vänskaps-band går före kompetens.

Tror du att Sara-Lena Bjälkö lockar väljare?
SD-ledningen har placerat Kristina Winberg som toppkandidat på EU-listan, hon förefaller vara en inkompetent golddigger.
Jimmies svärmor innehar plats tio på riksdagslistan, tror du att det är tack vare egna meriter hon har den placeringen?
Listan med tveksamma nomineringar är lång, självfallet påverkar det opinionssiffror och valresultat.

Läs den här tråden:
(FB) Sd:s valsedel riksdagsvalet 2014
2014-05-03, 13:20
Medlem
Fula Gubbens avatar
Utrensningarna av eventuella olämpliga personer tror jag inte påverkar SD:s ställning ett smack. Partiet förblir en one-man-show med Åkesson ett tag till, helt enkelt eftersom det tar tid att lära känna politiker, inte minst om de byts ut efter ett tag. :-) Åkesson har dock varit med från början, är relativt tydligt definierad, och har setts i prime time TV live med landets ledande politiker. Han räcker utmärkt som bärare av ett parti på ca 10%.

SD har nått en platå, tycks det. Jag ser inga som helst indikationer på att vinden skulle ha blivit negativ för dem i den allmänna opinionen (och då menar jag inte extremt spretiga opinionsundersökningar), utan snarare handlar det om "trögt före" som vi riktiga svenskar säger.

Allt detta står nu inför dramatisk förändring i form av EU-val, fotbolls-VM, val-rörelse, kulturberikningssommar och till sist ett maffigt fett jävla Riksdagsval.

Ni är ena nerviga rackare.
2014-05-03, 13:29
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
Hur länge tänker ni SD:are gnälla om "nazism"? Tills det blivit inbördeskrig i landet?
Det är ingen som gnäller här. Jag konstaterade bara att SvPare oftast har andra "problem" och "lösningar" på sagda problem, varför de borde lägga fram sina definitioner innan de börjar skicka ut floskler om att "SD inte sitter på lösningen" osv.
2014-05-03, 14:17
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tugor
Poängen är att tack vare Flashback och Fria Tider så har en stor del av SD:s kärnväljare hyfsad koll på partiet.
SD:s kärnväljare gillar inte kvotering och nepotism där kön och släkt/vänskaps-band går före kompetens

Det är bara gilla läget för så är det här i Sverige. Vill man komma någonstans så gäller det att känna rätt folk. Hur tror du folk som sitter i bolagsstyrelser och liknande har fått sina jobb? Hårt arbete kanske?

Citat:
SD-ledningen har placerat Kristina Winberg som toppkandidat på EU-listan, hon förefaller vara en inkompetent golddigger.
Jimmies svärmor innehar plats tio på riksdagslistan, tror du att det är tack vare egna meriter hon har den placeringen?
Listan med tveksamma nomineringar är lång, självfallet påverkar det opinionssiffror och valresultat

Och vad som är "tveksamma nomineringar" avgör vem? Du? Flashback? Och vem/vilka skulle ha nominerats istället? Och varför?
2014-05-03, 14:30
Medlem
Citat:
Det är bara gilla läget för så är det här i Sverige. Vill man komma någonstans så gäller det att känna rätt folk. Hur tror du folk som sitter i bolagsstyrelser och liknande har fått sina jobb? Hårt arbete kanske?

Och vad som är "tveksamma nomineringar" avgör vem? Du? Flashback?
Väljarna.
Citat:
Och vem/vilka skulle ha nominerats istället? Och varför?
Läs tråden jag hänvisade dig till.

Du "glömde" även att svara på några frågor.
2014-05-03, 15:11
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Väljarna.
Problemet är att väljarna har olika åsikter så det varken finns eller har någonsin funnits en perfekt RD-lista. Oavsett vilket parti det gäller.

Citat:
Du "glömde" även att svara på några frågor.

Ok.

Jimmies svärmor innehar plats tio på riksdagslistan, tror du att det är tack vare egna meriter hon har den placeringen

Som jag skrev tidigare så gäller det att ha rätt kontakter. Vilket hon har, uppenbarligen.

Ingen aning. Men bara för att hon inte tilltalar dig kan hon ju tilltala andra, eller hur? I det här läget handlar det om att locka nya väljare och inte frälsa en promille av väljarna som hänger på flashback, eller hur?
2014-05-03, 15:49
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
Verkar tyvärr som att SD på allvar rasat med ett eller två procent i väljarstöd. Väldigt tråkigt. Frågan är bara vad det beror på. Protesterna mot Jimmie Åkesson?

8% osäkra!!
Herregud skärp dig.
Det är krig NU och sjusystrarna vet mycket väl att SD kan putta bort väldigt många från Köttgrytorna nere i EU,så man har gemensamt intresse av SDbashing från allt troget Sjusystrarna ,men säkert även från Piratpartianhängare,Junilistan eller FI hos de olika mediahusen.
Att basha SD är ju officiellt legitimt,dom har inte rätt värdegrund ,är fascister sprungna ur Nazister är väl vad man skrivit i veckan från sveriges objektiva mediavärld.
Men för oss sverige vänner gäller det att visa att vi finns.
INGET SOFFLOCK
Utan vi går till vallokalen mangrannt och röstar på SD.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in