Citat:
Ursprungligen postat av
Faludjah
Vilket är ett ovetenskapligt förhållningssätt till en vetenskaplig teori. Det är faktiskt så att det inte spelar någon roll vad du tror och tycker, det är fullständigt irrelevant.
Det spelar absolut ingen roll i det hela vad jag tror, men det spelar roll för mig i min nuvarande övertygelse. Du kan säga till mig hur mycket du vill att jag har fel, så kan det vara. Men att säga att evolutionen är 100% bevisad är som att säga "Nej jag tror inte på det här med bakterier, men att tvätta händerna vid operationer, innan man äter och efter toalettbesök är ändå viktigt"
Citat:
Ursprungligen postat av
Faludjah
Vad är skillnaden mellan mikro- och makroevolution skulle du då hävda? Annat då än att det är exakt samma process betingat av exakt samma principer men under ett mycket längre tidsspann.
Dels det du nämner i ditt första stycke, "teori". Du kan inte säga att det evolutions teorin är bevisad, du kan argumentera i din sak men det betyder inte att du har rätt. Lika lite kan jag säga att du har fel och jag har rätt. Jag tror du förstår att jag inte erkänner mikro evolution som en del av evolution utan en form av adaption.
Citat:
Ursprungligen postat av
Faludjah
Det du säger är ungefär som att säga: "Nej jag tror inte på det här med bakterier, men att tvätta händerna vid operationer, innan man äter och efter toalettbesök är ändå viktigt".
knappast, falsk dokotomi.
Jag råkar här tro en annan sak än du, om du fastslår dina "bevis" som grundfasta visar att det att en tro också finns i dig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Faludjah
Är problematiken den gamla vanliga? Nämligen den att det är mer eller mindre omöjligt att hävda att mikroevolution inte finns, eftersom den är så tydlig men att erkännandet av mikroevolution i konsekvensens namn leder till erkännandet av makroevolution. Lösningen är då att hitta på en icke-existerande skillnad mellan bägge begrepp. Så att man inte behöver förneka det uppenbara men samtidigt kan "kritisera" det lite mer dolda?
I din mening leder det dit. I min mening leder inte mikro till makro. Att du tror att mikro leder till makro är din tro. Varför måste konsekvent mikro leda till makro? Det är inte jag som hittat på en icke-existerande skillnad, det är du som har tagit en skillnad och gjort den till en icke skillnad.
Att säga att det bara finns A och B block i disskutionen är fel.