2014-05-03, 01:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Kaiser Chief som har koll på ensamkommande:

(FB) Största bluffen sen den s.k "asylinvandringen", "ensamkommande barn". Erfarenheter?

7,3% är under 12 år av de ensamkommande, ca 250 barn under 12 år kommer hit varje år som ensamkommande. De tar sig knappast hit på egen hand.
Flertalet fungerar sannolikt som ankarbarn, likt den mördade 8-åriga flickan från Palestina.
Som vi sett, kan föräldrarna ansöka om att komma till Sverige så fort barnet fått PUT.

Hur någon kan tycka det här är ett vettigt system, är ett mysterium.
Klart det är ankarbarn.
Vår härliga regering har öppnat bakdörren till EU genom detta med asyl.
Vi skulle tex 2012 ta emot ca 2000 kvotflyktingar och lite över 40 000 lämna in asylansökan.
Ankarbarnen vill vi inte vara så oansvariga att vi skickar hem så dem får stanna mycket lättare än dem vuxna som behöver styrka vart de kommer ifrån o varför de behöver asyl.
Citera
Medlem
Bus-i-mitt-huss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Du menar - på fullaste allvar - att en 6-årig flicka varit delaktig i stölder!

TÄNK LITE MER!

H*n mena nog att tösen varit närvarande och som tidigare talats om, har tvingats till utförandet
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LorenaSanchez
Efter vår sista kontakt visste de fortfarande inte vad som hänt så antagligen har det blivit ett missförstånd i media. Har mailat Aftonbladet för att rätta till men de har inte svarat

Lorenasanchez

Jag har försökt kolla lite på fora och tidningar i Palestina och Gaza men hittar inget,
Talar inte arabiska så jag kollar ju på engelskspråkiga.
Har du som talar arabiska sett om det står något om fallet i Palestina?
Vore intressant och kanske viktigt och veta reaktionerna där....
Citera
2014-05-03, 01:16
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Du menar - på fullaste allvar - att en 6-årig flicka varit delaktig i stölder!

TÄNK LITE MER!

Inte av fri vilja eller på eget initiativ, begriper du väl! Men flickan kan väl mycket väl ha känt sig tvingad eller blivit övertalad att vara till hjälp.
Citera
2014-05-03, 01:16
Medlem
Saxat från utredning, ang. stölderna
"Av genomförd personutredning framgår bl.a. följande. Amani Madi lever under

relativt ordnade förhållanden och har inte någon missbruksproblematik. Hon är

uppväxt i Gasa och kom till Sverige med sin make i juli 2011."

Har läst på flera ställen att han kom ett år senare...så mycket hål och oklarheter under deras korta men händelserika framfarter.
Dömd för 2 stölder i Karlskrona och 1 i Landskrona
Citera
2014-05-03, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Ja hon var hemmafru men han var ju arbetslös. När de lät flickan sköta hushållet och de andra barnen så lärde det väl iof inte behövas någon hemmafru.

Det finns dessutom en rätt obehaglig bild* när han sitter med flickan knäet. hon ser riktigt skrämd ut. Stel av skräck skulle jag säga även med viss risk för övertolkning från min sida. Svårt att se att en av det här paret skulle vara ensamt ansvarig för det här.
'
Vi lär väl få veta mer än man kanske orkar om den lilla flickan. Känns som någon plikt att de kommer ut med tanke på hennes lidande.

Nej, hon slapp sköta bajs och lort - något som hon säkert ville slippa. Men i en mer gammaldags mening var hon ändå den som skötte hushållet genom befallning.

* Den bilden minns jag inte, tyvärr så jag vågar inte kommentera den; men jag brukar inte få peddovibbar så lätt och det är kanske min dumhet. Däremot har jag kvar på näthinnan en hel del bilder från fruns fb och de gav mig väldiga obehagskänslor. Jag vet inte varför i rationell mening.
Vi är helt överens om att båda är skyldiga! På något sätt känns det futtigt att försöka gradera skulden dem emellan; allt är bara så vidrigt.
Det är förfärligt att se henne sitta och längta hem till kalaset via skype
(ingen smiley duger för att visa hur ledsen jag är)
Citera
2014-05-03, 01:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Skulle det inte vara möjligt att alla har rätt, på sitt sätt?
Det måtte väl ha blivit stor uppståndelse i den palestinska/arabiska kolonin här när det hände och förr eller senare - troligast förr - har någon bekants bekant eller obekant skyndat till och pratat om det på facebook? Kanske någon annan, som han inte kände igen ville göra sig behjälplig? Särskilt som alla hade klart för sig att det var svårt att nå familjen officiellt?
Jag tror att pappan insåg det redan när hon sa att han borde tala med polisen o sen så har han både sökt på nätet samt kontaktat folk.
Att han säger att det var hon är för o köra offerstuket o säga att en anonym tjej hörde av sig via facebook o polisen struntade i o meddela något så viktigt typ
Citera
2014-05-03, 01:25
Medlem
a2dgs avatar
Tjena! Har inte hängt med i denna då jag inte orkar läsa allt som står. Sammanfattning någonstans?

Annars.
8åringens päron, vart är dem, är dem utvisade från Sverige varför är dem inte hos sin dotter osv? Tacksam för alla svar!

A2dg
Citera
2014-05-03, 01:27
Medlem
VonMonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Bara det att han har flera Facebookonton (ett där han kallar sig för "Prince R*mi Back" ärju jävligt underligt och ännu underligare är det att hans olika identiteter tryckt på gillaknappen vid "varandras" olika inlägg. Han måste ju vara personlighetsstörd eller allvarligt förvirrad iaf.

Det är hans barns konton du pratar om.
Senast redigerad av VonMona 2014-05-03 kl. 01:34.
Citera
2014-05-03, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bus-i-mitt-hus
H*n mena nog att tösen varit närvarande och som tidigare talats om, har tvingats till utförandet

Så om man går med små barn i vagn och stjäl .... så är de visserligen närvarande. Men delaktiga....?
Citera
2014-05-03, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Nej, hon slapp sköta bajs och lort - något som hon säkert ville slippa. Men i en mer gammaldags mening var hon ändå den som skötte hushållet genom befallning.

* Den bilden minns jag inte, tyvärr så jag vågar inte kommentera den; men jag brukar inte få peddovibbar så lätt och det är kanske min dumhet. Däremot har jag kvar på näthinnan en hel del bilder från fruns fb och de gav mig väldiga obehagskänslor. Jag vet inte varför i rationell mening.
Vi är helt överens om att båda är skyldiga! På något sätt känns det futtigt att försöka gradera skulden dem emellan; allt är bara så vidrigt.
Det är förfärligt att se henne sitta och längta hem till kalaset via skype
(ingen smiley duger för att visa hur ledsen jag är)

Bilden finns rätt tidigt i tråden. Peddovibbar eller inte. Flickan är skrämd, riktigt skrämd. Och stel.
Med det man nu vet är det ingen bild jag rekommenderar.
I just det här fallet önskar jag att paret utlämnades till Gaza med omedelbar verkan.
Så kan de ta hand om straffet.
Citera
2014-05-03, 01:31
Medlem
Bus-i-mitt-huss avatar
Citat:
Så om man går med små barn i vagn och stjäl .... så är de visserligen närvarande. Men delaktiga....?

Jag uppfattade ett fel ordval av inlägget och inte delaktighet i sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in