Citat:
Ursprungligen postat av
fridaynightout
Visa mig var interimsregeringen/Maidan-folket dödat civila demonstranter och ockupanter?
Visa mig var interimsregeringen/Maidan-folket har mördat och misshandlat politiker i Kiev?
Hade något av det hänt så hade det skrivits femtiofem sidor om detta här på forumet.
Att en pro-ukrainsk politiker torterats och mördats i östra Ukraina har fått ca 3 poster av uppmärksamhet på detta forum. När TV-chefen fick ett par örfilar så skrevs det hela romaner här.
Nämen, du fuskar ju, lille gubben. Tsarev samt Dobkin blev ju misshandlade. Angående mordet så e det enligt "okkupanterna" inget annat än provokationer som hände och tortetrad politikern var mördad av någon från pro-kiev sidan. Eftersom du hela tiden hänvisar till att "högra sektorn gjorde inte det där, de har sagt att de inte e sådana där", särskilt när valet e framför näsan och så kan jag lika bra hänvisa till vad "okkupanterna" påstår.
Att flera människor dödades nyss på "okkupanternas" sida e inte så viktigt antar jag.
Förresten, tv-chefen fick inte bara ett par örfilar, utan tvingades avgå pga de inte gillade vad hans bolag hade sänt - vilket e direkt attack mot yttrandsfriheten - typiskt drag av högerextrema. Vidare misshandlades han många gånger senare den dagen och slutligen fördes bort av Svoboda vilket du kan själv läsa om.