Citat:
Ursprungligen postat av
VemKom
Ja hon var hemmafru men han var ju arbetslös. När de lät flickan sköta hushållet och de andra barnen så lärde det väl iof inte behövas någon hemmafru.
Det finns dessutom en rätt obehaglig bild* när han sitter med flickan knäet. hon ser riktigt skrämd ut. Stel av skräck skulle jag säga även med viss risk för övertolkning från min sida. Svårt att se att en av det här paret skulle vara ensamt ansvarig för det här.
'
Vi lär väl få veta mer än man kanske orkar om den lilla flickan. Känns som någon plikt att de kommer ut med tanke på hennes lidande.
Nej, hon slapp sköta bajs och lort - något som hon säkert ville slippa. Men i en mer gammaldags mening var hon ändå den som skötte hushållet genom befallning.
* Den bilden minns jag inte, tyvärr så jag vågar inte kommentera den; men jag brukar inte få peddovibbar så lätt och det är kanske min dumhet. Däremot har jag kvar på näthinnan en hel del bilder från fruns fb och de gav mig väldiga obehagskänslor. Jag vet inte varför i rationell mening.
Vi är helt överens om att båda är skyldiga! På något sätt känns det futtigt att försöka gradera skulden dem emellan; allt är bara så vidrigt.
Det är förfärligt att se henne sitta och längta hem till kalaset via skype
(ingen smiley duger för att visa hur ledsen jag är)