Inne i Stora Saluhallen finns ju det smått legendariska Alexandras Grekiska Soppkök som har käk (Inte bara soppa.) för runt femtiolappen (Under och uppåt.). Maten är dessutom mycket godare och nyttigare än vad den är på McD, sen är det även större portioner vilket antagligen uppskattas av "fattiga studenter". Jag käkar där själv ibland och har aldrig blivit missnöjd.
legendariska Opiumhålan (persikogården) på stigbergstorget har billig och väldigt angenäm buffé.
jobbade i närheten förut och åt där ofta. luktar skumt och mkt alkisar men chokladpuddingen i buffén väger upp det utan probelm
Vid Plikta lekplats kan ni köpa grillkorv för fem kronor.
Olivens livs eller? Finns det någon billig kebab i city? Ätit kebabrulle vid korsvägen för 40 kr nån gång från mack och salladsbaren vid början av berzeligatan men lite tråkigt att äta där imo..
legendariska Opiumhålan (persikogården) på stigbergstorget har billig och väldigt angenäm buffé.
jobbade i närheten förut och åt där ofta. luktar skumt och mkt alkisar men chokladpuddingen i buffén väger upp det utan probelm
Den som ligger lite avlägset på hörnet där vid sjöhistoriska?
Den som ligger lite avlägset på hörnet där vid sjöhistoriska?
Japp! jag kallar det stället = Sista anhalten , men gått käk har man , kan även tipsa om Thai-kiosken på Tånguddens varv , förra året lunch = 59:- sek o gott käk.
Japp! jag kallar det stället = Sista anhalten , men gått käk har man , kan även tipsa om Thai-kiosken på Tånguddens varv , förra året lunch = 59:- sek o gott käk.
Ah okej. Hört att det ska vara både prisvärt och väldigt gott så därav min undran. Jobbar i närheten (kaptensgatan) så får bli det imorgon
Kan även tipsa om appen rabble, dyker upp luncherbjudanden med jämna mellanrum
Någon som har tips på billiga och mättande luncher i centrala Göteborg? De vanliga luncherna ligger ju på runt 100+kr...
Tänker typ pizza, kebab, falafel och lite enklare sån mat Tack för tips
Var på en pub som hette ölriket på andra lång. De hade en vegetarisk buffe after work som var helt ok. Väldigt god potatissallad. Jag köpte en Krusovice för 59kr för att få tillgång till rätterna. De hade Grängesberg för under 40 men vet inte om man får käka då.