2012-07-29, 18:23
Medlem
tja, kanske redan har nämnts men thc är ju till för att skydda cannabisväxten från UV-strålning, så om vi nu inte sätter ut ett gäng potenta plantor på kebnekaises topp så kommer ju vi ha skitröka i skogen efter en sisådär 10 år för att dom producerar onödigt mycket "uv-skydd", så dom plantorna som har genetisk uppsättning till att inte producera så mycket thc kommer lägga energin på att växa fortare och föröka sig snabbare, dvs de potenta plantorna kommer bli utkonkurerade pga naturligt urval..
Citera
2012-07-30, 10:20
Medlem
Kuken-i-Styrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oggestaden
tja, kanske redan har nämnts men thc är ju till för att skydda cannabisväxten från UV-strålning, så om vi nu inte sätter ut ett gäng potenta plantor på kebnekaises topp så kommer ju vi ha skitröka i skogen efter en sisådär 10 år för att dom producerar onödigt mycket "uv-skydd", så dom plantorna som har genetisk uppsättning till att inte producera så mycket thc kommer lägga energin på att växa fortare och föröka sig snabbare, dvs de potenta plantorna kommer bli utkonkurerade pga naturligt urval..
vafan
Citera
2012-07-30, 18:16
Medlem
Dexter007s avatar
http://www.reddit.com/r/OpOvergrow/

Där har vi ju en reddit som passar perfekt!
Citera
2012-09-23, 18:52
Medlem
Den här tråden är kanske rätt plats att ställa några frågor.
Häromdagen hittade jag faktiskt några vilt växande cannabisplantor. De är inte stora, men några av dem är fulla med frön. De växer på ett ställe där de med största sannolikhet har förökat sig själva under ett antal år.
Eftersom jag är så långt ifrån expert man kan komma på det här området så undrar jag: 1) kan detta vara en rökbar sort? hur ser man det isåfall? 2) vilka plantor är det man röker, dem med eller utan frön? 3) är det lönt att samla in fröna och odla upp dem till ordentliga plantor?
Citera
2012-09-23, 19:12
Medlem
BlueMarbles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucasPancake
Den här tråden är kanske rätt plats att ställa några frågor.
Häromdagen hittade jag faktiskt några vilt växande cannabisplantor. De är inte stora, men några av dem är fulla med frön. De växer på ett ställe där de med största sannolikhet har förökat sig själva under ett antal år.
Eftersom jag är så långt ifrån expert man kan komma på det här området så undrar jag: 1) kan detta vara en rökbar sort? hur ser man det isåfall? 2) vilka plantor är det man röker, dem med eller utan frön? 3) är det lönt att samla in fröna och odla upp dem till ordentliga plantor?

Cannabis-cannabis eller hampa?
Det är honorna man får det rökbara av, tillika de som håller på fröna. Är det cannabis så går det med all säkerhet att röka, hur potent det e är omöjligt att svara på däremot.
Det skulle kunna vara lönt att odla, det är helt upp till dig.
Eller se över möjligheten att ge dem en skjuts här i livet och gro dem hemma ett par veckor lagom till nästa vår är här.

Har du ett par bilder att kasta upp så vore det jätteintressant! Kom bara ihåg att rensa dem från känslig information tex gps-kordinater o dyl.
Citera
2012-09-23, 20:10
Medlem
Det är troligast hampa du ar att göra med, en sorts cannabis som man har avlat till att innehålla under 0,2% thc(bla det man blir hög av). Normala rökbara cannabisplantor innehåller kring 15-20% thc. Så länge det inte kan ha kommit in något ljus till var dom växer under nätterna är det normala 12/12 blomperioder, men har det kommit ngt ljus på plantorna är det autoblommande och då är det 99% på att dom är rökbara, men som sagt en bild uppskattas verkligen
Citera
2012-09-24, 18:13
Medlem
Ett tips för utomhus odling är väll den danska strainen Typhoon.

Den är framtagen för att klara det kalla klimatet här i norden.
Citera
2012-09-25, 12:14
Medlem
Tack för svar! Jag kan tänka mig att det är hampa det är fråga om, det verkar mest sannolikt. Ska försöka fixa bilder inom kort, men det är lite riskabelt eftersom grönsakerna växer mitt inne i ett bostadsområde i stan... och jag vill inte gärna fästa folks uppmärksamhet på att de finns där. :-)
Citera
2013-10-21, 23:04
Medlem
http://www.aklagare.se/Media/Nyhetsarkiv/HD-dom---industrihampa-ar-inte-narkotika/

Efter detta borde det vara rätt fritt fram finns en liknade tråd på swebud.com
Citera
2014-03-30, 19:16
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
Hej! har tänkt starta lite hobby odlingar och låta dom få leva ,alltså inte skörda.

Någon som har en bra billig leverantör av tex thypoon då den fungerar riktigt bra.

Ingen som har liknande projekt på gång , alltså overgrow men med potenta växter på svårtillgängliga ställen så dom kan ha en chans att föröka sig och klara sig till nästa säsong?
Citera
2014-03-31, 11:44
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlmightyFarfar
Hej! har tänkt starta lite hobby odlingar och låta dom få leva ,alltså inte skörda.

Någon som har en bra billig leverantör av tex thypoon då den fungerar riktigt bra.

Ingen som har liknande projekt på gång , alltså overgrow men med potenta växter på svårtillgängliga ställen så dom kan ha en chans att föröka sig och klara sig till nästa säsong?
Dansken på ett annat stort svenskt cb-forum. Därifrån de flesta svenskarnas typhooner kommer från i grunden. Vet inte hur mycket "reklam" jag får sprida här men tycker mitt inlägg säger nog för att du själv ska kunna skaffa fröer.
Citera
2014-04-24, 00:46
Medlem
AgustSeris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av throbe
klart man kan få gräset att växa i norden, men få det att blomma är nog en omöjlighet i vårat pissiga klimat.
Så du menar att man inta kan odla gräs för att röka i Sverige? hade planer på det nu till sommaren..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in