2007-04-05, 18:36
Medlem
Malchicks avatar
Någon som kan rekommendera en pulsmätare, som inte behöver vara allt för avancerad eller dyr, men som är av god kvalitet?

Känns som det är en vettig investering nu när värmen kommer och man kan börja jogga runt i spåret igen.
Citera
2007-04-05, 19:00
Medlem
Deannas avatar
Jag har en pulsklocka från Polar och är väldigt nöjd med den..
Pulsklockorna finns i olika utförande.. Jag har själv fitnessklockan (F4?) enkel men täcker i alla fall mina behov som löpare på hyffsad hög nivå.
De kostar runt en tusenlapp och uppåt..
Citera
2007-04-09, 00:38
Medlem
Banned.s avatar
Jag har en pulsmätare från polar som är ganska enkel och okomplicerad i sitt utförande. Den har varit med om en hel del och överlevt så den har nog ganska bra kvalite´
Citera
2007-04-09, 01:12
Medlem
brobbans avatar
Har en Polar(Överraskning!) billigaste som de hade på sportaffären, med bara de mest grundläggande funktionerna och du behöver inga andra. Puls, tid larmnivåer och så sparas några pass i den så du kan kolla tid/genomsnittspuls . Enda jag saknar är en lysande display ibland ser man inget på kvällen men men... det finns jättedyra men det behöver du som motionär överhuvudtaget inte utan ta något billigt och robust.
Citera
2010-03-21, 22:39
Medlem
Köpte en pulsmätare för en tusing för ett år sedan. Suunto heter den. Det enda jag behöver av den är antal kalorier jag bränt och att jag lägger mig på rätt nivå på crosstrainern.
Citera
2010-03-22, 19:53
Medlem
Jag har en pulsklocka som heter Beurer PM25. Den täcker det mesta tycker jag! Skitnöjd med köpet. Man lagrar sin vikt, längd och så räknar den ut fettförbränningen, samt totala kcal förbränningen under passet. Det finns larm, timer osv basic klockfunktioner. Finns även att ställa in pulsintervall så att den piper ifall man går förbi det pulsintervall man ställt in. Lysande display finns med. Riktigt nöjd faktiskt så den kan jag rekommendera!

Kostar runt 500kr. Köpte min på tretti.se tror jag och där låg den runt 490kr eller nåt, fraktfritt med.

P.S

Vet inte hur det är med andra pulsmätare men på denna får man ett band till som man har runt bröstkorgen för att läsa pulsen. Kan tänka mig att detta är standard för en pulsklocka men man vet aldrig säkert så nämner detta bara!
Citera
2014-02-19, 16:17
Medlem
Classic89.. jag har precis fått hem en likadan som du har.. vet inte om ja bara e dum men den registrerar ingen puls! e det nån slags minimum puls man måste upp till för att den ska registrera?
Citera
2014-02-19, 16:36
Medlem
Cliffaks avatar
Jag har haft en Polar tidigare. Den typen som använder analog överföring störs lätt ut av exempelvis att man springer invid järnvägsspår, kraftledningar och liknande. Dock så fungerar överföringen under vatten så du får ut puls om du simmar.

Idag använder jag en betydligt mer avancerad Suunto som utnyttjar ANT+ för överföringen vilket är betydligt mer pålitligt men inte fungerar under vatten.

Det finns säkert billigare klockor med ANT+ så mitt råd är att kolla så den har det. Polar har sitt eget system (WIND) som inte är kompatibelt med något annat medan ANT+ är en öppen standard som är kompatibel mellan tillverkarna.
Citera
2014-02-21, 01:09
Medlem
Supranoos avatar
Jag äger en Garmin Forerunner 610, den kanske inte är inom din budget men någon annan kanske får nytta av infon. Kostar ca 2500.

Använder den när jag springer och är på gym, GPSen är, nu tappade jag helt order jag sökte efter, accurate. Pulsbandet gör det den ska. Man kan tävla mot en virtuell kompis som visas på skärmen. Touchen är bra, går att använda med handskar. Har hört att glaset inte ska vara så tåligt, inget jag märkt av dock.

Trådlös everföring (ANT+), direkt jag kommer innanför dörren så laddar datan upp till datorn.

Batteritiden är bra, använde den tre gånger i veckan och behövde ladda den en gång på en månad.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=882783
Citera
2014-04-22, 15:52
Medlem
Jag har en från Garmin. Är hur nöjd som helst med den Perfekt för mer motivation för att komma igång med sommarsäsongen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in