2014-04-20, 18:45
Medlem
Wonds avatar
Såhär är det.
Jag är arbetssökande och förra året hade jag ett temporärt jobb (sommarjobb om man ska kalla det, under perioden slutet av April till och med i början av Juli), detta kommer jag även ha det här året. Utöver det har jag sökt jobb som en galning osv.

Nu har jag inte träffat min flickvän på en vecka då vi bägge varit med vår egna familj ute på semester.

Hon vill träffa mig, och jag vill självklart träffa henne, nu ibörjan på den kommande veckan.
Saken är att hon nu är förkyld och jag börjar jobba redan nu den kommande veckan och VILL INTE bli förkyld!

Jag vill absolut undvika att förlora flera dagar (pengar, som jag behöver) för att vara förkyld.
Min flickvän kommer alltid med påståendet att jag lika gärna kan bli förkyld vart som helst.
Men det är ju mycket större risk att bli smittad när man är nära personer som är förkylda.

Självklart kommer det även finnas chans man drar på sig förkylning på jobbet också då det kommer vara 30+ pers man möter.
Men att just sova och vara hos en förkyld person så ser jag risken stiga sjukt mycket.

Hur gör ni när eran partner blir förkyld? Notera att jag inte bor med min partner.
Jag vill självklart träffa henne men tycker inte det är värt att träffa kanske just nu i veckan, isåfall så fort hon är av med förkylningen, som kanske det blir om en halv till en hel vecka om hon sköter om sig.

Förra året var hon också förkyld, denna period hade jag inget jobb eller något så jag sket ju i det och umgicks med henne, och jag blev förkyld.

Vad tycker ni? tycker inte ni det är onödigt att riskera att bli förkyld som leder till mindre pengar, där jag just nu är i en period där jag bara har några få månader att jobba.
Citera
2014-04-20, 19:32
Medlem
Förkylning är ingen dödlig sjukdom-tag 2 alvedon och gå till jobbet i alla fall.Vad är problemet?
Citera
2014-04-20, 19:40
Medlem
Thetawaves avatar
Alltså, jag vet att jag är pucktvåa, men pratar vi förkylning eller Ebola här?

Man är inte hemma från jobbet för en förkylning. Punkt.
Citera
2014-04-20, 19:43
Medlem
Ilimitados avatar
Självklart ska du inte träffa henne. Mannens intressen och behov går först. Känner mannen ett obehag av att träffa sin kvinna så avbokar man.
Citera
2014-04-20, 20:11
Medlem
Wonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thetawave
Alltså, jag vet att jag är pucktvåa, men pratar vi förkylning eller Ebola här?

Man är inte hemma från jobbet för en förkylning. Punkt.
¨
En förkylning, där hon hostar, har ont i halsen och har trasig röst.

Nja, nå BÖR man vara hemma från både gymmet och jobbet vid förkylning. Jag anser det vara ganska respektlöst att gå och smitta ner arbetskamrater och gymkamrater vid förkylning. Sedan vill man inte hamna på hjärthinneinflammation om man gymmar medans man har förkylning där halsen gör ont.

Citat:
Ursprungligen postat av Zigga
Förkylning är ingen dödlig sjukdom-tag 2 alvedon och gå till jobbet i alla fall.Vad är problemet?
Dödligt blir det om man är förkyld (då menar jag inte lite, då menar jag med ont i halsen bl.a, som flickvännen troligen har nu, som lika gärna jag kan få) och tränar. Så då måste jag skippa träningen dessutom.
Sedan så känns det mindre kul att hosta på jobbet och då arga blickar för man riskerar att sprida smittan.

Om det hade varit så att jag hade haft ett heltidsjobb där det inte vore så viktigt ifall jag vore bli förkyld osv, då hade jag ändå farit till flickvännen och inte brytt mig, bara tagit och gjort mitt bästa med att få i mig vitaminer m.m.
Men när det speciellt gäller ett jobb som jag inte kommer ha så länge som jag dessutom sett fram emot så vill man ju inte bli förkyld.
Senast redigerad av Wond 2014-04-20 kl. 20:15.
Citera
2014-04-20, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wond
¨
En förkylning, där hon hostar, har ont i halsen och har trasig röst.

Nja, nå BÖR man vara hemma från både gymmet och jobbet vid förkylning. Jag anser det vara ganska respektlöst att gå och smitta ner arbetskamrater och gymkamrater vid förkylning. Sedan vill man inte hamna på hjärthinneinflammation om man gymmar medans man har förkylning där halsen gör ont.

Dödligt blir det om man är förkyld (då menar jag inte lite, då menar jag med ont i halsen bl.a, som flickvännen troligen har nu, som lika gärna jag kan få) och tränar. Så då måste jag skippa träningen dessutom.
Sedan så känns det mindre kul att hosta på jobbet och då arga blickar för man riskerar att sprida smittan.

Om det hade varit så att jag hade haft ett heltidsjobb där det inte vore så viktigt ifall jag vore bli förkyld osv, då hade jag ändå farit till flickvännen och inte brytt mig, bara tagit och gjort mitt bästa med att få i mig vitaminer m.m.
Men när det speciellt gäller ett jobb som jag inte kommer ha så länge som jag dessutom sett fram emot så vill man ju inte bli förkyld.

Du kan avstå från gymmandet hur mycket du vill men man jobbar med normal förkylning och feber under 40 grader.Handtvätt ,näsdukar i engångsmaterial mm hindrar smittspridning.
Hade du inte tänkt ha några barn alls senare?-då kan vi tala om ilskna och ständigt återkommande förkylningar i två -tre år-ska du vara sjuk då med en v / gång? Eller isolera dig från dina barn.??
Har du allvarliga fel på immunförsvaret så låt bli besöket ,om inte är du söndercurlad och har läst för mycket på medicinska wikisidor.
Citera
2014-04-20, 20:26
Medlem
Wonds avatar
Citat:
Du kan avstå från gymmandet hur mycket du vill men man jobbar med normal förkylning och feber under 40 grader.Handtvätt ,näsdukar i engångsmaterial mm hindrar smittspridning.
Hade du inte tänkt ha några barn alls senare?-då kan vi tala om ilskna och ständigt återkommande förkylningar i två -tre år-ska du vara sjuk då med en v / gång? Eller isolera dig från dina barn.??
Har du allvarliga fel på immunförsvaret så låt bli besöket ,om inte är du söndercurlad och har läst för mycket på medicinska wikisidor.

Ja men att sova i samma säng bl.a, vad går att göra där för att minska smittspridning? ingenting direkt.

Är väldigt skillnad till om jag hade heltidsjobb eller ett temporärt jobb som bara återkommer några få månader per år. Speciellt under denna tid där jag kommer in på arbetsmarknaden vore det bäst att undvika att vara borta från tillfällerna man får jobb.
Citera
2014-04-20, 20:33
Medlem
Umgås med henne men låt bli kyssande och sex samt tvätta händerna innan du tar dig i ansiktet? Ni behöver ju knappast sova med varandra men att träffas lite borde inte göra dig sjuk såvida du inte har väldigt dåligt immunförsvar.

Är inte så farligt att gå till jobbet förkyld heller. Kanske inte världens bästa idé om man jobbar med mat eller med sjuka människor men annars bör det inte vara någon fara. Jag är alltid förkyld i minst 2-4 veckor när jag blir förkyld, skulle ju vara omöjligt att behålla ett jobb om man sjukskrev sig för förkylning flera veckor om året.
Citera
2014-04-20, 20:37
Medlem
Citat:

Vissa jobb kan man inte utföra om man är förkyld, dvs halsont, rinnande näsa och trasig röst, jag råder TS att vänta med att träffa flickvännen.
Citera
2014-04-20, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haddirajraj
Vissa jobb kan man inte utföra om man är förkyld, dvs halsont, rinnande näsa och trasig röst, jag råder TS att vänta med att träffa flickvännen.
Vilka då?
Ja om du arbetar med immunosuppresivt behandlade patienter, ja viss livsmedelshantering kan ha sådana föreskrifter med vad annars?
Citera
2014-04-20, 23:23
Medlem
StyleWarss avatar
Du är så praktisk TS! Det kan jag absolut respektera.

Själv skiter jag i precis allt när jag har föremålet för mina mest ömma och nakna känslor i närheten, men det är jag det.

"Vi kommer köra det här glödande spjutet genom dina tarmar, och mata dig med samma tarmar om du kysser din älskade StyleWars, är det OK?" StyleWars:

Jag har dessutom en teori som jag fått bevisad en mängd gånger: Är du riktigt förälskad i någon kommer den där känslan, ja den där euforiska känslan du vet av att man är oövervinnelig, kan böja järnvägsräls, äta en igelkott! Vafan ska den känslan vara rädd för lite snor och virus?

Nej, den kommer krossa allt som står i vägen mellan dig och hennes läppar, dina armar runt henne kommer slänga hennes förkylning åt helvete för det är ni två som räknas bara. Bara ni två.
Allt blir vitt runt omkring och öronen susar. Hennes doft gör dig galen, du gör vad som helst för henne.

Aternativt du ringer och gnäller till henne att du vill inte få 'nor i nesan. Nää-ää
Citera
2014-04-20, 23:31
Medlem
provocative77s avatar
Kan iaf konstatera att TS lider av bacillskräck. Säker att du inte är hypokondriker oxå?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in