2014-05-02, 13:21
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minnesota
Bildt twittrar om babusjkor och raketgevär i Slovjansk:

https://twitter.com/carlbildt/status/462152271955230720
Vilken skam att Sveriges utrikesminister skall hålla på som en barnunge. Hade det funnit något go i Reinfeldt hade han tagit honom i örat, men som det är nu får Bildt leka runt hur han vill. Jag hoppas verkligen att vi skall slippa honom i Sverige för gott efter valet.
2014-05-02, 13:49
Bannlyst
För varje dag som går och för alla handlingar som begås så bevisar det bara att allt var bättre under Janukovytj. För varje dag som går så blir Janukovytjs handlingar mer och mer måttfulla. Det här kommer ju givetvis att eskalera till en situation där ingen längre kommer att komma ihåg vem som sköt först. Allt kommer att kretsa kring att besvara den senaste elden. Men eftersom USA och EU genom sina terrororganisationer, CIA och NATO, drog igång putschen så vet man varför allt elände i världen inträffar. Det är samma scenario som i alla de senaste konflikterna. Underminering av rådande ordning för ekonomisk vinning (IMF).
2014-05-02, 13:57
Medlem
Darkwing Ducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Savoy
Han är välkommen att börja skriva anonymt på Flashback när som helst, men det är helt obegripligt hur idioten beter sig som utrikesminister. Det är knappast hans uppgift att insinuera eller spekulera om sådant han inte vet något om. Det är möjligt att helikoptrarna skjutits ner av ryska specialförband, men jag ser det som ännu troligare att de skjutits ner av proryska desertörer eller alkoholdoftande frivilliga. Men jag vet inte, och om inte Calle har en direkt linje öppen till eventuella agenter på plats, så vet inte han heller. Och därför ska han ge fan i sånt här, för han representerar i högsta grad Sverige. Hela Sverige, inte bara sig själv
Du har uppenbarligen inte läst instruktionsboken till en Manpad. Det är liiiite mer komplexa produkter att använda jämfört med en Kalasjnikov.

Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf
Den mannen är ta mej fan inte klok. Han var med och startade hela den här röran och är i högsta grad medansvarig till det som händer. Idiot!
Carl Bildt skyldig till nedskjutna helikoptrar? Och hur bedömer du i så fall Putins skuld i hela Ukraina-röran? Jag är uppriktigt nyfiken...
2014-05-02, 14:00
Medlem
Darkwing Ducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Vilken skam att Sveriges utrikesminister skall hålla på som en barnunge. Hade det funnit något go i Reinfeldt hade han tagit honom i örat, men som det är nu får Bildt leka runt hur han vill. Jag hoppas verkligen att vi skall slippa honom i Sverige för gott efter valet.
Om någon har koll på utrikespolitiken så är det ju Bildt, inte Reinfeldt som började med att haspla ur sig något om att man borde förstå de stackars förtryckta ryssarna som hotades av mörkerkrafter i Kiev. Det var en bra sammanfattning av vad propagandakanalen RT hade sagt, men fullständigt felaktigt när man jämför med den verkliga situationen.
2014-05-02, 14:02
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwing Duck
Du har uppenbarligen inte läst instruktionsboken till en Manpad. Det är liiiite mer komplexa produkter att använda jämfört med en Kalasjnikov.

Carl Bildt skyldig till nedskjutna helikoptrar? Och hur bedömer du i så fall Putins skuld i hela Ukraina-röran? Jag är uppriktigt nyfiken...
Röran startade med Eastern Partnership, där Calle var en av intiativtagarna. Den fortsatte på Maidan där Calle var en flitig gäst. Calle var med och erkände kuppregeringen, har suttit i möte med facister etc. Utan USA/EU/Natos inblanding i Ukrainas inre angelägenheter, hade vi inte haft nuvarande situation. Calle är mycket medansvarig-
2014-05-02, 14:17
Medlem
526s avatar
Citat:
Om någon har koll på utrikespolitiken så är det ju Bildt, inte Reinfeldt som började med att haspla ur sig något om att man borde förstå de stackars förtryckta ryssarna som hotades av mörkerkrafter i Kiev. Det var en bra sammanfattning av vad propagandakanalen RT hade sagt, men fullständigt felaktigt när man jämför med den verkliga situationen.
Så länge du inte visar oberoende källor är det bara larvigt att kladda ut propagandaklyschor.
2014-05-02, 14:21
Medlem
Svithjods avatar
Tragiskt att fega EU och Nato inte vågar ge Ukraina det stöd man behöver så att de kunde ta i med hårdhandskar mot de ryska spetsnazförbanden och de kriminella ligor som härjar i Östra Ukraina.
2014-05-02, 14:22
Medlem
Savoys avatar
Citat:

Har jag sagt något om Kalsjnikov? Och hade inte svenska försvaret Robot 70 i mängder på 80-talet, och är inte det en Manpad, bara som exempel? Inte provat någon sådan då jag gjorde vpl i flottan, men har svårt att tänka mig att det är omöjligt för luftvärnsutbildade vpl att sköta.
2014-05-02, 14:23
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RexNemorensis
Det som sker i östra Ukraina är helt uppenbart en äkta folkrevolt, till skillnad från den USA- och EU-sponsrade "färgrevolutionen" på Majdan. Var är alla skojare och lögnare som dagarna i ända tjatade om den "ukrainska folkrevolten" nu?
En "äkta" revolt som inbegriper anfall med basebollträn och metallrör mot fredliga demonstranter och som leds av en FSB officer, understödd av spetsnaz.
2014-05-02, 14:26
Medlem
Savoys avatar
Citat:

Reinfeldt hasplar inte ur sig någon RT-propaganda, men däremot tänker han innan han pratar, vilket inte stämmer in på vårt stolpskott till utrikesminister. Eller så gör han det och är i så fall ännu mer korkad.

Du verkar inte förstå att den här konflikten inte är svartvit och att det är oerhört många ukrainare, kanske rentav en majoritet, som varken stöder ryssarnas inmarsch på Krim - eller Maidan-folket.
2014-05-02, 14:32
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Savoy
Reinfeldt hasplar inte ur sig någon RT-propaganda, men däremot tänker han innan han pratar, vilket inte stämmer in på vårt stolpskott till utrikesminister. Eller så gör han det och är i så fall ännu mer korkad.

Du verkar inte förstå att den här konflikten inte är svartvit och att det är oerhört många ukrainare, kanske rentav en majoritet, som varken stöder ryssarnas inmarsch på Krim - eller Maidan-folket.
Cirkusnegern har inte förmåga att tänka, det enda han gjorde var att rapa ryska propaganda tills Bildt fick gå in och rädda upp situationen, Cirkusnegern är ett inkompetent skämt
2014-05-02, 14:35
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Cirkusnegern har inte förmåga att tänka, det enda han gjorde var att rapa ryska propaganda tills Bildt fick gå in och rädda upp situationen, Cirkusnegern är ett inkompetent skämt
Som svensk skäms jag över att ha en idiot till utrikesminister. Han har tappat all förandkring med verkligheten och är en värre propagandamaskin är RT

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in