2014-04-23, 08:58
Awaiting Email Confirmation
ashuras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mastejag
Får ju ändå säga att en timlön på 278 kr är ganska bra ändå för att vara VVS:are.
Oj, försökte du leka smart nu eller? Jag har en timlön på 210 kr. Multiplicera det med 360 så får du cirka 70k+. Med on tillägg och andra tillägg så blir det lite över 100k. Jag jobbade mycket helg och kväll. Du som e så smart kanske inte kunde räkna ut det, eller kan helt enkelt inte sånt eftersom du aldrig jobbat en dag i ditt liv. Suck.
Citera
2014-04-23, 09:03
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ashura
Jag känner ingen VVS-montör som inte har en utbildning. Du måste ha gått en yrkesutbildning och ha certifikat, så det är inte något vem som helst kan glida in på.

Jo, vem som helst kan klara en gymnasieutbildning.
Citera
2014-04-23, 09:05
Awaiting Email Confirmation
ashuras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Jo, vem som helst kan klara en gymnasieutbildning.
Certifikatsprov, lärlingsplatser, själva jobbet. Flera tusen examineras från VVS, men ingen lyckas i branchen direkt.
Citera
2014-04-23, 09:14
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Certifikatsprov, lärlingsplatser, själva jobbet. Flera tusen examineras från VVS, men ingen lyckas i branchen direkt.

Citat:
2. Jag pluggar IT med inriktning mot systemutveckling i Stockholm (Software Engineering på eng.). Klar 2016.

Du har en fantastisk bra fantasi också. Men du kanske är en sådan som pluggar IT men kör lite VVS i 360 timmar per månad vid sidan om?

On topic: Ingen jävel ska sitta och tro att verkligheten är som folk beskriver på Flashback. Majoriteten sitter bara och ljuger.
Citera
2014-04-23, 09:48
Medlem
lopios avatar
Är 25 år, tjänar runt 35k i månaden. Är säljare. Lever knappast något lyxliv, har en något sjysstare lya än mina jämnåriga polare antar jag. Äter ute mycket. Reser sällan. Har ganska mycket pengar sparat.

Det skönaste, enligt mig, är inte att kunna spendera massa pengar på skräp, utan att kunna spendera pengar när det väl behövs, och framför allt att sluta räkna småkronor dagarna innan nästa lön. Jag har alltid pengar på kontot, och tvingas aldrig säga att "nää, tyvärr, jag har inte råd". Det är en liten frihet.
Citera
2014-04-23, 09:58
Medlem
enflaskavitts avatar
Är de summor som florerar i tråden före eller efter skatt?
Citera
2014-04-23, 09:59
Medlem
mastejags avatar
Citat:
Oj, försökte du leka smart nu eller? Jag har en timlön på 210 kr. Multiplicera det med 360 så får du cirka 70k+. Med on tillägg och andra tillägg så blir det lite över 100k. Jag jobbade mycket helg och kväll. Du som e så smart kanske inte kunde räkna ut det, eller kan helt enkelt inte sånt eftersom du aldrig jobbat en dag i ditt liv. Suck.

Men lilla vän det var ju bara ett konstaterande om att lönen är ganska bra. Värst vad ilsk du blev av det (anledningen kan man ju endast spekulera i).

Jag skrev ingenstans att jag var särskilt intelligent heller, anser mig vara högst normalbegåvad och inte ett uns mer men trots detta har jag väldigt många arbetstimmar bakom mig inom alla tänkbara branscher om du nu var orolig för att jag satt overksam.
Citera
2014-04-23, 10:12
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enflaskavitt
Är de summor som florerar i tråden före eller efter skatt?

Jag skulle vilja att de flesta summor som florerar i tråden är påhittade av snorungar som fortfarande går i skolan.
Citera
2014-04-23, 10:17
Medlem
Pershagen76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Jag skulle vilja att de flesta summor som florerar i tråden är påhittade av snorungar som fortfarande går i skolan.

Varfor? Ar det inte positivt att det fortfarande gar att tjana ok pengar i Sverige om man kavlar upp armarna och tar i?
Citera
2014-04-23, 10:23
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pershagen76
Varfor? Ar det inte positivt att det fortfarande gar att tjana ok pengar i Sverige om man kavlar upp armarna och tar i?

Nu förstår du mig fel. Du har säkert den lönen du uppger och du är med all säkerhet värd den. Men jag är helt säker på att de flesta överdriver sina löner av någon anledning. Vissa är t.o.m påhittade som "VVS-installatören" som påstod att han tjänade över 100k förra månaden. Det visade sig att denna installatör istället pluggade IT i Stollholm.
Citera
2014-04-23, 11:16
Medlem
Pershagen76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nin
Ignorera han. Oseriös person.

Eh? Jag som tycker att jag haller en valdigt arlig linja pa alla tradar har pa FB.
Citera
2014-04-23, 11:33
Medlem
akashis avatar
Den här tråden är ett klart exempel på vilka värdelösa typer av människor Flashback och den här generationen har att erbjuda. Hur slut måste man vara som person av att gå så långt som att ljuga i ett anonymt forum, och de som håller på och leker detektiver är ännu lägre på listan. Gör något vettigt av era liv istället för att hänga här dygnet runt. Herregud.

Tack för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in