Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-04-27, 14:52
Medlem
grumgrums avatar
Det finns väl inte en enda tråd här som ställer sig positivt till feminism och era argument mot det är typ att alla feminister ändå bara är feta och fula och hatar män. Ser ni inte olikheterna i samhället eller bryr ni er helt enkelt inte om andra än er själva? Varför är ni så emot att man kämpar för att könen ska ha lika rättigheter? Var god kom med andra exempel än det jag just nämnde, det är jävligt utnött och håller inte.
Citera
2014-04-27, 15:04
Medlem
svampssons avatar
Hatar verkligen inte de som kallar sig feminister, jag hatar nog ingen egentligen. Men jag kan irritera mig på ordet "feminist". Räcker det inte med att bara som jag, tycka att kvinnor och män ska ha samma rättigheter, lika löner och så vidare utan att jag ska behöva få någon stämpel på mig?
Citera
2014-04-27, 15:05
Medlem
Själv stör jag mig på att feminister (nästan) bara lägger fokus på hur orättvist det är för kvinnor i samhället, trots att det finns många andra folkgrupper som har det minst lika illa. De är ju egoister de med då de bara tänker på att de själva skall ha det bättre, istället för att sträva mot att alla borde bli lika behandlade. Sedan är det klart att det finns män som anser sig vara feminister också. Jag tycker att det är humanism man borde lägga fokus på och inte feminism.
Citera
2014-04-27, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grumgrum
Det finns väl inte en enda tråd här som ställer sig positivt till feminism och era argument mot det är typ att alla feminister ändå bara är feta och fula och hatar män. Ser ni inte olikheterna i samhället eller bryr ni er helt enkelt inte om andra än er själva? Varför är ni så emot att man kämpar för att könen ska ha lika rättigheter? Var god kom med andra exempel än det jag just nämnde, det är jävligt utnött och håller inte.

Ja, ni hatar män, ni trycker ner män, ni ser män som verktyg att använda när ni tycker det behövs, ni är respektlösa mot män.
Det känns lite grann som att vara invandrare och ha SD efter sig
Citera
2014-04-27, 15:11
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grumgrum

Har du hört någon antifeminist säga att det är ok att t.ex. misshandla en kvinna?

Titta sedan på undersökningen som visar att kvinnor är lika och aningen mer våldsamma, i nära relationer.
Försök sedan hitta en debatt i frågan, med den forskningen som bakrund utanför flashback

Försök att föreställ dig att män oxå har känslor, så kanske du kan börja greppa problemet.
Citera
2014-04-27, 15:18
Medlem
MrSvarts avatar
Det är väl självklart att könen ska ha samma rättigheter.

Men går du in på valfri femenistblogg så träffar du på de värsta näthatarna.
Sist ja såg en ville femenisten ta till våld mot hetrosexuella förhållanden. Låter ju sunt.

De stödjer islam, eftersom femenism och antirasism går hand i hand. Läste om femenister i nått land som ställt sig i flashat brösten vid gränsen till ett muslimsk land, för att stödja kvinnors rättigheter. Här tar dom på sig slöja för att stödja islam.

Dom motsätter sig inte att 9åringar ska ingå äktenskap i iran, det ska ju dom lokala organisationerna fixa. A jo tjenare, för hellvete försök se längre än näsan.

Vi behöver ingen femenism i dagens sverige, det är redan jämnställt.
Vi behöver verkligen inte den destruktiva femenism som pågår här, sjuka individer som ska ha gaypride festivaler i varje gathörn och störra islam tills de alla lever under sharialagar.

Jag har arbetat endel innom industrin, även där är det jämnställt. Visst, några äldre gubbar är självklart sexistiska, men ge det 10år så har de alla gått i pension.

Svenska femenister borde kämpa mot islam och andra religösa grupper där kvinnor förtrycks.
Senast redigerad av MrSvart 2014-04-27 kl. 15:23.
Citera
2014-04-27, 15:20
Medlem
theDarkTriads avatar
"Hatar" alla radikala, inskränkta och fanatiska människor.
Citera
Medlem
BaalZeBubs avatar
Det finns väl inte en enda tråd här som ställer sig positivt till feminism och era argument mot det är typ att alla feminister ändå bara är feta och fula och hatar män.
Jag har aldrig påstått något sådant.

Ser ni inte olikheterna i samhället eller bryr ni er helt enkelt inte om andra än er själva?
Jag ser olikheterna och ägnar mycket tid åt andra. För mycket.

Varför är ni så emot att man kämpar för att könen ska ha lika rättigheter?
Tvärtom är det det som många av oss antifeminster kämpar för, vilket du skulle veta om du läst vad vi skrivit.

Var god kom med andra exempel än det jag just nämnde, det är jävligt utnött och håller inte.

Tack, jag ska komma med ett par dussin exempel, vilka du kan hitta i tråden om kvinnochauvinism.
(FB) Kvinnochauvinismen i svensk press

Dagens feminism, även kallad nyfeminism och/eller tokfeminism, är en hatrörelse som arbetar aktivt mot jämställdhet.

Detta är inte ett värdeomdöme, utan som du kan se ett observerbart faktum.
Citera
Medlem
grumgrums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av takethatbitch
Själv stör jag mig på att feminister (nästan) bara lägger fokus på hur orättvist det är för kvinnor i samhället, trots att det finns många andra folkgrupper som har det minst lika illa. De är ju egoister de med då de bara tänker på att de själva skall ha det bättre, istället för att sträva mot att alla borde bli lika behandlade. Sedan är det klart att det finns män som anser sig vara feminister också. Jag tycker att det är humanism man borde lägga fokus på och inte feminism.

Men det handlar ju om just att alla ska bli lika behandlade. Jag förstår inte varför ni säger något annat. Varför lägger ni så stor vikt vid ordet feminism? Kvinnor är rent generellt förtryckta och det är klart att just kvinnan förtjänar det bättre än såhär, och feminism handlar om att höja kvinnan till samma nivå. Eller snarare att bli kvitt våra nivåer och bara bli sedda som människor allihopa. Det handlar ju om jämställdhet och kan ni inte se det för vad det är istället för att göra allt för att ställa er emot det.
Citera
2014-04-27, 15:24
Medlem
remixutoheavens avatar
För att feminismen i Sverige hycklar något så enormt. Att landet Sverige som är ett utav världens mest jämställda länder. Där kvinnor har det så otroligt bra och får nästan allt serverat på ett silverfat, men icke så är dessa "feminister" nöjda utan letar fel i varenda rum och vrå, lyfter på stenar samt går över bäckar för att hitta något de inte är nöjda med. Det är verkligen skrattretande och man slår sig för pannan varje gång de öppnar munnen.

Om dagens feminister verkligen vill åstadkomma något i deras patetiska liv så tycker jag att de ska åka ner till diverse länder i Afrika och Mellanöstern för att hjälpa sina 'medsystrar' kvinnliga rättigheter.

Det är inte längre 1911, feminismen i Sverige har förlorat fotfästet och greppar allt mer handlöst åt något som kan hjälpa dem.
Citera
2014-04-27, 15:31
Medlem
Jag tycker lite att de feminister jag hört prata, läst om eller liknande inte är ute efter jämställt precis.
Utan de är mer ute efter att kvinnor ska vara de som ska stå högst i kurs och vara det "ledande" könet.
"Gå-påiga" och en aning aggresiva.
Eller är det bara jag?

Tycker att det är lite fjantigt också att namnet "feminism" ska vara ordet på strävan för jämställt
Senast redigerad av Llindar 2014-04-27 kl. 15:37. Anledning: Tillägg
Citera
2014-04-27, 15:34
Medlem
grumgrums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
För att feminismen i Sverige hycklar något så enormt. Att landet Sverige som är ett utav världens mest jämställda länder. Där kvinnor har det så otroligt bra och får nästan allt serverat på ett silverfat, men icke så är dessa "feminister" nöjda utan letar fel i varenda rum och vrå, lyfter på stenar samt går över bäckar för att hitta något de inte är nöjda med. Det är verkligen skrattretande och man slår sig för pannan varje gång de öppnar munnen.

Om dagens feminister verkligen vill åstadkomma något i deras patetiska liv så tycker jag att de ska åka ner till diverse länder i Afrika och Mellanöstern för att hjälpa sina 'medsystrar' kvinnliga rättigheter.

Det är inte längre 1911, feminismen i Sverige har förlorat fotfästet och greppar allt mer handlöst åt något som kan hjälpa dem.

Men åk dit själv och gör en förändring om det är så viktigt. Inget land är jämställt. Att det inte innehåller det normala för en kvinna att få stryk var dag och och leva för att bistå mannen med mat i Sverige betyder inte att allt är okej. Öppna ögonen lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in