2014-05-02, 01:00
Medlem
Veniconess avatar
Som sagt, finns det några andra magiska svampar som växer vilt i Sverige? Hörde nyligen talas om att det skulle finnas en svamp som växer nu på våren som innehåller psilocybin i väldigt låga doser. Uppemot 400 st. skulle behövas för en tripp och han som berättade om dem sa att man absolut inte skulle äta dem utan koka te på dem.

Stämmer detta och vilken svamp rör det sig om i så fall? Latinskt namn på svampen vore också uppskattat, samt tips på hur man på bästa sätt tillreder teet utan att svampens effekter uteblir.
Citera
2014-05-02, 01:23
Medlem
Fantasia2000s avatar
knarkkorvens svampguide har den information du söker. Titta även runt på Magiska Molekylers forum.

Låter som ett jävla projekt för övrigt. Skaffa lite tålamod, vänta till hösten. Medans du väntar, rekommenderar jag meditation. Lycka till grabben!
Citera
2014-05-02, 01:33
Medlem
Veniconess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fantasia2000
knarkkorvens svampguide har den information du söker. Titta även runt på Magiska Molekylers forum.

Låter som ett jävla projekt för övrigt. Skaffa lite tålamod, vänta till hösten. Medans du väntar, rekommenderar jag meditation. Lycka till grabben!

Tackar! För övrigt blir det svampar innan hösten, ska skaffa lite cubensis nu i sommar. Sedan blir det ut i svampskogen.
Citera
2014-05-02, 15:34
Bannlyst
Du har ju flugsvamp. Ett häftigt djur som tar dig till det där stället, där allt du tänker kommer du på samtidigt att du precis tänkt innan och att det alltid är det här du tänker innan du hamnar i det här stället där allt händer på en och samma gång, men du vägrar släppa taget och försöker sparka och fäktas emot det.
Den urnordiska folksjälen samlad i en kropp, hyperboreas sakrament.
Senast redigerad av KvasiOrko 2014-05-02 kl. 15:38.
Citera
2014-05-02, 15:39
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KvasiOrko
Du har ju flugsvamp. Ett häftigt djur som tar dig till det där stället, där allt du tänker kommer du på samtidigt att du precis tänkt innan och att det alltid är det här du tänker innan du hamnar i det här stället där allt händer på en och samma gång, men du vägrar släppa taget och försöker sparka och fäktas emot det.

ok. Vill man hamna där?
Citera
2014-05-02, 15:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
ok. Vill man hamna där?

Det är fruktansvärt läskigt, men jag tror att det är där man hamnar tillslut och då bör man ha försonats med allt vad man gjort under sitt liv och kunna säga, det här står jag för! Annars blir nog evigheten rätt jobbig. Tillsammans kan vi nog göra det rätt cool, med en kram kanske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in