Citat:
Ursprungligen postat av
bananasvenne
Svennar utan heder kan aldrig förstå detta...du kan inte jämföra det med att din WT brud eller WT syrra som har knullat halva stadsdelen eftersom svennar fullständigt skiter i vem och vad deras kvinnor knullar med.
Du får kanske jämföra detta med att så arg du blir när någon tar din öl på krogen eller någon skattefuskar och du knyter näven i fickan, sen tar du den känslan och multiplicerar med 1000.
I blattekulturer och då framförallt att ta med och visa sin ny man i kyrkan är den högsta skymf den tidigare mannen och hans familj kan råka ut för inför prästen och alla landsmän.
Det är en oskriven lag att man gör inte så och det visste hon bruden om men likväl gjorde hon det ändå, hennes korkade beteende kostade minst två människor livet och fler kommer det bli
Det är helt sjukt hur människor kan försvara mord med "pissa inte på min heder". Är det verkligen heder det handlar om när en fullvuxen människa inte kan kontrollera sig? Handlar det verkligen om heder när fullvuxna människor inte kan diskutera? När de inte kan respektera andra? När de inte kan acceptera andra? Handlar det verkligen om heder när man anser sig äga en kvinna? När man börjar skjuta varanda? Mörda varanda?
"Kostade två människors liv och fler kommer det bli"
Jag är helt mållös.
Att bete sig som ett djur, småbarn eller tonåring när man är vuxen är inte hedersvärt. Ni vet inte vad heder är.
Hur kan man inte förstå att sånt inte hör till den moderna världen? Varför vill man bete sig som en grottmänniska? Hur kan man med att leva med sig själv efter sån handling?
"Fy fan va cool jag är och min heder är orubblig, min fru lämnade mig och ville inte ha mig längre, och när hon fann en ny sköt jag ihjäl honom" !? (Hon kanske lämnade honom av just den jävla anledningen)
Låter snarare som människor som inte kan ta en förlust, som inte kan acceptera att de har gjort fel.
Ni maskerar eran dåliga jävla självbehärskning med "heder". Ni använder heder som ursäkt för att ni är såna jävla dåliga förlorare, och förlorare är ni, hela jävla bunten.
"Buuhuuu kan inte ta en motgång nu måste jag mörda!"
Verkligen manligt, verkligen.