2014-04-23, 14:23
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BuprenOrvar
Ett mycket bra inlägg som lär tigas ihjäl av proryssarna här i tråden, och som kommer att hamna många sidor bak med hjälp av frenetiskt postande av proryssarna.

Det är nämligen så dom gör när någon säger något som dom inte enkelt kan bemöta med lögner eller USA-hat.
fridaynightout ignorerar dödade civila demonstranter och ockupanter, och en militär aggression mot en civilbefolkning, samtidigt som han ignorerar mördade och misshandlade politiker i Kiev. Hans inlägg är helt enkelt ensidigt och baserar sig på kännspak västpropaganda som visat sig vara lögner i tidigare konflikter.
2014-04-23, 14:24
Medlem
Skiffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fridaynightout
Jag bryr mig inte om USA.
Två fel gör inte ett rätt. Det kan inte någonstans anses vara normalt att heja på när Ukraina faller, bara för att man hyser personliga agg mot USA.

Det är ju ett sätt att se på det. Ett annat är väl att USA's planer gällande Ukr inte verkar kunna realiseras, iallafall i dagsläget, och det måste väl USA-hatare vara ganska glada för.
2014-04-23, 14:25
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Ja diktaturens ryssland börjar göra sig omöjlig på den internationella arenan igen. Nu "tvingar" Putin ryssar att semestra på Krim och verkar dra åt snaran för gemene man och kvinna i Ryssland. Sovjet i ny tappning där rädsla och otrygghet åter styr människor liv verkar inte vara långt borta. Ett Ryssland i moraliskt och socialt förfall kan bli ett farligt odjur för omvärlden. Ryssar börjar än en gång frukta staten. Men så går det när demokratin sätts på undantag och befolkningen tvingas till underkastelse sakta men säkert. Ukraina vet nog alternativen och försöker styra mot väst och friheten innan den ryska snaran hängs om halsen på landet.
Vilda fantasier! Tvingar Putin folk att semestra? Du låter som en dålig hollywood-saga
2014-04-23, 14:26
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skiffer
Det är ju ett sätt att se på det. Ett annat är väl att USA's planer gällande Ukr inte verkar kunna realiseras, iallafall i dagsläget, och det måste väl USA-hatare vara ganska glada för.
Och vad vet du om dessa planer? Var de inte helt enkelt att tvinga Rysslands strategiska säkerhet på knä? I så fall har det ju lyckats.
2014-04-23, 14:26
Medlem
fridaynightouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DetVarTypisktJu
fridaynightout ignorerar dödade civila demonstranter och ockupanter, och en militär aggression mot en civilbefolkning, samtidigt som han ignorerar mördade och misshandlade politiker i Kiev. Hans inlägg är helt enkelt ensidigt och baserar sig på kännspak västpropaganda som visat sig vara lögner i tidigare konflikter.

Visa mig var interimsregeringen/Maidan-folket dödat civila demonstranter och ockupanter?

Visa mig var interimsregeringen/Maidan-folket har mördat och misshandlat politiker i Kiev?

Hade något av det hänt så hade det skrivits femtiofem sidor om detta här på forumet.

Att en pro-ukrainsk politiker torterats och mördats i östra Ukraina har fått ca 3 poster av uppmärksamhet på detta forum. När TV-chefen fick ett par örfilar så skrevs det hela romaner här. Er agenda är tydlig.
Senast redigerad av fridaynightout 2014-04-23 kl. 14:29.
2014-04-23, 14:32
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Citat:
Visa mig var interimsregeringen/Maidan-folket dödat civila demonstranter och ockupanter?
Skyttarna som sköt polis och cilvila med samma vapen var knappast polisen.
Citat:
Visa mig var interimsregeringen/Maidan-folket har mördat och och misshandlat politiker i Kiev?
Ja du läser ju bara västpropagandan...
2014-04-23, 14:33
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BuprenOrvar
Ett mycket bra inlägg som lär tigas ihjäl av proryssarna här i tråden, och som kommer att hamna många sidor bak med hjälp av frenetiskt postande av proryssarna.

Det är nämligen så dom gör när någon säger något som dom inte enkelt kan bemöta med lögner eller USA-hat.
De "säkerhetspolitiska bloggarna" verkar inteuppdateras...

Saken är den att öst har fallit helt ur det grepp Kiev sett att de haft landet i och följden kommer troligen att bli en delning av landet under en autonom federation eller liknande. Som läget är står USA ensamma i det här då EU inte vill pytsa in en Euro och USA kommer förr eller senare att sluta betala kuppmakarna. De har redan i princip bett SF-tanten att hitta annat att pyssla med då de inte vill ta emot henne som en officiel gäst i Washington. Armén lyssnar inte på Kiev och deras enda hopp är att skapa NKVD förband som skall löpa fritt i öst, något jag tror kommer slå väldigt fel då det mesta verkar stå under Rysk kontroll. Läget är att Kiev ber FN om hjälp med att lösa situationen och det enda de verkar klara av är att diskutera lån och utförsäljning, om man kommer kunna dra in öst i dessa underligheter tror jag alla vet svaret på. I slutändan kommer Kiev att hamna i ett underlig läge där de ttagit på sig lån med säkerheter de inte har kontroll över och lån de inte kan betala. Slutet kommer bli en ekonomisk kollaps där man vänder sig mot EU för att få hjälp, ett EU som idag är helt ointresserade av att hjälpa och knappast lär vara mer intresserade imorgon.
2014-04-23, 14:44
Medlem
venems avatar
Citat:

Visa mig var interimsregeringen/Maidan-folket har mördat och misshandlat politiker i Kiev?

Hade något av det hänt så hade det skrivits femtiofem sidor om detta här på forumet.

Att en pro-ukrainsk politiker torterats och mördats i östra Ukraina har fått ca 3 poster av uppmärksamhet på detta forum. När TV-chefen fick ett par örfilar så skrevs det hela romaner här.

Nämen, du fuskar ju, lille gubben. Tsarev samt Dobkin blev ju misshandlade. Angående mordet så e det enligt "okkupanterna" inget annat än provokationer som hände och tortetrad politikern var mördad av någon från pro-kiev sidan. Eftersom du hela tiden hänvisar till att "högra sektorn gjorde inte det där, de har sagt att de inte e sådana där", särskilt när valet e framför näsan och så kan jag lika bra hänvisa till vad "okkupanterna" påstår.
Att flera människor dödades nyss på "okkupanternas" sida e inte så viktigt antar jag.

Förresten, tv-chefen fick inte bara ett par örfilar, utan tvingades avgå pga de inte gillade vad hans bolag hade sänt - vilket e direkt attack mot yttrandsfriheten - typiskt drag av högerextrema. Vidare misshandlades han många gånger senare den dagen och slutligen fördes bort av Svoboda vilket du kan själv läsa om.
Senast redigerad av venem 2014-04-23 kl. 14:48.
2014-04-23, 14:44
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Amerikansk underrättelsetjänst utbildade EuroMAidan aktivister i våld, destabilisering och statskupp.Det kaos som Ukraina ligger i just nu är alltså en planerad och avsiktlig situation.

Precis som vi redan har räknat ut.
USA använder alltså NATO för att utbilda och beväpna fascister och terrorister. Vi har sett samma sak i Syrien och andra länder. Att syftet är att gagna befolkningen i dessa länder kan vi glömma, det handlar inte heller om strävan till demokrati och fred. Det är USAs världsherravälde det handlar om och snabba vinster från krigsindustrin.
Skattebetalarna i USA och EU betalar kalaset.

Och Obama får allt mer blod på sina händer. Maidan och statskuppen i Kiev hade troligen inte alls hänt utan stödet från USA och EU. Deras inblandning i Ukraina strider mot folkrätten.
2014-04-23, 15:05
Medlem
Skiffers avatar
Citat:
Och vad vet du om dessa planer? Var de inte helt enkelt att tvinga Rysslands strategiska säkerhet på knä? I så fall har det ju lyckats.

Krim var väl ändå en större del av deras "strategiska säkerhet" än själva Ukraina, om jag har förstått dig rätt i vad du pratar om. Eller menar du kanske inklusive NATO expansionen sen 90-talet? Ganska uppenbar aggression, men förutom att den påverkar Ryska säkerhetspolitiska inställningar så är den inte nödvändigtvis ett särskilt starkt kort i ett öppet krig.

Menade ju mer konkreta mål i Ukr, som valet och favoritens kommande nederlag, oförmågan att kuva Öst, deras avbrutna projekt på Krim etc. Annars vet man ju inte vem som vinner i finalen, men att skratta åt diverse nederlag går väl alltid bra.
Senast redigerad av Skiffer 2014-04-23 kl. 15:06. Anledning: Stavning
2014-04-23, 15:06
Medlem
Citat:
Amerikansk underrättelsetjänst utbildade EuroMAidan aktivister i våld, destabilisering och statskupp.Det kaos som Ukraina ligger i just nu är alltså en planerad och avsiktlig situation.

Tackar för dessa intressanta artiklar. De bekräftar egentligen bara det vi redan visste men det är alltid bra med så mycket dokumentation som möjligt.
2014-04-23, 15:22
Medlem
Intervju med ex-Berkut om skjutandet på Majdan:

http://translate.google.com/translate?hl=sv&sl=ru&tl=en&u=http%3A%2F%2Fexpert. ru%2F2014%2F04%2F11%2Foosnovnaya-rabota-u-nas-vperedi%2F

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in