Citat:
Ursprungligen postat av
MrsMagoo
Inte enligt domstolen så är vittnet inte alls något att ha. Bedömningen är att ingen har sett VB efter KJ, och det står fast än så länge.
"Enligt domstolen" .. Den "bedömningen" tror jag är felaktig. Flera än KJ lär ha sett VB - hel och i bitar - innan hennes kvarlevor påträffades på f2, f1.
Man kan ju fråga sig vad Vatchareeya hade på Lejonbacksvägen att göra vid 21:30-tiden på lördagkvällen, 4 maj. Vi hade nog fått svaret på den frågan om inte Berg hade permanentraderat sina sms och VB:s mobil inte hade gått upp i rök - eller bara "försvunnit". Jag tror att vi hade funnit 'mess' från MB med instruktioner att hon skulle kontakta KJ med förslag om att komma och plugga^^ hos honom samt var hon skulle befinna sig en viss tid senare på kvällen, men jag är långt ifrån säker på att hon över huvud taget kom till KJ:s bostad den här eftermiddagen. Jag misstänker att någonting inträffade som förhindrade detta, och därför hade det varit av synnerlig vikt att veta vad Berg hade för sig från 16-tiden och fram till familjemiddagen kl. 19, samt från kl. 20:30 och framåt, ett dygn eller två - detta är den mest kritiska tidpunkten i "Fallet Vatchareeya Bangsun". Men det var då, när ärendet fortfarande var vid liv - Nu är det försent.